Jakob Svejgaard
Head of Product Management
Uddannelsebaggrund: Cand.Merc (dat.) eBusiness & Knowledgemanagement
Min rolle som Head of Product Management betyder kort sagt, at jeg er procesejer for de processer, der hører til området. Til dagligt arbejder jeg med at indføre best practices og ensartede EG-værktøjer, så vi kan yde det bedste inden for Product Management. Det gør jeg ved at fokusere på, hvad vi gør godt i dag, og hvad vi kan gøre endnu bedre.
Som Product Manager handler det om at vide, hvad det er, der sker ude i markedet og hvilke funktionaliteter, der efterspørges. Det kræver, at man bruger meget tid ude i markedet på at identificere de problemstillinger, som er centrale lige nu og hvilke typer produkter, der er størst interesse i.
EG's udvikling er i høj grad dét, der gør det spændende for mig at gå på arbejde om morgenen. Det er fedt at være med til at udarbejde fælles værktøjer og komponenter, som kan bruges på tværs af koncernen og på den måde skabe synergi i vores produktudvikling. Det er dét, der for mig gør Product Management til langt den fedeste disciplin at sidde i – for det er dér, vi har indflydelse på, hvad det er, der skal ske med EG's produkter på den lange bane, og hvordan vi kan skabe det bedste beslutningsgrundlag for os selv og vores ledelse.
I EG adskiller vi os fra andre IT-virksomheder ved eksempelvis at have et større produkt- og kundefokus end projektfokus. Vi bruger meget energi på at bygge produkter, som har en lang levetid, for på den måde kan vi sikre os en stor kundetilfredshed. Og så oplever jeg, at der er et større fokus på sådan noget som fleksibilitet og work-life-balance, hvilket jeg mener er en rigtig god ting i forhold til at få en sund og afbalanceret forretning, hvor vi står sammen og hjælper hinanden, når der er behov for det.
Jeg elsker, når jeg kan se, at vi gør en forskel – at de produkter, vi leverer, faktisk hjælper vores kunder. Det er nok i bund og grund hele årsagen til, at jeg arbejder i EG. Vi leverer i dag ydelser til en lang række sektorer, og jeg mener, at hvis vi styrker vores kompetencer og værktøjskasse inden for produkt management, og får endnu mere ud af synergierne, business units og divisionerne imellem, så vil vi kunne løfte både EG's produkter og værdien hos kunden til et endnu højere niveau.