Der er travlt i receptionen hos Lægerne Vestergade 1 i Silkeborg. Lægesekretær Carina Plett holder styr på patienterne for 3 læger, 3 sygeplejersker og en jordemoder. Derfor gløder telefonen det meste af dagen. Siden lægeklinikken fik IP-telefonsystemet fra EG Clinea, er det dog blevet nemmere at håndtere de mange kald, og dialogen er blevet bedre.
Når en patient ringer til Lægerne Vestergade 1 i Silkeborg, byder telefonsystemet velkommen og beder patienten om at indtaste sit CPR-nummer. Derved kan EG Clinea straks genkende patienterne, og når de bliver stillet videre til lægesekretær Carina Plett, kan hun med det samme se patienternes oversigtsbillede og kan hjælpe dem videre med laboratoriesvar, en ny tid eller noget tredje.
"Vores ventetid bliver forkortet, fordi jeg ikke skal bruge tid på at taste CPR-numre ind. Det har gjort min hverdag nemmere. Selvom det er lynhurtigt at komme igennem til os, har vi jo stadig med mennesker at gøre. Jeg oplever, at jeg har mere overskud til at tage dialogen med patienterne, fordi telefonsystemet er integreret med EG Clinea", siger Carina Plett, der er lægesekretær hos Lægerne Vestergade 1.
Jeg oplever, at jeg har mere overskud til at tage dialogen med patienterne, fordi telefonsystemet er integreret med EG Clinea.
Carina Plett, lægesekretær hos Lægerne Vestergade 1 i Silkeborg
Hun tilføjer, at de patienter, der ikke har tastet deres CPR-nummer ind, alligevel ofte genkendes i EG Clinea på baggrund af telefonnummeret, hvis det er registreret i lægesystemet.
Fuld integration til EG Clinea
Lægesekretær Carina Plett fremhæver især integrationen som en fordel ved IP-telefoniløsningen. Alle tråde er samlet i EG Clinea, så kommunikation med patient, telefon og lægesystem går op i en højere enhed. Det betyder blandt andet, at hun slipper for at skulle skifte mellem skærmbilleder eller taste telefonnumre ind, hvis hun vil ringe op.
"Skal jeg ringe op til en patient, kan jeg gøre det direkte fra tastaturet på min pc. Jeg har som regel patientens kontaktoplysninger i EG Clinea, men jeg kan også klikke på et telefonnummer i en webbrowser – det er nemt, og det sparer meget tid", siger Carina Plett.
Styr på telefonsvareren
En gang var telefonsvareren også noget, Carina Plett skulle bruge tid på, inden klinikken lukkede, fx op til en helligdag, eller på dage, hvor klinikken deler åbningstider med en kollega i byen. Med det nye telefonsystem ligger beskederne derinde, så hun behøver blot at slå den rigtige besked til.
Løsningen har mange flere funktioner end noget andet telefonsystem, vi har prøvet. Jeg oplever et stabilt og pålideligt system og en god support, og vi har gode muligheder for at få lavet de tilpasninger, vi har behov for.
Carina Plett, lægesekretær hos Lægerne Vestergade 1 i Silkeborg