Kirkegårdssystem

Overblik og effektivitet i alle arbejdsgange  

  • Bogfør fakturaer direkte i finansbogholderiet
  • Opret og administrer GIAS-aftaler ét sted
  • Nem opdatering med digitale dødsanmeldelser.

Sæt endnu flere opgaver i system

EG Kirkegårdssystem rummer mulighed for at administrere flere kirkegårde separat i samme system og tilbyder en lang række tillægsfunktioner herunder:

Digitalt kirkegårdskort

Vis mere

Digitalt kirkegårdskort

Bevar overblikket over din kirkegård med digitalt kort, så har du altid styr på opgaver og vedligeholdelse.

Med digitalt kort er det muligt at præsentere kirkegårdsdata i en letforståelig grafisk udgave. At se et udtræk grafisk giver dig et langt bedre og hurtigere overblik over din kirkegård.

Bedre kommunikation og synlighed i planlægningen

Kommunikationen med kirkegårdens kunder, menighedsrådet og de øvrige interessenter bliver væsentlig nemmere. Det bliver nemt at tydeliggøre planlagte ændringer, og disponeringen over gravstederne bliver også mere håndgribelig.

Kontakt supporten, hvis du ønsker at høre mere om mulighederne med Digitalt kirkegårdskort.

Information til kortleverandører

Download faktaark

Digital dødsanmeldelse

Vis mere

Digital dødsanmeldelse

Det er nu muligt at få integration til den digitale dødsanmeldelse i kirkegårdssystemet.
Du kan læse nyheden på IT kontorets hjemmeside her 

Ansøgning sker ved at udfylde formularen her

Download faktaark

e-Boks/fjernprint

Vis mere

e-Boks/fjernprint

Spar tid og penge med en direkte kobling til e-Boks. Med denne løsning integreret i EG Kirkegårdssystem vælger du blot e-Boks under Printere, hvorefter brevet leveres i kundens e-Boks hurtigere og billigere end almindelig post. Du kan også vælge fjernprint, og brevet vil blive printet, lagt i kuvert og afsendt. Du kan altid se, hvornår dokumentet er leveret og nemt kalde afsendte dokumenter frem igen.

Download faktaark

Find gravsted

Vis mere

Find gravsted

En app til din smartphone eller tablet, der gør det nemt at finde et gravsted. Er kirkegården tilmeldt, kan graven findes på www.findgravsted.dk. Den nye app trækker data fra findgravsted.dk og giver enhver besøgende en nem måde at navigere på kirkegården på og er således et nyttigt værktøj for efterladte, blomsterleverandører, stenhuggere og endda gravere. Se video om danske stenhuggerier

Download faktaark

CPR-integration

Vis mere

CPR-integration

Når et gravsted udløber, er der ofte gået mange år, siden der sidst var kontakt med de pårørende. Med CPR-integration er du sikker på, at du altid kan finde dem. Indtast blot et CPR-nummer, og få det fulde navn og adresseoplysninger. Du undgår bl.a. at få post retur med ubekendt adresse, du risikerer ikke at sende breve til afdøde, og du sikrer, at navne og adresser er stavet korrekt.

Download faktaark

EG PlanTid

Vis mere

EG PlanTid

Planlæg nemt arbejdstid for kirkegårdens medarbejdere. EG PlanTid er et værktøj, der gør det lettere at løse en række tunge og tidskrævende planlægningsmæssige og administrative opgaver – blandt andet ved at lade medarbejderne selv registrere dagens arbejde på en iPad. Systemet understøtter plejeplansmodellen, indsamlede data kan ses via iPad og i kirkegårdssystemet – og alt kan eksporteres til Excel.

Download faktaark

Kalender

Vis mere

Kalender

Kalendermodulet er som alle andre EG Brandsoft-systemer en webløsning, så du kan udnytte mulighederne uden at have et specielt program installeret. Via den gratis kalender-app kan du eller dine medarbejdere også betjene kalenderen fra smartphone eller tablet. Kalenderen kan let tilpasses relevante aftaletyper, understøtter samarbejde på tværs og giver oversigt over bemanding og opgaver.

Download faktaark

Kirkegårds-app

Vis mere

Kirkegårds-app

Tag dine data med ud på kirkegården
Den smarte app fra EG Brandsoft gør det let at holde styr på arbejdsopgaverne på kirkegården. På en iPad eller en smartphone kan alle kirkegårdens ansatte nu finde relevant information om arbejdsopgaver og aftaler, lige der hvor de har brug for det. Appen fungerer til både iPad, iPhone og Android.

Download faktaark

Elektroniske Bilag

Vis mere

Elektroniske Bilag

I din Brandsoftløsning er det muligt at behandle samtlige bilag elektronisk. Funktionen ligger allerede i menuen, koster ikke ekstra og kræver ingen installation. 

Download faktaark

Datatjek

Vis mere

Datatjek

Anvender du kirkegårdssystemet optimalt – og har du konsekvent brugt de rigtige metoder ved indtastning og registrering af kirkegårdsdata? Det kan du nu få kontrolleret hurtigt og effektivt.

Download faktaark

Regnskabstjek

Vis mere

Regnskabstjek

Med et regnskabstjek gennemgår EG dine data, så du får vished for, om du bruger de rigtige metoder.

Download faktaark

Kurser og arrangementer

Nyheder til kortmodulet fra EG Brandsoft

Webinar
Gratis

Kom til gratis webinar og se de nye muligheder.

Den 4. december

Brug en smartphone til arbejdsopgaverne på kirkegården

Webinar
Gratis

Brug en halv time, og se, hvordan I nemt holder styr på opgaverne via mobilen.

Onsdag den 11. december

Brandsoft Kirkeregnskab 1

Kursus

Kursets formål er at lære dig de daglige funktioner til oprettelse af et kirkeregnskab og daglig anvendelse heraf. Desuden vises kort funktioner til elektronisk bilagsscanning. Kurset henvender sig til kasserere eller regnskabsførere.

Der er ingen aktuelle datoer, men du har mulighed for at skrive dig på venteliste.
  • EG styrker sin profil på offentlig it

    EG styrker nu sin profil på offentlig it. Det sker ved at samle to af sine egne selskaber, EG Social Care og EG Admin Solutions i en ny virksomhed, EG Digital Welfare, der skal levere software til selvbetjening, automatisering, digital sagsbehandling, samt faglig dokumentation og effektmåling.

  • Ingen Digitaliseringsmesse uden EG

    På Digitaliseringsmessen19 i Odense Congress Center den 3. oktober 2019 byder EG deltagerne på guld og grønne skove!

  • Os i EG Brandsoft-supporten

    Vil du se, hvem det er, du taler med, når du ringer ind til os i supporten hos EG Brandsoft? Se os her og hvilke områder, vi hver især er eksperter i.

  • Kort nyt om kortmodulet

    Brugerinterfacet har fået et markant løft, og systemet er blevet meget nemmere at forstå og betjene. Samtidig er det blevet langt lettere at lave forespørgsler og analyser på data direkte fra kortet.

  • Tilfredshed med nyt support-setup

    Vi startede sidste år med et nyt support-setup. Vores formål med det nye var at styrke supporten over for vores kunder, som havde efterspurgt en mere direkte kontakt til Brandsoft-supporten. Derfor valgte vi at oprette vores helt eget support-setup, hvor man som udgangspunkt altid kommer i direkte kontakt med en Brandsoft-medarbejder.

  • Ny og forbedret support hos EG Brandsoft

    Hos EG Brandsoft vil vi gerne give vores kunder den bedst mulige support, og derfor vil alle supporthenvendelser blive besvaret af vores helt eget nye 1. level Brandsoft-supportteam.

  • Standard for databehandleraftaler mellem EG og kommuner klar

    Med udgangspunkt i den nye persondataforordning og efter ønske fra Kit@s bestyrelse, er der blevet udarbejdet en fælleskommunal standarddatabehandleraftale til eksisterende aftaler med EG.

  • Bedre bogføring af løn fra folkekirkens nye lønplatform

    EG Brandsoft er klar med nye funktionaliteter i forbindelse med lønkørslen i Folkekirkens nye lønplat-form i 2018. Opdateringerne er et led i integrationen, og gør det blandt andet muligt at bogføre lønnen på medarbejderniveau. Den nye bogføringsfunktion korrigerer automatisk, så du fremover kun bør ret-te lønoplysninger i lønsystemet.

  • KOMBIT i dialog med EG om databehandleraftaler

    Efter ønske fra Kit@ og EG A/S har KOMBIT indledt drøftelser om en ramme for kommunernes databehandleraftaler med EG på de eksisterende løsninger.

  • Nyt it-samarbejde mellem hoej.dk og EG Brandsoft styrker dialogen mellem bedemand og pårørende

    Nyt it-samarbejde mellem hoej.dk og EG Brandsoft styrker dialogen mellem bedemand og pårørende

  • Tid til de indledende øvelser til GDPR

    Når EU's kommende persondataforordning (GDPR) træder i kraft til maj 2018, lever EG Brandsoft op til de it-mæssige krav for databehandling. Det betyder dog ikke, at du kan læne dig tilbage. Størstedelen af de nye krav omhandler nemlig den enkelte organisations interne processer. Derfor er tiden inde til at se nærmere på interne data-processer.

  • Bilagsscanning gør konteringen nemmere

    Ny intelligent bilagshåndtering vil starte en mindre bogføringsrevolution i EG Brandsofts regnskabssystem. Den nye bilagsscanner husker, hvilke konti, der skal bogføres i X y og Z. Selv skærmen hvor man godkender bilagene er lavet om til HTML 5 så det er også mobilt.

  • Er du tilmeldt Digital dødsanmeldelse?

    Siden februar 2017 har alle kirkegårde i Danmark kunnet tilmelde sig tjenesten, der kan lette administrationen og minimerer risikoen for fejltastninger. Det er let at tilmelde sig.

  • PlanTid understøtter nu fraværsregistrering

    EG Brandsoft har opdateret PlanTid, så også ferie, fravær og overarbejde kan registreres samme sted. Det giver en nem og 100 procent digitaliseret tidsregistrering.

  • Nu kan kirkegårdens brugere finde billeder på findgravsted.dk

    Med kirkegård nummer 1.000 tilsluttet er langt størstedelen af kirkegårdsdata om gravsteder er nu gjort søgbar via findgravsted.dk. Udviklingen er over det forventede.

  • EG Citizen Solutions får ny divisionsdirektør

    Den 1. april 2017 overtager den 42-årige Johnny Iversen ansvaret for EG's samlede forretning på det offent-lige område som divisionsdirektør for EG Citizen Solutions.

  • To nye medier sætter digital transformation på dagsordenen

    Organisationer i både det offentlige og private står de kommende år foran store digitale ændringer og udskiftning af kritiske it-systemer. Nu lanceres SamfundsDesign og TransformationTools for at hjælpe ledere med at navigere det hastigt skiftende digitale landskab.

Kundereferencer

  • Horsens Kirkegårde

    Se hvordan nyt opdateret kirkegårdskort sparer tid på Horsens Kirkegårde – hurtigt, nem søgning, overblik gør arbejdet lettere på kirkegårdene

  • Kirkekalenderen sætter automatisk varme på

    Ny løsning varmer automatisk kirken op ud fra kalenderen i kirkegårdssystemet. Kirkekontoret i Skejby-Lisbjerg Sogn sparer både tid og penge samt en masse besvær.

Tak for din henvendelse

Du bliver kontaktet hurtigst muligt. Vi glæder os til at fortælle dig mere.

Prøv igen

Der er desværre sket en fejl, men prøv igen. Kontakt webmaster@eg.dk, hvis du får beskeden flere gange.