01. februar 2019

GodEl vil være Sveriges mest effektive elselskab

Hvordan kan et elselskab bidrage til en bedre fremtid. GodEl er den nye spiller på markedet, som har mod til at tænke anderledes.

 
Elselskabet GodEl er den nye dreng i klassen, som startede med visionen om at skabe en bedre fremtid.

For at realisere visionen arbejder virksomheden på at skae et mere retfærdigt elmarked. GodEl adskiller sig på den måde fra mange af sine konkurrenterne på markedet, idet selskabet ejes af foden GoodCause, og virksomhedens overskud går til velgørenhed.

I denne artikel fortæller VP Pontus Winberg, GodEl og Klara Björngård, systemspecialist hos GodEl om, hvordan selskabet arbejder for at håndtere udfordringerne i forsyningsbranchen.

GodEl er en del af det konkurrenceudsatte og konstant foranderlige el-marked i Sverige, en branche præget af hårdt pristryk, intense kampagner, høj kompleksitet og uklare aftaler, hvilket bidrager til lav interesse og tillid til leverandørerne hos kunderne. GodEl har sat sig for at ændre den udvikling.

For at imødekomme udfordringerne på elmarkedet arbejder GodEl konstant på at forbedre sin egen forretning ved at udfordre sig selv og fokusere på de rigtige ting og erhverve loyale kunder på en omkostningseffektiv måde.

- Vi forsøger hele tiden at udfordre os selv for konstant at forbedre og holde det så enkelt som muligt. Det gør vi i sidste ende for at beskytte kunderne, miljøet og omverdenen , siger VP Pontus Winberg, GodEl, der også understreger vigtigheden af at kunne afprøve nye løsninger i mindre skala:

- Vi stiller hele tiden spørgsmålstegn ved os selv og træffer beslutninger baseret på vores grundlæggende værdier. Vi arbejder også efter princippet "think big, act small". Vi ser altid på løsninger, der er skalerbare. Det handler om at tænke stort og derefter bygge op fra bunden i små trin. På den måde opnår vi det ønskede slutresultat, siger Pontus Winberg.

 

 

Stigende forventninger i branchen

I de senere år er krav og forventninger til elselskaberne vokset dramatisk. I dag har kunderne lige store krav til alle former for virksomheder, uanset hvilken branche, de arbejder inden for.

- Forventningerne til elselskaberne er nu lige så høje som for andre virksomheder i mere innovative og hurtige industrier. Nu gælder det fo os i energibranchen om at komme med ind i kampen, siger Klara Björngård, systemspecialist hos GodEl.

Hun tilføjer, at det også handler om at forstå sine kunder dybt og aldrig holde op med at se på, hvad der driver kunderne:

- For os var det første skridt i at imødekomme kundernes stigende forventninger at identificere vores primære målgruppe. Hvem er vores kunder og hvad driver dem? Nu følger vi løbende med i, om deres motivation ændrer sig. Det er vigtigt for os at være hurtige og kunne tilpasse vores virksomhed til vores kunders behov, da kundens drivere hele tiden ændrer sig, slutter Klara Björngård.