Om EG

  • EG i tal
  • EG-selskaber
  • CSR
  • Vores historie
  • Kurser
Tilbage
Frem

EG i tal

EG A/S er en af Skandinaviens førende softwarevirksomheder med 1.300+ medarbejdere fordelt på 22 kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Polen.

EG udvikler og leverer branchespecifik software på abonnementsvilkår til mere end 20.000 offentlige og private kunder.

Selskaber i koncernen

AX IV EG Holding ApS – CVR: 35 37 77 86
AX IV EG Holding III ApS – CVR: 35 38 11 39
EG A/S – CVR: 84 66 78 11
EG Norge AS – CVR: 983 781 233
Hano AS – CVR: 980 395 006
Lindbak Retail Systems AS – CVR: 968 992 600
Lindbak Retail Systems AB – CVR: 556 484-9965
EG Sverige AB – CVR: 556 164-5648
AX IV SD Holding ApS – CVR: 25 45 03 61
AX IV SD Holding II ApS – CVR: 25 45 53 71
Silkeborg Data A/S – CVR: 10 42 53 79
Altiplan ApS – CVR: 32 35 77 92
Holte AS – CVR: 982 506 395
Holte Software Poland Sp z.o.o.
Holte DK ApS – CVR: 40 64 82 02
Amarant – CVR: 40 64 83 05
EG Poland Sp. z.o.o.
A-Data A/S – CVR: 14 18 38 33
EG Digital Welfare ApS – CVR: 27 72 01 02
Dynaway A/S – CVR: 25 30 91 03
EG Hairtools ApS – CVR: 26 25 51 93
CodeZoo ApS – CVR: 36 19 78 89
Xena ApS – CVR: 34 08 06 31
Sonlinc A/S – CVR: 14 31 47 09
Calwin A/S – CVR: 19 44 33 45
IT Minds ApS – CVR: 32 93 96 35

Vi tager ansvar

EG A/S har underskrevet FN's Global Compact og støtter de ti principper om menneskerettigheder, arbejdsvilkår, miljø og antikorruption.

I EG er vi bevidste om vores ansvar over for vores interessenter, herunder medarbejdere, kunder, leverandører og øvrige forretningspartnere. I erkendelse af dette sociale ansvar har vi tilsluttet os FN's Global Compact og efterlever de ti principper om menneskerettigheder, arbejdsvilkår, miljø og antikorruption, og vi forventer, at vores vigtigste forretningspartnere følger lignende principper.

Vi aflægger hvert år en rapport om vores udvikling:

CSR

Vi har skabt værdi for vores kunder siden grundlæggelsen af EG i 1977. Herunder for du en gennemgang af de vigtigste milepæle i vores historie.

  • 2020
  • 2019
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 1977-2012

Kurser hos EG

EG tilbyder både planlagte standardkurser og kurser målrettet præcis til jeres hverdag og medarbejdere. Fælles for begge kursustyper er, at vi klæder jer godt på, så I får det bedste ud af den løsning, som I har valgt. Desuden hjælper vi gerne med kursusadministration, lokaler og udstyr til jeres kurser.

Læs meget mere om kurser i EG
Koncernledelse
  • CEO

    Mikkel Bardram

    Mikkel har været CEO for EG siden 2016. Tidligere har Mikkel været CEO for Satair Group SAS, hvor han arbejdede i en 10 års periode. Han har også arbejdet som management-konsulent hos McKinsey & Company og som SAP-konsulent i IBM Global Services og i Novozymes IT. Mikkel har en Master (cand.merc.) i International Marketing Management.
  • CFO

    Henrik Hansen

    Henrik Hansen tiltrådte som CFO i 2018 og kommer fra en stilling som koncern CFO hos Icopal Gruppen. Forinden har Henrik haft andre ledelsesposter hos Icopal, herunder i forbindelse med større restruktureringsprojekter inden for både produktion og finans for selskabets tyske og østrigske aktiviteter. Tidligere har Henrik været ansat i TDC's Treasury-afdeling og hos Novozymes som business controller for Supply Chain. Henrik har en cand.merc. i Finansiering og Regnskabsvæsen fra CBS og har senere suppleret med masterfag inden for Økonomi på Universidad de San Andrés i Buenos Aires.
  • EVP, EG Private

    Jesper Andersen

    Jesper Andersen

    EVP, EG Private

    Jesper Andersen

    Tlf: +45 7260 1207

    jesper.andersen@eg.dk

    Jesper Andersen tiltrådte som divisionsdirektør i 2014 og har siden 2015 været direktør for EG Private. Jesper kom til EG i maj 2002 og har bl.a. været leder af Siebel-afdelingen, direktionsassistent, kommunikations- og marketingdirektør og direktør for Enterprise Solutions-divisionen. Tidligere har Jesper været ansat som konsulent hos Deloitte Consulting. Jesper Andersen er uddannet cand.merc. i markedsføringsøkonomi og afsætning fra Handelshøjskolen i Aarhus i 2000.
  • EVP, EG Public

    Johnny Iversen

    Johnny Iversen

    EVP, EG Public

    Johnny Iversen

    Tlf: +45 7013 2211

    johnny.iversen@eg.dk

    Som divisionsdirektør for Public er Johnnys mål at gøre EG til det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner. Johnny er respekteret som en resultatorienteret og handlekraftig leder med international og dyb erfaring fra it-branchen. Den praktiske it-erfaring er suppleret med en MBA, en HD i organisation, samt en Datanomuddannelse i strategi. Johnny startede sin karriere i EG i 2012 som vicepresident for Customer Support, avancerede til vicepresident i 2013 for Utility Enterprise Solutions, inden han i 2016 blev direktør for EG Silkeborg Data A/S. Tidligere har han blandt andet været ansvarlig for opbygning af en fælles nordisk support og BPO-organisation til forsyningskunder baseret på Dynamics AX som vicepresident i Global Support og Head of Global Customer Support i IBS-koncernen.

    Bestyrelsesposter

    • Bestyrelsesformand i Silkeborg Data A/S
    • Bestyrelsesformand i AX IV SD Holding II ApS
    • Bestyrelsesformand i AX IV SD Holding ApS
  • EVP, EG Retail

    Erik Tomren

    Erik Tomren

    EVP, EG Retail

    Erik Tomren

    Tlf: +47 992 96 943

    erik.tomren@lindbak.no

    Erik Tomren har været EVP for vores Retail-division, siden EG i juni 2019 købte Lindbak Retail Systems, hvor Erik havde været CEO i 9 år. Tidligere har han været ansvarlig for forretningsområdet 'Card Solutions' i Nets, der leverede betalingsløsninger til pengeinstitutter og detailhandel i Norden. Erik startede sin karriere som ERP-konsulent i Visma, og han har en Master of Science i Business fra Nord University Business School i Norge.
  • CTO

    Allan Bech

    Allan Bech tiltrådte som CTO i 2019. Allan kom til EG i 2011 og har haft forskellige ledende roller, som primært har været præget af ledelse af forskellige infrastruktur- og softwareteknologiteams og forretningsenheder. Bl.a. har Allan sammen med et stærkt ledelses-, produkt- og udviklingsteam skabt software- og servicekonceptet EG Business Care, som medførte, at EG i 2015 blev udnævnt til Årets Innovations Partner af Microsoft. Før Allan kom til EG, har han bl.a. beskæftiget sig med udvikling, implementering og salg af software og infrastrukturydelser til kunder i det skandinaviske marked.
  • Director, HR

    Tina Bodin

    Tina Bodin

    Director, HR

    Tina Bodin

    Tlf: +45 7013 2211

    tina.bodin@eg.dk

    Tina Bodin tiltrådte som direktør for HR i 2005. Tina kom til EG i 2000, hvor hun startede som HR Development Manager. Før Tina kom til EG, har hun bl.a. beskæftiget sig med implementering af SAP R/3 Human Resource, Knowledge Management, rekruttering, projektledelse og generel personale- og organisationsudvikling. Tina Bodin er uddannet cand.merc. i Human Resource Management fra Copenhagen Business School i 1997.

    Bestyrelsespost

    • Bestyrelsesmedlem i IT Minds ApS
  • VP, Corporate PMO & Quality

    Jacob Buchardt

    Jacob-Buchardt

    VP, Corporate PMO & Quality

    Jacob Buchardt

    Tlf: +45 7013 2211

    jacob.buchardt@eg.dk

    Jacob Buchardt, født 1976, tiltrådte som VP for Corporate PMO & Quality i januar 2017. Jacob har ansvaret for den tværorganisatoriske projektportefølje og har rollen som Chief of Staff med fokus på strategiimplementering og Board of Directors-support. Tidligere har Jacob over en 10-årig periode været managementkonsulent hos bl.a. Implement Consulting Group og inden da 12 år hos IKEA i lederstillinger, bl.a. i Holland og Tyskland. Jacob er uddannet jurist fra KU og har en HD i Business Controlling & Process Management fra Copenhagen Business School fra 2001 suppleret med ophold hos ENSEAD i Frankrig.
  • VP, Marketing & Communications

    Nina Maj Fjordvald

    Nina Maj Fjordvald hos EG A/S

    VP, Marketing & Communications

    Nina Maj Fjordvald

    Tlf: +45 7013 2211

    nimfj@eg.dk

    Nina Maj Fjordvald tiltrådte som VP for Marketing & Communications i EG d. 1. maj 2019 og kommer fra en stilling som europæisk marketingchef i IBM. Ninas erfaring kommer primært fra it og teknologisektoren, hvor hun har fundet sin passion for digitalisering, teknologi og it-løsninger, der kan bringe konkret værdi for kunder, omverdenen og samfundet. Nina har en HD i IT & Økonomistyring fra CBS samt en MBA fra Warwick University i England og har lang erhvervserfaring med salg, marketing og strategisk ledelse.
  • VP, Mergers & Acquisitions

    Christian Bonde Jacobsen

    EG kollega

    VP, Mergers & Acquisitions

    Christian Bonde Jacobsen

    Tlf: +45 7013 2211

    chbja@eg.dk

    Christian Bonde Jacobsen tiltrådte som VP Mergers & Acquisitions i oktober 2019. Christian har tidligere arbejdet i to år med opkøb, frasalg, fusioner og børsnoteringer i A.P. Møller – Mærsk, Energy divisionen med fokus på separationen af de olierelaterede forretningsenheder fra koncernen. Herudover har Christian i 10 år været corporate finance rådgiver i bankerne Nordea, SEB og HSH Nordbank, hvor han har rådgivet omkring køb og salg af virksomheder samt børsnoteringer. Christian har en Cand. merc. i Finansiering og Regnskab fra CBS.

    Læs mere her

Funktionsledelse
  • VP, Global Delivery

    Claus Trillingsgaard

    EG kollega

    VP, Global Delivery

    Claus Trillingsgaard

    Tlf: +45 7220 7819

    ctril@eg.dk

    Claus Trillingsgaard tiltrådte i 2016 som direktør for Global Delivery med ansvaret for at konsolidere og udvide EG's globale leveranceplatform, så kunderne kan realisere fordelene ved at have tilgang til både core-, near- og off-shore teams. Claus har 20 års erfaring fra IT-branchen og har i de sidste 15 år arbejdet med ledelse af global softwareudvikling og geografisk distribuerede leveranceteams for firmaer som Rambøll, KMD og Tryg. Claus har i flere år været udstationeret i Indien og Ukraine hvor han har haft ansvaret for at etablere leverancekapacitet inden for forankring, eksekvering og levering af IT-projekter og -programmer for danske og nordeuropæiske kunder. Claus har desuden været specialkonsulent inden for global softwareudvikling for UN og WTO organisationen International Trade Center.
  • VP, Corporate IT

    Brian Wested Laursen

    Brian-Wested-Laursen

    VP, Corporate IT

    Brian Wested Laursen

    Tlf: +45 7260 1265

    brian.laursen@eg.dk

    Brian Wested Laursen tiltrådte som direktør for Corporate IT i 2018. Brian kom til EG i 2007, hvor han startede som IT Operations Manager, og han har siden været leder for flere funktioner i Corporate IT. Brian har arbejdet i it-branchen siden 1994, hvor han blandt andet arbejdede med drift og ledelse inden for LEGO's globale it-afdeling indtil skiftet til EG. Brian er uddannet inden for it-udvikling og -drift i 1996 og ledelse fra Syddansk Universitet i 2015.
  • VP, Corporate Procurement

    Mads Christensen

    Mads Christensen

    VP, Corporate Procurement

    Mads Christensen

    Tlf: +45 7260 2563

    mads.christensen@eg.dk

    Mads Christensen tiltrådte som chef for Corporate Procurement i 2014. Mads har mere end 20 års erfaring med indkøb, senest som global commodity manager i Vestas. Mads har beskæftiget sig indkøb og logistik på tværs af en række industrier og produkter, herunder it, consulting og manufacturing.
Bestyrelse
  • Bestyrelsesformand

    Petri Oksanen

    Petri Oksanen

    Bestyrelsesformand

    Petri Oksanen

    Petri Oksanen er partner hos Francisco Partners med primært fokus på softwarevirksomheder. Inden han kom til Francisco Partners i 2005, var Petri Oksanen ansat hos Morgan Stanley i deres Technology Investment Banking-afdeling i Menlo Park, Californien. Tidligere i sin karriere bestred Petri Oksanen en række forskellige stillinger inden for forretningsudvikling, programledelse og softwareudvikling hos Microsoft i Redmond, Washington. Petri Oksanen sidder p.t. i EG, Consignor, Plex Systems og Vendavos bestyrelse. Han har tidligere siddet i bestyrelsen for Aconex (IPO), AdvancedMD (erhvervet af ADP), API Healthcare (erhvervet af GE Healthcare), ByBox, ClickSoftware (erhvervet af Salesforce), Healthland (erhvervet af CPSI), Prometheus Group (erhvervet af en finansiel sponsor), Source Photonics (erhvervet af en finansiel sponsor) samt T-System (erhvervet af Fidelity National). Petri Oksanen har også tidligere været involveret i FP’s investeringer i Ex Libris (erhvervet af en finansiel sponsor), LYNX Medical Systems (erhvervet af Picis), Specific Media (erhvervet af Time) og Webtrends (erhvervet af Oracle).

    Uddannelse

    BSc i Computer Engineering and Economics med hædersbevisning fra University of Waterloo.

  • Næstformand

    Deep Shah

    Deep-Shah

    Næstformand

    Deep Shah

    Deep Shah er co-president for Francisco Partners med base i London. Inden han kom til Francisco Partners i 2003, var Deep Shah ansat hos Morgan Stanley i London, i både fusions- og opkøbsafdelingen samt virksomhedens Princes Gate-kapitalfond, hvor han var ansvarlig for identifikation, evaluering og gennemførelse af transaktioner i forskellige brancher, herunder informationsteknologi. Deep Shah har ledet og understøttet mange af Francisco Partners investeringer gennem årene, og ud over at sidde i bestyrelsen hos EG sidder han p.t. også i bestyrelsen hos BluJay Solutions, Bybox og MetaSwitchs. Han har tidligere siddet bestyrelsen hos Attenti, Click Software, C-MAC MicroTechnology, eFront, Ex Libris, Lumata, Masternaut, NexTraq, Operative, Prometheus Group og SmartFocus.

    Uddannelse

    MA i økonomi med hædersbevisning fra University of Cambridge, England.

  • Bestyrelsesmedlem

    Quentin Lathuille

    Quentin Lathuille

    Bestyrelsesmedlem

    Quentin Lathuille

    Quentin Lathuille er vicedirektør hos Francisco Partners med base i London. Inden han kom til Francisco Partners var Quentin Lathuille en del af Morgan Stanleys Investment Banking-afdeling i London med fokus på teknologisektoren. Quentin Lathuille har været involveret i Francisco Partners investeringer i BeyondTrust, BluJay, EG, Operative og Redis Labs.

    Uddannelse

    MS i Business Administration and Finance fra ESCP-Europe, Paris.
    MS i Applied Mathematics fra Supélec, Paris.

  • Bestyrelsesmedlem

    Carsten Knudsen

    Carsten Knudsen

    Bestyrelsesmedlem

    Carsten Knudsen

    Carsten Knudsen har været eksternt bestyrelsesmedlem af EG siden september 2019. Carsten Knudsen var indtil udgangen af 2014 administrerende direktør for Esko bvba med speciale i software og løsninger til den globale emballageindustri. Forud for Esko bvba var Carsten Knudsen økonomidirektør for ISS A/S fra 2000 til 2002. Carsten Knudsen startede sin karriere hos AP Møller/Mærsk, hvor han i løbet af 13 år havde forskellige stillinger i Danmark, Spanien, Asien og USA. Carsten Knudsen bestrider en række bestyrelsesposter i dansk erhvervsliv.

    Uddannelse

    HD og en MBA suppleret med flere internationale lederkurser.

  • Bestyrelsesmedlem

    Jane Wiis

    Jane Wiis

    Bestyrelsesmedlem

    Jane Wiis

    Jane Wiis er drevet af en stærk passion for digitalisering af den offentlige sektor i Danmark og har siden 2017 været administrerende direktør i IT- og digitaliseringsvirksomheden DBC A/S. Tidligere i karrieren har Jane Wiis været kommunaldirektør og varetaget en række ledende kommunale stillinger, været seniorkonsulent i NIRAS og fra 2012-2016 direktør i KL med ansvar for digitaliseringsområdet. Med over tyve års digitaliseringserfaring på det offentlige marked har Jane Wiis et dybt, værdifuldt kendskab til den kommunale virkelighed med fokus på borger- og kundeperspektivet samt en unik ekspertviden om opbygning af IT-infrastrukturer, drift og digitalisering af den danske offentlige sektor.

    Uddannelse

    Cand.scient.pol.

  • Bestyrelsesmedlem

    Tom Kilroy

    Tom Kilroy

    Bestyrelsesmedlem

    Tom Kilroy

    Tom Kilroy har i løbet af sin karriere været en del af lederteams i multinationale selskaber. Indtil maj 2020 var han COO hos Finastra, en fintech-softwarevirksomhed med over 10.000 medarbejdere, mere end 8.600 kunder (herunder 90 af verdens top-100 banker) og en omsætning på ~2,1 milliarder dollars. I løbet af hans ti år hos Finastra bestred Tom Kilroy forskellige stillinger, som førte til integrationen af Misys og D+H i 2017, og hvor han stod for afnoteringen af Misys i 2012, som medlem af bestyrelsen i den børsnoterede udgave af virksomheden. Forud for dette var Tom Kilroy otte år hos GE Healthcare, en afdeling i General Electric. Tom Kilroy begyndte sin karriere London som advokat hos større advokatfirmaer og er registreret som advokat (ikke-praktiserende) i England og Wales. Tom Kilroy er også en seniorrådgiver for Tomias bestyrelse, som er førende leverandør af softwareløsninger til teleudbydere over hele verden.

    Uddannelse

    MA i Metallurgy and Science of Materials fra University of Oxford, England.

  • Bestyrelsesmedlem

    Mike Barry

    Mike Barry

    Bestyrelsesmedlem

    Mike Barry

    Mike Barry blev en del af Francisco Partners Consulting (FPC) i 2016 som driftspartner med fokus på produkter og teknologi. Mike Barry er erfaren leder inden for teknologi med over 30 års erfaring i højteknologiske virksomheder. Inden han kom til FPC, var Mike Barry direktør for forskning og udvikling samt produktstyring hos Aderant, en global leverandør af omfattende business management-software til advokatvirksomheder og andre professionelle servicevirksomheder. Mike Barry var i 9 år med til at føre Aderant gennem tre vellykkede ejerskabstransaktioner, herunder salget til Roper Technologies for 675 mio. dollars. Forud for Aderant havde Mike Barry lederstillinger hos EFI, TR Systems og Datapoint Corporation. Mike Barry har over 25 patenter, han er en kendt forfatter og har været taler ved juridiske arrangementer over hele verden.

    Uddannelse

    BS i Electrical Engineering fra University of Texas i Austin.

  • Bestyrelsesmedlem

    Poul Rabjerg

    Poul Rabjerg

    Bestyrelsesmedlem

    Poul Rabjerg

    Medarbejdervalgt bestyrelsesmedlem siden 2018. Stilling: Product Owner, ASPECT4 HRM - et lønsystem til den private sektor. Ansat i EG i mere end 30 år. Derudover sidder Poul også i repræsentantskabet i Norlys a.m.b.a's (SE og Eniig).

    Uddannelse

    • EDB-assistent (1986)
    • HD(R) (1993)
  • Bestyrelsesmedlem

    Brian G. Frandsen

    Brian G. Frandsen

    Bestyrelsesmedlem

    Brian G. Frandsen

    Medarbejdervalgt bestyrelsesmedlem siden 2019. Stilling: Brian er Development specialist i EG A/S og sidder i den forretningsenhed, der har med forsyningsbranchen at gøre, hvor det primære fokus har været i og omkring det liberaliserede el-marked. Ansat siden 2003.

    Uddannelse

    • El-installatør
    • Stærkstrømstekniker
    • Datamatiker.
  • Bestyrelsesmedlem

    Stein Rustad

    Stein Rustad

    Bestyrelsesmedlem

    Stein Rustad

    Stein Rustad har været medarbejdervalgt bestyrelsesmedlem siden 2019. Han er p.t. chefarkitekt hos EG Retail. Stein Rustad har siden 2005 arbejdet som udvikler af POS-systemer og senere som arkitekt på Microsoft Azure-cloudløsninger.

    Uddannelse

    Bachelor og Master i datalogi fra NTNU, Trondheim.

Kontakt din lokale EG-afdeling

Du er altid velkommen til at kontakte os. Find telefonnumre og adresser på vores kontorer.

  • Danmark
  • Norge
  • Sverige
  • Polen & Ukraine
Tilbage
Frem

Sjælland

Kontorer i Polen & Ukraine

  • Statens gasselskab konsoliderer intern it på rejsen mod fremtiden

    Gas er en af fremtidens energikilder, og derfor besluttede Folketinget i 2016 at samle den danske gasdistribution i ét fælles statsligt selskab. Store digitaliseringsprojekter skal konsolidere Evida's it.

  • Paradigmeskifte for lønadministration i kommunerne: Fra basissystem til visionært og strategisk værktøj

    Traditionelt har regionernes lønsystemer været betragtet som basissystemer, der skulle sikre de mange medarbejdere (med vidt forskellige overenskomster og aftaler) løn til tiden – helst uden for mange fejl. Men der er sket et skifte: Der bliver stillet flere krav til organiseringen og fleksibiliteten. Læs her, hvad det har af betydning for dig og lønadministrationen i din region.

  • Paradigmeskifte for lønadministration i regionerne: Fra basissystem til visionært og strategisk værktøj

    Traditionelt har regionernes lønsystemer været betragtet som basissystemer, der skulle sikre de mange medarbejdere (med vidt forskellige overenskomster og aftaler) løn til tiden – helst uden for mange fejl. Men der er sket et skifte: Der bliver stillet flere krav til organiseringen og fleksibiliteten. Læs her, hvad det har af betydning for dig og lønadministrationen i din region.

  • Har du styr på værktøjet, mester?

    Hvor f….. er boremaskinen? Du kender det sikkert. Du står og skal bruge et stykke værktøj, og 'nogen' i firmaet har lånt det. Men hvem er gået med det, og hvor er det?

  • Har du prøvet et webinar, mester?

    Coronatiden viser, hvor vigtigt det er at du kan arbejde fleksibelt med it og online. På vores webinarer får du tips og tricks der gør din hverdag nemmere i firmaet med fx EG One it-programmet.

  • UXR 4 - Brugerforskning er en holdsport

    Hvordan gøres viden langtidsholdbar og implementerbar på tværs af organisationen.

  • EG-opkøb: Stigende krav til sundheds-it ligger bag opkøb af A-Data

    EG købte i starten af juli A-Data, der leverer software til det danske sundhedsvæsen. En satsning, der giver større kapacitet i en sektor, hvor kravene til innovativ sundheds-it kun bliver større og større.

  • Vi bliver flere og kan mere

    A-Data er pr. 1. juli blevet en del af EG Healthcare, og det giver fordele for både jer kunder og for medarbejderne.

  • De fem dysfunktioner i et en-mands UXR-team - og hvordan man kan overvinde dem

    Opsummering At være et én-persons-hold er for brugerforskeren i sagens natur problematisk. Helt konkret fører det til fem problematikker, der dog kan overkommes, hvis man; 1. tager rollen som afdelingsleder på sig; 2. sætter sig ind i virksomhedens mål, og tilpasser sit arbejde hertil; 3. forlænger ens arbejdes livscyklus; 4. skaber netværk og venskaber med ligesindede uden for arbejdspladsen; 5. lærer at prioritere sin opgaver og takke nej til ekstra arbejde.

  • EG køber Altiplan

    EG's datterselskab Silkeborg Data A/S køber den danske it-virksomhed Altiplan Aps. Virksomheden har udviklet løsningen HosInfo, der benyttes på mere end 70 hospitalsafdelinger i Danmark.

  • Schrems II & Standard Contractual Clauses

    EG har sikret, at vores kunder trygt kan forsætte med at anvende EG som it-leverandør, da vi be-nytter andre overførelsesgrundlag end Privacy Shield, når vi gør brug af leverandører fra USA.

  • UXR 3: Følg hvad brugerne gør - ikke hvad de siger

    Nu hvor vi har fået det rigtige mindset (del 1), og lært at tænke brugerbehovet først (del 2), er det på tide at komme ned i materien og blive lidt mere konkret i forhold til, hvordan vi indhenter de dybe brugerindsigter.

  • EG Utility vinder vigtig leverance til Energinet

    Energinet i Danmark har efter et miniudbud på SKI rammeaftale 02.19 valgt at tildele kontrakten på et nyt afregningssystem til EG Utility.

  • Effektivitet baner vejen for bedre kvalitet i botilbud

    Mere effektive botilbud kan yde borgerne en bedre service for samme penge

  • Nye tider kræver nye vagtplansystemer

    Vagtplansystemer skal kunne kunne håndtere store ændringer i arbejdsmarked, økonomi og kompetencerbehov.

  • Guld og grønne skove er ingen modsætning

    Sådan forankrer du it-projektet med fokus på teknoogi, processer og organisation

  • Se på vagtplanerne med friske øjne

    Vi er nødt til at planlægge mere effektivt

  • UXR2: Tænk brugerbehov først

    Læs om værdien af designfaserne discover, define, develop og deliver

  • Poul Venø: Selvbetjeningsløsninger skal være mere brugervenlige

    Herning er en digital kommune, og en digitaliseringsstrategi med fokus på værdi og brugervenlighed skal fortsætte digitaliseringen.

  • EG køber A-Data A/S

    EG har købt det danske IT-firma A-Data A/S, der leverer software til det danske sundhedsvæsen.

  • ASPECT4 Workflow til Transport gør din hverdag nemmere

    ASPECT4 Workflow Management giver dig oceaner af muligheder for at effektivisere processer og arbejdsgange i forretningen, lige fra de helt enkle processer til de mere komplekse. Softwarerobotter er en del af udbygningen af Workflow i ASPECT4 Release 7. Med de nye robotfunktioner kan du gøre mange manuelle opgaver og dermed også rutineopgaver automatiske. Det gør din hverdag nemmere.

  • Sådan får du mere ud af den virtuelle ASPECT4 Day

    Den traditionelle ASPECT4 Day 2020 blev på grund af Corona en virtuel dag, hvor vi frigav den nyeste version af ASPECT4 Release 7 og præsenterede fremtidens ASPECT4.

  • Forbedret chauffør-app - nu med chat

    Den populære chauffør-app i ASPECT4 Transport er blevet endnu mere brugervenlig og har fået tilføjet nye features. I det følgende kan du se eksempler på nogle af de nye muligheder.

  • ASPECT4 Transport: Ny eService til vognmænd sparer tid

    I ASPECT 4 har vi udviklet en ny eService for vognmænd. Med eService kan vognmænd, truckhandlere, oversættere og andre servicere sig selv og derved spare tid.

  • EG og TARGIT går sammen om intelligent lægeløsning

    Partnerskabet skal smelte EG Clinea sammen med TARGIT's Business Intelligence-løsning for at gøre det nemt for lægeklinikker at danne sig et mere detaljeret billede af deres patienter ved hjælp af intelligent databrug.

  • UXR 1: Sæt dig i brugerens sted

    Tag med på brugerrejsen i ny artikelserie med UX-konsulent Niels Pambi som guide

  • Fire EG-vindere tog statuetter ved Årets Håndværker 2020

    Fire håndværkerfirmaer med en IT-løsning fra EG A/S tog førstepladsen i hver deres fagkategori ved Årets Håndværker 2020, der blev afholdt for niende år i træk.

  • Nu bliver det let for forsyningskunder at betale regningen

    Med et nyt modul, EG Mobile Invoicing, bliver det superlet for forsyningsselskabernes kunder at betale fx elregningen.

  • EG Lønservice er med, når Årets Håndværkere kåres

    EG Lønservice er partner og sponsor, når Årets Håndværkere 2020 bliver kåret fredag d. 12. juni.

  • EG's bestyrelse udvider efter vækstår med ny ejer

    Efter et succesrigt første år med ny ejer Francisco Partners opruster EG's bestyrelse - skal styrke EG's ambitiøse vækstplan.

  • EG bidrager sammen med hele IT-Branchen med COVID-19 katalog

    IT-Branchen har udarbejdet et særligt COVID-19 katalog med løsninger, der har været til stor hjælp for det offentlige under krisen.

  • EG køber Hano AS

    EG har opkøbt softwarevirksomheden Hano AS, der med 3.500 kunder er en af de førende i Norge med it-løsninger inden for sundhed og velvære.

  • Hvad fik mester ud af MESTERTESTEN?

    MESTERTESTEN er en online-test, hvor du kan få en personlig rapport og gode råd inden for økonomi, styring af sager og kalkulation, ganske gratis.

  • Tips & tricks

    Enkle tips & tricks kan gøre hverdagen nemmere. Vidste du fx, at du nemt kan justere gråtoner på dit skærmbillede eller tilpasse din skærm præcis til dine ønsker?

  • Nyt opkøb: EG vil digitalisere byggebranchen i Skandinavien

    EG har købt norske Holte og satser på at gøre byggebranchen mere digital i Skandinavien. For branchen udnytter ikke it nok. Hvad betyder det for kunderne?

  • Intelligent vagtplanlægning vil gøre Danmark sundere

    Med sund vagtplanlægning vil Region Hovedstaden fremme både bedre patientforløb og medarbejdernes trivsel.

  • Sådan får du mere ud af den virtuelle ASPECT4 Day

    Den traditionelle ASPECT4 Day 2020 blev på grund af Corona en virtuel dag, hvor vi frigav den nyeste version af ASPECT4 Release 7 og præsenterede fremtidens ASPECT4.

  • Populær Excel-bogføring i ASPECT4

    Vil du slippe for en masse tastearbejde? Vi oplever en stor efterspørgsel på Excel-bogføring, der gør det nemt og effektivt at bogføre posteringer i ASPECT4.

  • ASPECT4 Workflow holder automatisk styr på alt

    Du får oceaner af muligheder for at effektivisere processer og arbejdsgange i forretningen med ASPECT4 Workflow Management.

  • Attachments samler virksomhedens dokumentation

    Som bruger får du nu mulighed for enkelt og intuitivt at vedhæfte enhver form for dokument, fil eller e-mail til ASPECT4-forretningsobjekter.

  • Slip robotterne løs med ASPECT4 Release 7

    Der er ingen tvivl om, at der ruller en automatiseringsbølge hen over os. De 3 hovedtemaer i Release 7 er Robotics, Attachments og Easy Integration.

  • En god vagtplan kræver ledelsens opmærksomhed

    Hemmeligheden bag det gode arbejdsmiljø og effektive arbejdspladser er ikke raketvidenskab.

  • EG understøtter nye lønopgaver som følge af særlove

    Hastelovgivningen i kølvandet på Corona-krisen har skabt travlhed i det offentlige, hvor en stribe ændringer i fx dagpengeregler og ferieloven skal håndteres.

  • EG Byg: Nye opdateringer sparer mester op til 8 timer

    En ny funktion i håndværkernes it-løsning EG One gør, at mester nu kan overføre langt mere data fra EG Visual Kalkulation til kalkulationen i projekter.

  • Fremtidens sundhedssektor: Behovet sætter holdet

    Effektiv vagtplanlægning med EG Optima fra Silkeborg Data tager udgangspunkt i behovet, så ressourcerne anvendes optimalt, og flere opgaver kan løses bedre og billigere.

  • Danmarks femtestørste kommune vælger EG Optima

    Esbjerg Kommune har i forbindelse med indgåelse af ny kontrakt med EG valgt at ud-skifte sit vagtplansystem med EG Optima og får samtidig flere løsninger og mere funktionalitet for færre penge.

  • EG Byg support: Nye måder at arbejde på

    Corona-tiden et godt tidspunkt at tænke over nye måder at arbejde på. Kan du arbejde hjemmefra - eller endnu nemmere - klare det meste på din mobil?

  • EG Brandsoft support: Onlinekurser er et godt alternativ

    Overvej et onlinekursus, som lige nu er et rigtig godt alternativ til de fysiske kurser. Skal det være et webinar eller et onlinekursus, der går mere i dybden? Der er flere muligheder.

  • Kommuner på EG Brandsofts selvbetjening og krematorieplatform

    Efter en udbudsrunde har både Københavns Kommune og Odense Kommune valgt at forlænge deres aftaler med EG Brandsoft.

  • Kender du EG PlanTid?

    Med EG PlanTid kan du slippe for tidskrævende planlægning og registrering. Du kan fx nemt planlægge arbejdstid for kirkegårdens medarbejdere.

  • EG ClinicCare: Nyt dokumentationsmodul og flere 2020-nyheder

    Vi løfter sløret for, hvilke planer vi har for at udvikle EG ClinicCare. I år arbejder vi med at udvikle flere funktioner, bla. et nyt modul til journaler.

  • Mød os i ClinicCare teamet

    I EG ClinicCare er vi i gang med at udvide og opgradere teamet med flere dygtige kolleger både i supporten og i vores udviklingsafdeling.

  • IT til hjemmekontor og klinik

    Hos EG Healthcare kan vi hjælpe med forskelligt it-udstyr, som kan gøre arbejdet i hverdagen nemmere.

  • Nyt: Deltag i EG Clinea årsmøde i Ballerup eller Aarhus

    Nyt koncept for EG Clinea årsmødet 2020. Vælg mellem to årsmøder i 2020, hvor det nye rapportmodul bliver præsenteret. Sæt kryds i kalenderen allerede nu.

  • Gratis e-learning for KBU-læger

    Er du KBU-læge i en praksis med EG Clinea? Få gratis adgang til et stort e-læringsforløb, der giver dig mulighed for at komme hurtigt i gang med de lægefaglige opgaver.

  • Videokonsultation og hjemmearbejdspladser

    Lige nu oplever vi i EG Healthcare et voksende behov for hjemmearbejdspladser og mulighed for videokonsultation på grund af Covid-19. Videokonsultation kan bruges via MinLæge-appen, og alle har mulighed for at komme i gang.

  • EG Bolig supporten: Hurtig udrykning med hjemmearbejdspladser

    225 nye hjemmearbejdspladser blev koblet op på kun en uge på en ny ekstra SMS-løsning til EG Bolig. Nu kan medarbejderne i boligadministrationerne arbejde videre hjemmefra under Corona-krisen.

  • Smart automatisk dataoprydning i EG Bolig

    Drømmer du om at slippe for manuelt at skulle kigge data igennem og slette for at leve op til GDPR-reglerne? Få automatisk dataoprydning sat i gang på et onlinemøde.

  • Spar tid med automatisk og sikker forbrugsafregning

    Forbrugsafregning på tværs af tusindvis af lejemål kræver mange normalt mange ressourcer. Spar tid og undgå fejl med automatisk forbrugsafregning.

  • Velkommen til nye udviklere i EG Bolig

    I april og maj kan vi byde velkommen til tre nye, erfarne kolleger og udviklere i EG Bolig.

  • Dommerrespekt for it-vindende håndværkere

    Vinderne af it-prisen til Dansk Byggeris it-messe er gode til at løfte deres forretning. De er gode til at spare tid og udnytte data. Det giver overblik over økonomien.

  • ASPECT4 Day 2020 blev virtuel succes

    ASPECT4 Day i Kolding blev forvandlet til en virtuel dag med video og online-møder. 17 videoer blev produceret i en intens uge lige op til dagen.

  • Topanmeldelse af EG Optima i stor markedsanalyse

    Digitaliseringsstyrelsen har analyseret mulighederne for bedre teknologisk understøttelse af vagtplanlægning i regioner og kommuner og giver topkarakterer til EG Optima.

  • Vagtplanlægning er en kritisk disciplin for sundhed og velfærd

    Vagtplanlægning og styring af personaleressourcerne i sundhedsvæsenet og de kommunale velfærdsområder er mere aktuelt end nogensinde.

  • EG køber norske Holte

    EG har købt softwarevirksomheden Holte, som er markedsleder i Norge inden for software til byggebranchen.

  • Nyborg genvælger EG som leverandør af løn- og vagtplansystem

    Nyborg Kommune har forlænget kontrakten med EG om at levere lønsedler og vagtplaner efter en direkte tildeling på SKI 02.19.

  • Sådan laver du præcise tilbud - helt ned på sekunder

    På ERFA-møde fik indbudte elektrikere og elinstallatører demonstreret en digital tilbudsberegner, der sikrer, at man tjener penge på alle udsendte tilbud.

  • Til kunder og samarbejdspartnere

    EG følger nøje den aktuelle situation med udbredt corona-smitte og har iværksat en række planlagte foranstaltninger, der skal sikre kontinuiteten i vores kunders forretning.

  • Nu henter EG sin energi fra vinden

    EG har indgået aftale med energiselskabet Norlys, der indebærer, at vi fremover kører på 100 procent CO2-neutral, vedvarende energi fra vindmøller i Danmark.

  • Guidet tur gennem junglen af digitale begreber på socialområdet

    Digitaliseringen på det sociale område drives igennem i højt tempo og fra mange angrebsvinkler. Så her får du en forklaring på sammenhængen mellem de centrale projekter og begreber, der er i spil

  • EG's firmabiler bliver lidt grønnere

    For at begrænse miljøbelastning har EG ændret sin firmabilspolitik, så alle EG firmabiler i Skandinavien fremover skal være hybrid- eller elbiler.

  • EG indfører frivilligordning for medarbejderne

    EG ønsker at bidrage til det samfund, virksomheden er en del af, og derfor indfører vi et frivillighedsprogram. Det betyder, at alle medarbejdere hvert år kan bruge en arbejdsdag til frivilligt arbejde.

  • Blippit integreret med EG Retails betalingsløsning lanceres på markedet

    EG Retail har integreret Blippit i sin betalingsløsning, Payment-platform, og har nu besluttet at lancere den på markedet i forbindelse med den kommende produktrelease.

  • Mød Danmarks mest it-parate håndværksmestre

    EG's håndværker-løsninger scorer hattrick igen Tre ud af de fem vindere til årets it-messe har it-løsninger fra EG Byg & Installation. De tre vindere er Blikkenslagerfirmaet Steffen Petersen ApS i kategorien tilbudsgivning, Murermester Ove Larsen A/S i kategorien administration og tømrer-, murer- & entreprenørfirmaet Wils A/S i udførelse

  • Bedre ressourceudnyttelse kræver nyt mindset

    Vi er nødt til at sætte patienten i centrum for personaleplanlægningen

  • Randers forlænger aftale med Silkeborg Data om løn- og vagtplansystem

    Randers Kommune fortsætter i de kommende år med EG som leverandør af it-understøttelse på løn- og vagtplanområdet på en selvstændig kontrakt. Det fortsatte samarbejdet indebærer, at SD Løn udvides med integration til Opus Øko-nomi, lige som kommunen går over til at anvende EG Optima til vagtplanlægning.

  • EG handler på Datatilsynets kritik

    Datatilsynet har på baggrund af en anmeldelse fra Herning Kommune rejst alvorlig kritik af EG for at anvende supportsystemet, ServiceNow uden en klar aftale med kommunen og ØS Indsigt Ejerkredsen. EG tager Datatilsynets afgørelse til efterretning og noterer sig, at Datatilsynet betragter sagen som afsluttet.

  • EG giver julegave til tre energiprojekter

    Tre alternative energiprojekter i Kina og Indien har fået en særlig julegave fra EG og EG's medarbejdere.

  • Aabenraa Krematorium: Første sognekrematorium på nyt krematoriesystem

    Krematoriet i Aabenraa er som det første sognekrematorium kommet på EG Brandsofts nye krematoriesystem. I EG Brandsoft er vi ved at samle alle krematorier på en fælles platform. Det giver krematorierne langt nemmere og hurtigere arbejdsgange, blandt andet har bedemændene nu selvbetjening, og den største del af arbejdet sker via mobilen.

  • Lægedage med tryk på

    EG Clinea deltog som vanligt på Lægedage i 2019. Flere hundrede besøgte vores stand, og det var en uge med fuld tryk på.

  • Fire vigtige EG Clinea-releases i 2019

    EG Clinea bliver løbende optimeret, ikke mindst ud fra brugernes feedback og ønsker. I løbet af året har vi releaset fire versioner, hvor vigtige funktioner er udviklet.

  • Support: Jeres feedback gør en forskel

    I EG Healthcare arbejder vi hele tiden på at gøre vores support og kundetilfredshed endnu bedre. Gennem 2019 har vi sendt et kort spørgeskema ud til jer, når vi har afsluttet en supportsag. Ud fra jeres tilbagemeldinger på spørgeskemaerne startede vi med at opnå en score på 7.4 ud af 10, og nu har vi arbejdet os op på en score på 8.2.

  • Syddjurs Kommune vælger økonomi-, løn- og vagtplansystem fra EG på SKI

    I de næste seks år hedder økonomisystemet, løn- og vagtplansystemerne i Syddjurs Kommune ØS Indsigt, SD Løn og EG Optima. Kommunen har nemlig valgt at indkøbe løsningerne direkte på SKI 02.19.

  • Kundetilfredshed i top

    Vi har tidligere fået ros for vores indsats i EG Brandsoft-supporten, hvor vi har gennemført flere tiltag. Blandt andet har vi oprettet vores helt eget support-setup for at kunne give hurtigere og bedre hjælp og sikre, at I kommer i direkte kontakt med en Brandsoft-medarbejder, når I ringer ind til os med spørgsmål.

  • Håndværker - Få styr på dit årsregnskab

    Det er allerede efterår, og om kort tid skal du afslutte dit årsregnskab. Hvert år får vi i supporten mange henvendelser om årsrapporten, og derfor har vi her samlet nogle af de vigtigste områder, du skal være opmærksom på. Heldigvis er der stadig tid til at gøre regnskabet færdigt, men du skal alligevel begynde at forberede din regnskabsmæssige afslutning af året.

  • Mød os i supporten hos EG Byg & Installation

    Vil du gerne se, hvem du kommer til at tale med, når du ringer ind til os? Her kan du se os og få at vide, hvilke områder, vi hver især er eksperter i.

  • Køb trygt EG's løsninger på SKI uden at komme på glatis

    EG er godkendt på tre centrale SKI-rammeaftaler, som offentlige og halvoffentlige organisationer kan benytte med stor fordel, når de ønsker at købe software direkte af EG eller ønsker at gennemføre mini-udbud.

  • Vi er i gang med nomineringerne til bedste IT-modne virksomhed 2019

    Skal du være med i konkurrencen i år om at vinde titlen som en af de mest IT-modne virksomheder? Hos EG er vi i fuld gang med nomineringerne til konkurrencen Danmarks mest IT-modne håndværksvirksomhed 2019. Det er fagbladet Mester Tidende, der hædrer de digitale frontløbere i bygge- og anlægsbranchen, og det gør bladet på Dansk Byggeris IT-messe d. 4. og 5. februar 2020.

  • EG vil hele byggebranchen med nyt opkøb

    EG har købt softwarevirksomheden CalWin A/S, der i mere end 20 år har været markedsleder herhjemme med branchesoftware til installationsbranchen. Hvilken betydning får den satsning? Det kan du læse i interviewet med Frank Kragelund Hansen, der er Manager for EG's division Byg & Installation.

  • Pluk mere effektivt med Pluk & Pak-modulet

    Med ASPECT4 Pluk og Pak-modulet og plukke-appen kan du slippe for papirbunker og gøre processerne mere effektive og automatiske. Du får samtidig et bedre overblik og styr på, hvor meget, der bliver plukket på lageret.

  • Fagligt netværk når det er bedst

    Det var et godt årsmøde og en rigtig udbytterig brugergruppetur, vi havde i september. Det hele var samlet i ét, både virksomhedsbesøg, møde, netværk, valg til bestyrelsen - og hyggeligt samvær. Det er fagligt netværk, når det er bedst, fortæller bestyrelsesmedlem Preben Wittrup, der har været en del af ASPECT4-brugergruppen de seneste fem år. Turen var arrangeret af bestyrelsen i EG UserGroup.

  • Få styr på 'hvem-har-adgang-til-hvad'

    GDPR kan være tungt stof, men det er et vigtigt område at være opdateret på. Et krav er, at I skal have styr på jeres brugeres autorisationer og kunne dokumentere, hvilke brugere, der har adgang til hvilke informationer. Heldigvis kan ASPECT4 hjælpe jer med at dokumentere, hvem der har adgang til hvad.

  • Undgå adressekoks med ny funktion i ASPECT4

    Undgå adressekoks med ny funktion i ASPECT4 . Korrekte adresser er vigtige, når I skal levere varer til kunderne fra tømmerhandlen og byggemarkedet. Det er både spild af penge og træls at køre forgæves, når en adresse ikke er korrekt eller endnu værre - når adressen slet ikke findes. Det kan I undgå fremover med en ny funktionalitet i ASPECT4.

  • InnoRun19 i Odense skal slippe innovationskraften løs

    Hvad sker der, når 200 studerende får to døgn til at finde på nye digitale løsninger på konkrete udfordringer på social- og sundhedsområdet? Det tester EG på InnoRun19.

  • Mød EG Healthcare på Lægedage og hør om fremtidens EG Clinea

    Under overskriften 'Overskud i praksis' kan du også i år møde EG Clinea på Lægedage fra d. 11-15/11 i Bella Center. Vi står klar hele ugen på stand A-019!

  • Mød EG på KL's Handicap- og Psykiatrikonference

    I hvilken retning skal vi arbejde i, hvis vi også i fremtiden skal kunne tilbyde borgerne indsatser af høj kvalitet? Det spørgsmål stiller KL som optakt til årets Handicap- og Psykiatrikonference, der afholdes den 20.november 2019 i Aarhus.

  • Sonlinc samler utility-kunder til to-dages ERFA-seminar

    Sonlinc samler i det kommende døgn sine utility-kunder til det traditionelle efterårsseminar med fokus på nyhede rog trends i branchen.

  • EG bakker op bag UN Global Compact

    EG bakker aktivt op bag UN Global Compact, der består af 10 principper for ansvarlig virksomhedsledelse.

  • EG styrker sin profil på offentlig it

    EG styrker nu sin profil på offentlig it. Det sker ved at samle to af sine egne selskaber, EG Social Care og EG Admin Solutions i en ny virksomhed, EG Digital Welfare, der skal levere software til selvbetjening, automatisering, digital sagsbehandling, samt faglig dokumentation og effektmåling.

  • EG styrker ledelsen for at udleve vækststrategi

    Fra 1. oktober har EG ansat en Vice President for Mergers & Acquisitions til at stå for fremtidige opkøb til koncernen.