Kundereference

Brøndby Kommune

Det er lige til at gå til.

Hvordan kan I vide, hvad jeg har brug for i min forretning?

Vi er meget tilfredse med NetForvaltning Vielse. Kwestan Sharif, Borgerservice.

 

Systemet er lige til at gå til

"Vi er meget tilfredse med NetForvaltning Vielse. Det er lige til at gå til. Opbygningen minder meget om det, vi kender fra CPR-registeret og Udlændingeportalen, og det eren stor hjælp. Det er også rigtig godt med oplysningerne i venstre side, hvor man altid kan se, hvor langt man er i sagen. Det giver et godt overblik."

 

Sager oprettes med det samme

Med NetForvaltning Vielse har Brøndby Kommune ændret sine arbejdsgange på vielsesområdet og dermed fået effektiviseret arbejdsopgaven.

"Tidligere skulle vi selv taste mange af oplysningerne ind. Det var især et problem i forhold til udenlandske vielser, hvor man nemt kunne komme til at stave forkert. Det betød også, at sagerne ikke altid blev lagt ind i systemet med det samme. Det er meget nemmere i NetForvaltning Vielse, hvor oplysningerne automatisk hentes ind fra CPR-registeret. Nu opretter vi alle sager med det samme."

 

Et system med mange fordele

Med NetForvaltning Vielse har kommunen glæde af mange fordele. "Det er rigtig godt, at man kan oprette en sag uden at tildele prøvelsesnummer og ægteskabsnummer. I de tilfælde, hvor borgerne først skal giftes senere på året, kan vi ikke udstede prøvelsesattesten endnu, og derfor opretter vi bare sagen i systemet. Bemærkningsfeltet bruger vi til at holde hinanden opdateret om, hvad der sker i sagen, fx ændring i vidner. Vi bruger også standardteksterne meget, så det ser ens ud alle steder, uanset hvem der har oprettet sagen. Onlinehjælpen er også rigtig god. Hvis der er noget, man ikke kan finde, kan man bare skrive ind, og så får man svar i løbet af to sekunder."

 

Læs hele casen om Brøndby Kommune

Læs også casen - Struger Kommune - OIB Borger og Netforvaltning Vielse