EG Graduate

"The EG Experience" er navnet på vores strategi og hentyder til den oplevelse, vi giver vores kunder. Men the EG Experience er også den følelse, vi skaber sammen som EG'ere.

Læs mere

Mød en Graduate

  • Mød Tim
  • Mød Trine
Tilbage
Frem

"I rollen som udvikler er man som regel kundens helt," siger Tim Hove Faurskov, Softwareingeniør Seniorudvikler, Dynamics AX, Danmark.

Jeg har været ansat i EG i seks år. I mit job er jeg tilknyttet forskellige projekter og produkter, hvilket betyder, at jeg arbejder sammen med mange forskellige mennesker. Mine daglige opgaver kan kræve samspil med kolleger og kunder, men kan også være noget, hvor jeg sidder og analyserer og koder helt for mig selv. Samarbejdet med kolleger og kunder foregår både virtuelt og på lokationer over hele landet.

I rollen som udvikler er man som regel kundens helt. Jeg er den, der rent faktisk løser problemet eller leverer den løsning, som gør arbejdet nemmere for kunden. Det er selvfølgelig ikke hver gang, det lykkes at blive helten, men det er det tit, og det er en fed fornemmelse hver gang.

I EG arbejdes der med rigtig mange forskellige it-løsninger, hvilket giver rig mulighed for at søge nye udfordringer. Jeg har selv i løbet af det sidste år været på kurser og taget certifikater for at kunne prøve kræfter med ny teknologi. Det bruger jeg nu i et nyt team, hvor jeg har lært nye, spændende kolleger at kende og ikke mindst fået nye udfordrende opgaver. Mine "gamle" kompetencer prøver jeg at holde skarpe og dele ud af ved at være en del af vores capability lead-grupper.

EG Graduate - Tim

"I rollen som konsulent er jeg ude at møde kunden og se den hverdag, som løsningen anvendes i," siger Trine Kristensen, cand.merc. International Business Studies, Konsulent, Dynamics AX, Danmark

Jeg har været ansat i EG i to år, og i min nuværende stilling arbejder jeg med produktudvikling og implementering. Det betyder, at jeg har mulighed for at anvende mit forretningskendskab og mit kendskab til standardproduktet i designløsninger, samtidig med at jeg er ude at møde kunden og se den hverdag, som produktet anvendes i. Jeg oplever min hverdag som tilpas udfordrende, og jeg trives med at arbejde projektorienteret, hvor jeg kommer i kontakt med mange forskellige mennesker, både fra EG og fra vores kunder.

I implementeringsprojekter har jeg typisk mit eget ansvarsområde, hvor jeg gennemfører workshops med kundens medarbejdere for at uddanne dem i systemet og analysere, i hvor høj grad der er behov for tilretninger af systemet. På den måde er jeg med til at lette kundens implementering af et nyt system og sikre, at kundens arbejdsprocesser kan håndteres på en fornuftig måde i systemet fremover.

For mig er udfordringerne i min dagligdag det mest udviklende, og jeg har endnu ikke oplevet kedelige opgaver. Derudover har jeg løbende samtaler med min nærmeste leder om mine karriereønsker og mit behov for videreudvikling.