06. juni 2017

EG modtager IBM-priser for branchespecifik indsigt

Hele to priser blev det til for EG på årets IBM Business Partner Summit. Udover at blive kåret som Analytics Partner of the Year vandt EG også hovedprisen som Business Partner of the Year blandt 200 nominerede it-virksomheder.

Det er, når IBM's avancerede teknologi bliver kombineret med EG's indgående kendskab til kundernes forretningsprocesser, at der for alvor kommer fart på digitaliseringen. Det er der behov for på direktionsgangene, hvor digitalisering af forretningen er kommet øverst på agendaen.

EG har investeret strategisk i udvikling af værktøjer, som hjælper virksomheder med datadrevet digitalisering af deres forretning med udgangspunkt i IBM's Business Analytics software og EG's branchespecifikke analytiske modeller. Netop dette er en af de vigtigste bevæggrunde for, at IBM valgte at hædre EG med hele to priser på det nyligt overståede Business Partner Summit, vurderer Adam de Neergaard, EG's Vice President for Business Analytics Sales:

"EG har en strategisk tilgang til virksomhedernes digitaliseringsagenda. Vi tager markedets stærkeste, avancerede analytiske værktøjer og gør dem tilgængelige for vores kunder ved at tilføre dem den branchespecifikke indsigt, vi har i huset. Resultatet er målrettede løsninger, der kan bruges direkte til at optimere kundens forretning, og som baserer sig på kundens egne data kombineret med eksterne datakilder," forklarer han.

Analytics-værktøjer udviklet til retailbranchen
Loss Prevention og Omnichannel Optimiser er to konkrete eksempler på værktøjer, som i forlængelse af EG's industriorienterede løsninger bygger på IBM's platform for at kunne levere værdifuld indsigt til kunderne ved hjælp af deres data. Loss Prevention er en service, som hjælper EG's retailkunder med at forhindre svind og svindel, mens Omnichannel Optimiser bruger kundernes egne data til at skabe anbefalinger og mersalg til deres kunder på tværs af kanaler.

"Ved hjælp af IBM's teknologi samt EG's digitaliseringskompetencer og kendskab til forretningsprocesserne i retailbranchen kan vi levere indsigt til kunderne ved brug af deres egne data, som hjælper dem til at mindske deres omkostninger og øge deres indtjening. Det er en meget konkret eksempel på, hvordan vi i partnerskab med IBM faciliterer en digitalisering, der støtter op om CEO'ens strategiske agenda," siger Adam de Neergaard.

EG og IBM er strategiske partnere
I IBM's overvejelser bag valget af EG som modtager af de to partnerpriser har det været en væsentlig faktor, at EG evner at fremme værdien af den kreative kombination af Analytics-teknologier i innovative løsninger med henblik på at give indsigt og skabe forretningsværdi.

"Med deres stærke brancheforståelse og deres investeringer i at udbygge kompetencer formår EG kontinuerligt at gøre Analytics relevant hos både eksisterende og nye kunder. Som partner har EG været en toneangivende ambassadør for udbredelsen af kendskabet til IBM's Analytics-løsninger illustreret ved deres ambition om at skabe nye innovative løsninger, samt deres vilje og drive til at skabe en markant værdiforøgelse for deres kunder. Vi ser frem til at fortsætte og udbygge det stærke partnerskab, vi har med EG," hedder det således i den officielle begrundelse for kåringen af EG som IBM Analytics Partner of the Year.

De stærke Analytics-kompetencer kombineret med EG's proaktive investering i udvikling af branchespecifikke services har dannet grobund for, at IBM ser samarbejdet med EG som et strategisk partnerskab af høj kaliber.

"De bygger løsninger på vores teknologi, udvikler egne kompetencer, etablerer nye forretninger. Eksempelvis har de en veletableret systemforretning – og de har nu investeret i kognitiv infrastruktur og er blevet en strategisk partner her," tilføjer IBM i begrundelsen for valget af EG som IBM Business Partner of the Year og understreger betydningen af, at EG og IBM som strategiske partnere samlet kan dedikere ressourcer og satse på fælles store udbud.

Fakta
EG har blandt andet tilpasset IBM's Analytics-værktøjer, så de løfter niveauet for driften inden for retail:

Loss Prevention: Identificerer unormal adfærd ved kassen, så forretningens svind kan minimeres.
Omnichannel Optimiser: Analyserer data og generer anbefalinger til forretningens kunder på tværs af salgskanaler.

Du kan læse mere om EG Loss Prevention her:
https://eg.dk/private-virksomheder/business-analytics/advanced-analytics/eg-loss-prevention/

Du kan læse mere om EG Omnichannel Optimiser her:
https://eg.dk/private-virksomheder/business-analytics/advanced-analytics/omnichannel-optimiser/

For yderligere information, kontakt:
Adam de Neergaard | VP, Business Analytics Sales
Tlf.: +45 2518 6118| E-mail: addne@eg.dk

For koordination af interviews og billeder, kontakt:
Peter Gotschalk | Kommunikationskonsulent, EG A/S
Tlf.: +45 7260 1356 | E-mail: pecje@eg.dk