EG Safetynet artikel opgradering
13. oktober 2023

Opgradering giver forsikringskonsulenter nye tilkøbsmuligheder i EG SafetyNet

Med en større opgradering har brugere, der arbejder med hændelser og forsikringsskader fået nye og forbedrede tilkøbsmuligheder.


- Vi har stået med et ærgerligt og to-delt problem. For det første er der for få eksisterende og potentielle kunder, der overhovedet er opmærksomme på, at vi kan håndtere alle opgaver i forbindelse med forsikring og tingskade. For det andet har løsningen savnet de mest attraktive features. Så det har vi naturligvis gjort noget ved, siger Product Manager Josias Sebastian Fagerland, EG SafetyNet.

Brugerdreven optimering

EG SafetyNet samlede i foråret sine kunder på løsningen for at få en grundig tilbagemelding på optimeringsmuligheder inden for området hændelser, forsikringsskader og aktiver.

- Det blev en både kritisk og positiv proces, hvor vi fik meget ærlige svar på, hvordan vi bedst kan imødekomme brugernes behov. Derfor er vi superstolte over, at vi nu kan lancere en række nye tilkøbsmuligheder, siger Josias Sebastian Fagerland.

Hold styr på alle hændelser og forsikringsskader

I EG SafetyNet har brugeren til enhver tid overblik over, hvilke skader der er sket i organisationen, hvor de er anmeldt, og fx hvad de enkelte forsikringer dækker.

Nyskabelserne handler især om udviklingen af brugervenlige og moderne dashboard til præsentation af nøgletal og en optimering af værktøjer til opgavestyring og påmindelser.

Dashboard med nøgletal

Som risikostyringskonsulent, forsikringsrådgiver, skadesbehandler eller anden i forsikringsenheden har man behov for et godt og hurtigt overblik over skader og omkostninger, samt oversigt over om udviklingen er negativ eller positiv.

- Vi fik blandt andet den feedback, at overblikket skal indeholde det samlede skadesomfang og den løbende udvikling inden for hver skadestype. Herudover skal der være et hurtigt overblik over de største risikoområder. Derfor har vi udviklet et særligt dashboard ‘Top X’, hvor man hurtigt får et overblik over udviklingen af skader eller skadetyper i organisationen eller på afdelingsniveau. Her kan man så fx vælge at kigge på antal skader eller økonomien forbundet med skaderne.

Her er der mange penge at spare. Når først man får overblik over data, kan man også begynde at bruge data aktivt og igangsætte forebyggende indsatser, der kan spare organisationen for væsentlige beløb.

Læs mere om Top X dashboard

EG Safetynet artikel Top X.jpg


Optimeret opgavestyring

Det andet sæt forbedringer ligger inden for selve opgavestyring:

- Som sagsbehandler skal man kunne identificere sine igangværende sager og sager, hvor man som sagsbehandler har en opgave eller har tildelt en opgave til en anden. Hver opgave skal have sin egen fremtage dato og skal kunne tildeles til alle i organisationen, og der skal kunne sendes notifikation til den som opgaven tildeles. Alt det har vi nu udviklet til EG SafetyNet, forklarer Josias Sebastian Fagerland.

Læs mere om opgavestyring

EG Safetynet artikel opgaver.jpg


Se, hvordan det virker

I de kommende måneder vil EG derfor række ud til såvel eksisterende som nye kunder for at vise de mange nye muligheder i modulet.

- Med indsatsen håber vi, dels at vise hvor godt modulet fungerer i praksis, dels at vise værdien af, at arbejdet er en del af den samlede arbejdsmiljøplatform, hvilket gør det ekstremt nemt at følge og arbejde med alle former for arbejdsmiljøsager lige fra de første forebyggelsestiltag og fra skadesanmeldelse til erstatning, når uheldet er ude.

Alt sker i samme løsning, så man er fri for at skifte mellem systemer eller gentaste de samme data igen og igen, siger Product Manager Josias Sebastian Fagerland, EG SafetyNet.

Læs mere om EG SafetyNet Forsikringsskader
 

Kontakt vores eksperter

EG leverer innovative it-løsninger til det offentlige baseret på bred forvaltningsfaglighed, dyb praksisviden og den nyeste digitale ekspertise kombineret med stor erfaring.

Ring til os på +45 7013 2211 (vores hovednummer) og få svar på dine spørgsmål, før du beslutter dig.

Sales Executive

Kurt Jepsen

Tlf:  +45 2085 9937

Email:  kjeps@eg.dk