Skarpere godkendelser og lettere flyttesager
- Der er store fordele ved at blive mere digital, og det er tydeligt på både drift, økonomi og udlejning. Mange opgaver er lettere at arbejde med, fortæller Preben Jacobsen, der har været direktør i DOMI siden 2018.
- Fakturagodkendelsen er fx blevet bedre med dobbeltgodkendelser, og der er strammet op med skarpere godkendelsesprocedurer i driftsafdelingen. Digitalt syn er rigtig godt, synes vores driftschef.
Det er slut med synsblanketter på papir, der skulle scannes, mailes osv. Nu har vi et lukket synssystem, der fungerer 100 % digitalt.
- I økonomi er vi langt mere opdateret på lovgivningen og håndterer blandt andet forbrugsregnskaber, budgetter og finansudskrifter meget mere enkelt og sikkert, forklarer Preben Jacobsen og tilføjer:
- Flyttesager og syn er blevet væsentlig lettere i udlejningsafdelingen. Flytteopgørelser kommer automatisk. Det elektroniske syn med en foreløbig flytteopgørelse og rekvisitioner er i én arbejdsgang, og det er blevet nemmere at indkalde til og lave fraflyttersyn.
Vores ejendomsfunktionærer har ca. 350 syn om året, og ved hvert syn får vi frigivet tid. Vi er sluppet af med de fysiske papirer, og planlægningen er nem digitalt.