Kundereference

Verdo

Afregningssystemet Xellent har gjort det muligt for det grønne forsyningsselskab Verdo at påtage sig rollen som serviceprovider for mindre selskaber.

Forsyningsselskab blev serviceprovider

Da det grønne energiselskab Verdo gik på jagt efter et afregningssystem til deres egne kunder, faldt valget på afregningssystemet Xellent fra EG. Som en sidegevinst betød valget af samarbejdspartner og system, at Verdo kunne udvikle et helt nyt forretningsområde som service provider for mindre forsyningsselskaber.

I første omgang var Verdo med hovedkontor i Randers på udkig efter et afregningssystem, der kunne håndtere det grønne forsyningsselskabs 92.000 målepunkter fordelt på ca. 65.000 små og store kunder:

- Hele forsyningsområdet er jo stærkt reguleret og den tekniske afregning af multiforsynings-kunder er relativt kompliceret. Derfor var det vigtigt for os at finde frem til en løsning, som kunne sikre, at kunderne kun fik én korrekt faktura, uanset hvor mange services vi leverer til dem, forklarer kundecenterchef Mikkel Pugholm Pedersen, Verdo, der er tilfreds med valget af Xellent:

- Xellent har levet op til forventningerne og gør det muligt for os at håndtere afregningen af vores kunder effektivt og professionelt, hvilket giver os et godt udgangspunkt for at drive og udvikle vores forretning, siger kundecenterchef Mikkel Pugholm Pedersen, der også har set kommercielle fordele ved samarbejdet med EG:

- Idet Xellent er en fleksibel afregningsløsning, der kan skaleres, har vi efter aftale med EG fået mulighed for at påtage os rollen som service provider for en række mindre forsyningsselskaber, hvor vi står for afregningen til deres kunder. Aftalen betyder, at små selskaber, som ikke ville have mulighed for selv at anskaffe en tilsvarende løsning nu har mulighed for at nyde godt af de mange funktionaliteter som et avanceret afregningssystem som Xellent tilbyder brugerne.

Det er kun en lille del af vores samlede forretning, men egentlig et godt eksempel på styrken i løsningen og tilgangen til samarbejde fra EGs side, som er en win-win for alle parter, mener kundecenterchef Mikkel Pugholm Pedersen.