31. marts 2020

Smart automatisk dataoprydning i EG Bolig

Drømmer du om at slippe for manuelt at skulle kigge data igennem og slette for at leve op til GDPR-reglerne? Få en automatisk dataoprydning sat op, som hver nat selv sørger for at slette de data, der skal slettes.

Det eneste, det kræver, er et online-møde med os i EG Bolig af ca. en times varighed for at sætte den automatiske dataoprydning i gang.

- Vi skal jo ikke gøre noget fremover, når det først er sat på automatisk, så det er dejligt, siger Mette Nielsen, souschef i Vordingborg Boligselskab, der administrerer 2100 lejemål, og fortsætter:

- Dataoprydningen sparer tid, og det er en stor hjælp, at medlemmer bliver slettet helt nu, fx efter fraflytning, fordi det gør, at de uden problemer senere kan skrive sig op igen. Det kan de nemlig kun få lov til, hvis de er blevet slettet i systemet.

- Uden den automatiske dataoprydning ville vi have en stor udfordring med at få ryddet op, fordi der er så mange data. Og så tog det kun en halv time at installere det med Søren fra EG Bolig i røret, siger Mette Nielsen.

Gør GDPR-arbejdet lidt nemmere

Vi skal naturligvis alle behandle data korrekt og opfylde GDPR-reglerne. Derfor aftaler vi på forhånd præcis hvilke data, der skal slettes, så vi sikrer, at det er de rigtige data, der bliver slettet. Det kan være informationer, I har i administrationen vedrørende fraflytninger, ventelister mv. der skal ryddes op i for at leve op til GDPR. Et arbejde, der trækker mange ressourcer, hvis det skal gøres manuelt. Automatisk dataoprydning gør med andre ord GDPR-arbejdet lidt nemmere.

Sæt i gang online

Når vi sammen har fastlagt, hvilke data, I har behov for bliver slettet løbende, kan vi sætte den automatiske dataoprydning i gang digitalt. Det kan vi gøre på et online-møde. Herefter vil de valgte data blive slettet løbende hver nat. Når først dataoprydning er slået til, vil det køre automatisk fremover i systemet.

Skal vi også hjælpe med at sætte den automatiske dataoprydning op hos jer?

Klik her og lær mere