"Jeg har aldrig tænkt på, at køn har betydning"
I denne serie kan du møde nogle af de kvinder, der arbejder for EG. Her er det Ida Storhagen fra EG i Norge.
- Alle er vigtige – fra systemudviklere til konsulenter og andre, der måske er mere rettet mod vores kunder. Det handler først og fremmest om interesser, ikke om køn, siger Ida Storhagen, der er Product Owner hos EG i Norge.
Hvis noget kendetegner Ida Storhagens hverdag i EG, er det ikke spørgsmålet om køn, men travlhed af den gode slags, for i tech skifter de spændende opgaver ofte i takt med kunders vekslende behov og teknologiens udvikling og nye potentialer.
Ida Storhagen er Product Owner hos EG i Norge og har ansvar for de løsninger, der hjælper butikker og kædekontorer i den norske byggevarebranche med at håndtere priser, varer og leverandører.
- Der er et højt tempo i hverdagen, og der er meget, der står på spil. Det er spændende! Du ved ikke, hvornår tingene er løst, og jeg må ændre og prioritere mit arbejde i løbet af dagen, siger hun.
Processer der skaber værdi
Ida Storhagen kom til EG i 2021 efter mere end 10 år i telecom-branchen.
- Jeg kom fra en mandsdomineret branche. Jeg har en bachelor i ledelse med fokus på forandringsledelse og har ikke nogen baggrund i IT, men har altid interesseret mig for udvikling og forbedring af processer, som skaber værdi for kunder og brugere. Og optimering af datasystemer handler jo i høj grad om det! Vi skal hele tiden levere korrekt data og sørge for, at det system, kunden arbejder med hver dag, er opdateret og bliver håndteret korrekt.
Kvinder og mænd – til hest og i tech
Ida Storhagen bor i Gjøvik cirka 100 kilometer nord for Oslo, og når hun har fri, dyrker hun dressurridning på konkurrenceniveau på ryggen af sin danske varmblodshest.
I ridesport er kvinder i overtal – på jobbet er der flest mænd. Men det er slet ikke noget, hun går op i.
- Jeg er måske naiv, men jeg har aldrig tænkt på, at køn har betydning. Det er bare godt med mangfoldighed i en virksomhed. Alle er vigtige – fra systemudviklere til konsulenter og andre, der måske er mere rettet mod vores kunder. Det handler først og fremmest om interesser, ikke om køn.