Vi har fået en ny form for samtale
En del af arbejdet er rådgivning og samtaler med de pårørende.
- Først var jeg lidt skeptisk og var faktisk den største hæmsko. Jeg oplevede det lidt som at være assurandør i forsikringer, når vi kom ud med en iPad under armen, siger Claus Berner.
- Men da jeg først havde prøvet det og oplevet alle fordelene, så ændrede det sig. Alt er nemmere nu i vores arbejde. Det har sparet tid på kontoret og givet os mere luft til at følge familien hele vejen igennem.
- Man skal finde en ny form for samtale. En skærm kan godt være fremmedgørende. Derfor skal man forstå at planlægge sin tid, og taste alle oplysninger som kørsel mv. ind - fx mens de pårørende ser på blomster - og samtidig holde fokus på det personlige.
- Før tog en samtale typisk halvanden time, i dag ca. kun en time, og alligevel er der mere tid til dialogen, fordi EG Addio er så let at manøvrere rundt i. Det glider nemmere, siger Claus Berner.
Givet en besparelse
- Vi har været med fra starten og været med til at udvikle systemet sammen med Benni fra EG Brandsoft, så det passer til vores arbejde.
- EG Addio strømliner vores hverdag og giver et bedre flow. Vi har kunnet rationalisere og lave en besparelse med systemet. Jeg er godt tilfreds med det, siger Claus Berner, ejer af Bedemand Berner ApS.