eservice
26. juni 2020

ASPECT4 Transport: Ny eService til vognmænd sparer tid

I ASPECT 4 har vi udviklet en ny eService for vognmænd. Med eService kan vognmænd, truckhandlere, oversættere og andre servicere sig selv og derved spare tid.

Den nye portal med eService til vognmænd fungerer på samme måde som portalen til kunderne, blot målrettet mod vognmanden. Med den nye eService har vognmanden altid opdateret og let tilgængelig information.

Slut med en masse ventetid
En af de nye funktioner er 'Turoversigt', hvor vognmanden bliver opdateret på, hvilke biler der kører på hvilke ruter. Her kan disponenten og andet personale spare tid og ikke mindst spare ventetid, når en chauffør ikke længere skal vente på en besked fra speditøren, som først skal via en vognmand, oversætter osv.

Hvis chauffør-appen bliver tilknyttet, kan vognmanden under Turoversigt også følge med i, hvor langt chaufføren er på de forskellige ruter.

Flere nye muligheder med eService
eService gør, at vognmanden selv har de tilgængelige informationer og data, som han skal bruge. Vognmanden får følgende nye muligheder:

  • Månedskreditering: Se data på alle vognkrediteringer
  • Manglende POD' er: Se hvilke ture, hvor POD ikke er afleveret
  • Turoverblik: Se hvilke ture, bilerne er opsat til eller har kørt

Eget dashboard, der er overskueligt
På forsiden har vognmændene deres eget dashboard, samt en enkel oversigt over funktionerne.

blobid0.png

I eService er også en statistik med farvede søjler, der viser omsætning pr. måned og kilometer pr. måned på alle kørende biler. Statistikken giver et hurtigt visuelt overblik.

Månedskreditering og Manglende POD' er
Under 'Månedskreditering' og 'Manglende POD' er' får vognmanden mulighed for at se de vognkrediteringer, der er udstedt til ham og mulighed for selv at tjekke eventuelle afregningsdetaljer - uden at skulle forstyrre fx en disponent. blobid1.png

Vognmanden får informationerne hurtigere, og informationerne er lettere tilgængelige. Det gør det nemmere at følge med i forretningen og få et overblik. Fx kan vognmanden nemt holde styr på fakturaer online i eService og undgå at lede efter printede papirfakturaer og fakturaer på mailen.

Samtidig er der mulighed for, at vognmanden kan se, om han mangler at aflevere CMR/POD til speditøren. Det kræver, at vente-POD bruges i ASPECT4.

blobid2.png

Turoversigt
Turoversigt giver vognmanden mulighed for at logge på og se de ture, hans biler er allokeret til. Vognmanden kan se turen direkte på skærmen med den nødvendige information, og det giver fordele. Blandt andet kan man som vognmand spare en del kommunikation med speditører og ikke mindst ventetid. Når vognmanden løbende kan følge med i de opdaterede informationer, kan han gribe ind med det samme og skal ikke vente på et svar fra fx en disponent.

blobid3.png

3 fordele ved eService

  • Enkel selv-service
  • Minimerer ventetid
  • Altid opdateret information

Vil du høre mere om eService?
Få mere at vide om modulet eService samt mere info om installation og opsætning:

Kontakt Nicolai Smet Andersen, Consultant ASPECT 4 Transport på +45 2524 6130 eller nisan@eg.dk

Kontakt os og hør mere

Vil du høre mere om vores produkter og services? Kontakt vores team af brancheeksperter, og fortæl os om din virksomheds behov, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Director, EG Transport & Logistics

Søren Grodt-Andersen

Tlf.:   +45 7220 7908

Email:  sotgr@eg.dk

Senior Support Consultant

Christian Lenz

Tlf.:   +45 7260 2450

Email:  chlen@eg.dk