EG Healthcare: Hvordan kan vi bruge AI i lægesystemerne?
Spørgsmålet er ikke, om vi kan bruge det i vores lægesystemer - spørgsmålet er snarere hvordan. For AI eller kunstig intelligens er allerede del af EG Healthcares journalsystemer.
Brugen af AI er boomet overalt og er blevet tilgængeligt. I EG Healthcare har vi stort fokus på, hvordan vi med fordel kan gøre brug af AI. Faktisk gør vi allerede brug af det i et vist omfang.
To kategorier af AI
Vi deler det, vi kan bruge den kunstige intelligens til, op i to kategorier:
Medicinsk
Administrativt
Som it- og systemleverandør arbejder vi naturligt med den administrative del. Det vil især sige med, hvordan vi kan optimere administrative opgaver i klinikken.
Den medicinske del med fx optimering af diagnosticering ligger inden for det lægefaglige og forskningsmæssige område.
Sådan kan AI give fordele i klinikken
Kunstig intelligens kan være med til at gøre rutineopgaver og administrative opgaver mere enkle. Det kan også være med til at give overblik - og ikke mindst frigive vigtig tid til behandling af patienterne.
Vi arbejder allerede med at optimere nogle af arbejdsopgaverne i praksis ved hjælp af AI, fx i Intelligent Indbakke i EG Clinea, der fjerner spam i indbakken ved at sortere lab-svar.
Vi vil også gerne se på, om AI kan give fordele ved blandt andet:
- Ydelser, hvor alle detaljer bliver husket
- Bedre og mere optimal kalenderplanlægning
- Resumé af en ny patient, hvor lægen bliver i stand til hurtigere at forstå en ny patient
- Støttefunktion til at udforme svar til e-konsultationer
Vil udforske flere AI-fordele
Andre fordele kan sikkert opnås, for der er ingen tvivl om, at AI administrativt kan bidrage til mere effektive og sikre arbejdsprocesser, som i sidste ende kommer både patienter og personale til gode.
Vi glæder os til at arbejde endnu mere med AI i lægesystemerne og se på, hvordan vi kan lette arbejdet endnu mere ude i klinikkerne.
Kontakt EG Healthcare og hør mere
Ring til os
Vi har åbent