01. maj 2020

ASPECT4 Workflow holder automatisk styr på alt

Du får oceaner af muligheder for at effektivisere processer og arbejdsgange i forretningen med ASPECT4 Workflow Management, lige fra de helt enkle processer til de mere komplekse. Softwarerobotter er en del af udbygningen af Workflow i ASPECT4 Release 7. Nyt er, at manuelle opgaver og dermed også rutineopgaver, i udstrakt grad kan gøres automatiske med robotfunktioner.

Vi vil gerne vise et par eksempler på, hvordan Workflow kan være en hjælp i hverdagen ved automatisk at holde styr på vigtige detaljer, så du ikke skal bekymre dig om, om du nu har husket det hele i en arbejdsproces. Automatikken kan også minimere fejl.

Debitoroprettelse og to-do liste

Et eksempel på enkle processer kan være oprettelse af debitorer, hvor man med et workflow automatisk kan sætte spærring på den nye konto, indtil man har sikret en bankgodkendelse, og når den er modtaget, vil en godkendt opgave sikre, at kontoen automatisk bliver åbnet. Man kan samtidig sætte Workflow til at sende en mail til den ansvarlige sælger på kunden om, at der er givet grønt lys til at handle med kunden.

Et andet eksempel kan være sælgeren ude i marken, der automatisk får en reminder om en vigtig detalje, han eller hun skal huske. Man kan fx fra ASPECT4-appen oprette en opgave, der derefter vil stå i den pågældende sælgers Workflow-opgaveliste, indtil opgaven er afsluttet. Det ser helt enkelt sådan ud:

 

 

Sikkerhed for at kunden har godkendt

I kategorien med de mere komplekse workflows, findes der blandt andet en kundeaccept af skaffeordre. Her får man mulighed for at sikre kundens accept af, at de varer der skal skaffes hjem, stemmer overens med det, som kunden forventer. Et eksempel kan være vinduer, der skal fremstilles i specielle mål, hvor man gerne vil sikre sig, at man kan dokumentere, at kunden selv har accepteret de mål, der er angivet i bestillingen.

Kom godt i gang!

For at sikre og hjælpe jer med en hurtig igangsætning af ASPECT4 Workflow har vi sammensat en implementeringspakke (21 timer) indeholdende:

  • Basisopsætning af roller, brugere, flow, etc. *
  • Workflow: 'Reminders' – et workflow til personlig opfølgning på sager noteret i forbindelse med kundebesøg osv.
    • Sikring af god kundeservice ved hurtig behandling af sag med opfølgning
    • Bedre overblik for sælgeren
  • Workflow: 'Oprettelse af debitor kontor' – et workflow der automatiserer processen for etablering af et nyt kundeforhold, som typisk begynder i salgsafdelingen, hvorefter de resterende kundeoplysninger færdiggøres i økonomiafdelingen
    • Tidsbesparelse af hver oprettelse
    • Automatisk sikring af tilbagemelding til salgsafdelingen

* Hvis I allerede anvender ASPECT4 Workflow fratrækker vi basisopsætningen.

Kontakt Senior Consultant Preben Wittrup på telefon 7260 2064 eller på mail prwit@eg.dk for mere information og dialog om de mange muligheder.