Kundereference
Herning Kommune
Tidligere brugte mange medarbejdere i Herning Kommune hver måned uforholdsmæssig lang tid på at registrere kørsel, udlæg, ferie og meget andet. Nu klarer de det meste online på mobilen med få klik.
Læs mere herTidligere brugte mange medarbejdere i Herning Kommune hver måned uforholdsmæssig lang tid på at registrere kørsel, udlæg, ferie og meget andet. Nu klarer de det meste online på mobilen med få klik.
Læs mere her
Mobilen har man på sig hele tiden, og nu kan medarbejderne nemt foretage deres registreringer online. MinLøn har derfor givet kommunen en kæmpe gevinst i form af lettere arbejdsgang og sparet tid.IT og Digitaliseringschef, Poul Venø, Herning Kommune
Da Herning Kommune udskiftede sit lønsystem, gik kommunen samtidig på jagt efter områder, hvor man kunne effektivisere og optimere sine arbejdsgange.
Det viste sig hurtigt, at der var et stort potentiale i at automatisere medarbejdernes registrering af kørsel, udlæg, ferie mm.
- I en kommune som vores kører vi jo meget og har mange afregninger. Når jeg var ude at køre skulle jeg fx huske at aflæse triptælleren, skrive kilometerne ned før og efter turen, printe en formular ud, når jeg kom hjem på kontoret, udfylde, skanne, sende den osv. Det var meget besværligt, forklarer IT og Digitaliseringschef, Poul Venø, Herning Kommune.
Kommunen valgte derfor at implementere medarbejderportalen MinLøn.
I medarbejderportal MinLøn kan Herning Kommunes ansatte i diverse apps selv indberette ferie, fravær, overarbejde, kørsel som manuel indtastning eller faktisk kørt rute via GPS, overførsel af ferieuger, udbetaling af ferie, valg af fritvalgs-ordninger, ændring af skatteprocent og meget andet.
- Vi er gået fra kuglepen til fingertouch med MinLøn. Du kan fx registrere afholdt ferie, og du gør det bare sådan klik, klik, klik. Du kan hele tiden se, hvad har du til gode, og hvad du mangler. Helt ærligt, det er noget af det mest simple, siger IT og Digitaliseringschef, Poul Venø, Herning Kommune:
- Mobilen har man på sig hele tiden, og nu kan medarbejderne nemt foretage deres registreringer online. MinLøn har derfor givet kommunen en kæmpe gevinst i form af lettere arbejdsgang og sparet tid.
I Min Løn kan du fx registrere kursusfri, omsorgsdage, og du gør det bare sådan klik, klik, klik. Du kan hele tiden se, hvad har du til gode, og hvad du mangler. Helt ærligt, det er noget af det mest simple.IT og Digitaliseringschef, Poul Venø, Herning Kommune
App-løsningen MinLøn er omfattet af den SKI aftale, som Herning Komme har indgået med EG om leverance af en samlet løsning på hele økonomi- og lønområdet, hvor løn- og vagtplanssystemet samarbejder med kommunens koncernøkonomisystem, ØS Indsigt.
Herning Kommune er en kommune i Region Midtjylland med knap 89.000 indbyggere. Kommunen er dermed den 12. største i Danmark.
Vi har lukket
SD Løn er samlede løsninger til kommuner og regioner, der indeholder værktøjer til alt fra den centrale lønadministration til decentrale ledere. Det er også systemet, der kan tilpasses de konkrete behov i virksomheder og institutioner på offentlige overenskomster.
Systemet indeholder en række moduler og apps, så det er muligt at skræddersy løsningen præcis til jeres behov.
Læs mere om SD Løn