Uhensigtsmæssige arbejdsgange erstattet af selvbetjeningsløsninger
Sønderborg Kommune har på otte måneder erstattet 100+ uhensigtsmæssige arbejdsgange med digitale selvbetjeningsforløb i EG SmartDesigner.
EG Selvbetjening er en fleksibel, digital selvbetjeningsplatform, som består af en lang række brugervenlige og lovmedholdelige selvbetjeningsløsninger på tværs af talrige kommunale fagområder.
I kan nemt tilpasse løsningerne, så de understøtter de skiftende behov hos borgere, virksomheder eller kommunen selv, og indsætte kommunespecifikke tekster med fx kontaktinformation, åbningstider mv.
Platformen kan endvidere suppleres med kommunens egne løsninger, så den understøtter endnu flere processer og behov fremover. Disse kan enten laves i standarddesign eller i kommunens eget design, og der er også mulighed for at tilbyde flere sprogvarianter.
Læs faktaark herEG Selvbetjening er en fleksibel og digital platform, der gør selvbetjening til det oplagte valg for borgere og virksomheder. Den består af en lang række brugervenlige og GDPR sikre selvbetjeningsforløb, der kan bruges på tværs af mange kommunale fagområder.
Se videoen og få Peters tre gode grunde til at vælge EG Selvbetjening.
Vil du se mere?
Med EG Selvbetjening er der fokus på både brugeroplevelse og datakvalitet. Løbende datavalidering, automatiske opslag og genbrug af data gør det nemt og intuitivt for brugerne at udfylde forløbene og sikrer samtidig kvaliteten af de data, kommunen modtager.
Platformen tilpasser sig automatisk borgerens foretrukne digitale enhed, fx tablet eller smartphone, og selvbetjeningsforløbene ændrer sig løbende på baggrund af brugernes indtastninger, så kun relevante felter og valg vises.
Det er alt sammen med til at gøre selvbetjening til det nemme og oplagte valg for borgerne – og at spare tid og ressourcer for kommunen.
Tabletunderskriftsmodulet til EG Selvbetjening giver borgeren mulighed for at afslutte digitale selvbetjeningsforløb ved at skrive under på en tablet med sin finger.
Tekstkonceptmodulet til EG Selvbetjening gør det nemt at udforme tekster, så de passer til netop din kommunes tilbud og muligheder. Du finder og redigerer alle tekster i EG Selvbetjenings administrationsmodul og kan hurtigt danne dig et overblik over samtlige tekster i hver enkelt løsning.
EG SmartDesigner er et modul til EG Selvbetjening, som gør dig i stand til at digitalisere et hvilket som helst papirbårent forløb til brug i fx borgerservice eller kundebetjening.
EG Selvbetjening – Klagenævn er en intelligent selvbetjeningsløsning, der sikrer modtagelse af fuldt oplyste klagesager, når lejere eller udlejere indsender klagesager til kommunens husleje- og beboerklagenævn.
EG Selvbetjening er baseret på fællesoffentlig referencearkitektur og har integration til en række forskellige systemer og services. Platformen har bl.a. integration til NemLog-in, Doc2mail, MobilePay, Serviceplatformen, fagsystemer, ESDH-systemer mv.
EG Selvbetjening indeholder også et avanceret statistikmodul, der giver dyb indsigt i, hvordan borgerne i praksis anvender de enkelte selvbetjeningsforløb, herunder gennemførelsesgrad, sidehenvisning mv.
Det giver kommunen mulighed for at implementere selvbetjening, som er tilpasset borgernes behov og understøtter kommunens processer og systemer.
EG Selvbetjening – Klagenævn er en digital selvbetjeningsløsning, som understøtter lejere og udlejere, der ønsker at indsende klager til husleje- og beboerklagenævn. Med EG’s intelligente selvbetjeningsløsning modtages klagesager automatisk fuldt oplyste første gang, og kommunen kan desuden sikre, at en sag aldrig påbegyndes, før der foreligger en forudgående betaling.
Download faktaarkEG Selvbetjening Smart Designer gør det let at designe nye forløb til EG Selvbetjening.
Det er nemt at gøre manuelle forløb og papirblanketter digitale – helt uden behov for konsulenthjælp – og at gøre borgere og ansatte mere selvhjulpne.
Modulet gør det lettere at overholde GDPR-krav, og du kan endda dele digitale forløb med andre kommuner, så I drager fordel af hinandens arbejde og erfaringer.
Læs mere om EG SmartDesignerEG Selvbetjening giver langt bedre muligheder for medbetjening — især til gavn for it-udfordrede borgere.
Med den nye underskriftsfunktion kan fx pårørende hjælpe med at udfylde selve forløbet, mens borgeren blot behøver at skrive under på skærmen.
Det gør det muligt for kommunen at modtage ansøgninger digitalt – også fra borgere, der er fritaget for digital selvbetjening eller ikke har NemID.
Sønderborg Kommune har på otte måneder erstattet 100+ uhensigtsmæssige arbejdsgange med digitale selvbetjeningsforløb i EG SmartDesigner.
Tønder kommune er godt i gang med at udfase alle flade filer og gøre det nemt og sikkert for borgerne at afgive private oplysninger med EG SmartDesigner.
For at skabe en sikker kanal til borgerkontakt har Holbæk Kommune oprettet en særlig formular i EG SmartDesigner, der gør borgerdialogen enkel, hurtig og sikker.
Sikker digital borgerservice er vigtig for kommunen, der selv designer sine egne brugervenlige løsninger i EG Selvbetjening Smart Designer.
Job- og Borgerservice i Silkeborg Kommune har nu taget et dialogbaseret ansøgningsforløb baseret på EG Selvbetjening fra EG A/S i brug.
Struer Kommunes behov for en it-løsning der håndterer interne og borgerrettede blanketter førte til en integration mellem OIB Borger og NetForvaltning Vielse.
fra EG, for at gøre det attraktivt for borgerne at betjene sig selv via nettet.
Tårnby Kommune har i samarbejde med EG implementeret EG Selvbetjening, som kvalitetssikrer dialogen og effektiviserer sagsbehandlingen.
Favrskov Kommunes behov for at optimere arbejdsgange førte til implementering af EG Selvbetjening og NetForvaltning Vielse – en digitaliseret og effektiv løsning.
EG leverer innovative it-løsninger til det offentlige baseret på bred forvaltningsfaglighed, dyb praksisviden og den nyeste digitale ekspertise kombineret med stor erfaring.
Ring til os på +45 7013 2211 (vores hovednummer) og få svar på dine spørgsmål, før du beslutter dig.
Sales Executive, Public Sales
Peter Lund
Tlf.: +45 7220 7598
Email: plund@eg.dk