Kundereference

Tullebølle VVS & Blik

Bedre overblik og mere tid til kunderne

Tullebølle VVS

Bedre overblik og mere tid til kunderne

Det hele hænger i dag sammen. Ninette Nielsen, Tullebølle VVS & Blik ApS

Tullebølle VVS & Blik tænker i løsninger og helheder frem for i rør og fittings. Det gælder også på it-siden, hvor tingene i dag hænger tæt sammen. Det giver bedre overblik og større overskud til kunderne. 

"Det hele hænger i dag sammen. Det gælder, lige fra vi opretter kunden og kalkulerer et tilbud, til vi sender fakturaen elektronisk og automatisk overvåger debitorbetalinger", fortæller Ninette Nielsen, der står for alt kontorarbejde hos Tullebølle VVS & Blik. Familievirksomheden fejrer 50-års jubilæum i 2013 og beskæftiger i dag syv svende, én lærling og Ninette på kontoret. 

Borde med arbejdssedler er væk 
Den nye sammenhæng står i skarp kontrast til før 2009, hvor virksomheden investerede i it-løsningen Centri Administration samt tillægsløsninger til elektronisk tidsregistrering, lønregnskab, elektronisk indlæsning af købsfakturaer samt styring af serviceopgaver. "Vi anvendte tidligere et forældet it-system, som betød masser af manuelt tastearbejde og to tre meter lange borde, der konstant var fyldt med arbejdssedler og andet papir. Vi havde ringe overblik over økonomien, og det skete ofte, at en seddel var væk, eller vi fejllæste nogle kragetæer, som vi så senere måtte bruge tid på at korrigere". 

I dag indtaster Ninette data om en kunde én gang, og derefter flyder dataene igennem sagsforløbet, til opgaven er afsluttet og betalt. "Vi springer simpelthen en masse led over", fortæller hun. Vender kunderne tilbage, og det gør de ofte, for Tullebølle VVS & Blik har mange loyale kunder, har Ninette deres stamdata i systemet og kan lynhurtigt oprette en ny sag. 

Hverdagen er blevet nemmere 
"Vi havde en god opstart med Centri og de forskellige tillægsløsninger i 2009. Jeg er ikke uddannet bogholder, men vi fik professionel undervisning fra EG, og vi tog de forskellige moduler i brug ét for ét, så det var til at overskue. I dag kører hverdagen glat, og har vi et it-problem, får vi altid hurtig hjælp fra EG’s hotline". 

VVS-mester Morten Nielsen slår fast: "Jeg har fået mere tid til at være den håndværker og VVS-tekniker, som jeg er uddannet til, i stedet for at sidde på kontor. Jeg har også fået mere tid til at være daglig leder og holde styr på varelageret – og ikke mindst mere tid til kundebesøg og service. Det sidste er nok den væsentligste gevinst". 

 

Læs hele casen