Kundereference

N&K Spedition

Fra it til strategisk samarbejde.

N&K Spedition

EG's best practice-modeller og ASPECT4 Transport skaber grundlag for større effektivitet. Martin Gregersen, adm. direktør, N&K Spedition.

 

N&K Spedition A/S har gennem årene oplevet kraftig vækst og ekspansion. Denne vækst er opnået gennem en stærkt stigende anvendelse af it på alle forretnings-områder. Imidlertid måtte virksomheden konstatere, at der i mange processer fortsat indgik alt for mange manuelle elementer, hvilket satte en bremse for både effektivitetsforbedringer og udnyttelsen af ASPECT4 Transport. Ønsket var derfor at skabe en forretningsorienteret tilgang til processerne frem for kun at fokusere på it.

"Vi havde et mærkbart behov for effektivisering inden for flere af vores fokusområder, både de operationelle og de administrative," siger adm. direktør Martin Gade Gregersen. I den sammenhæng blev 4 kerneprocesser og den økonomiske støtteproces udvalgt fra den samlede værdikæde. Udvælgelsen fandt sted i tæt samarbejde mellem 8-9 superbrugere, ledelsen og EG’s proceskonsulent.

"Vores tilgang til procesarbejdet var, at effektiviseringen skulle komme via en bedre udnyttelse af vores ressourcer og udarbejdelse af mere optimale arbejdsgange. Samtidig havde vi et behov for at give mange af vores medarbejdere en bedre it-forståelse. Vi lagde derfor vægt på et decideret "løft" af de operationelle medarbejdere og håbede på, at dette løft ville forplante sig igennem hele organisationen."

 

Der er skabt en bred forretningsforståelse på tværs i virksomheden, og resultatet er et stærkt udgangspunkt for det videre procesarbejde. Martin Gregersen, adm. direktør, N&K Spedition.

 

Læs hele casen

Læs også - ALPI Danmark

Læs også - Jens Schultz