Kundereference

JBS Textile Group A/S

JBS, Danmarks førende producent af undertøj, vækster online. Især salget via onlineforhandlere giver et 'kæmpestort reach' og udgør den største del af onlineforretningen.

jbs

Vores største vækst sker online

- Onlinesalg er absolut det område, hvor vi ser den største vækst i øjeblikket, og det er jeg også sikker på, at vi vil komme til at fortsætte med, siger Nicolai Hartung, salgs- og marketingchef i JBS Textile Group A/S, der producerer det velkendte undertøjsbrand med mange år på bagen. Herningvirksomheden JBS blev grundlagt i 1939 og er i dag en moderne, international virksomhed.

 

Salg gennem eksterne onlineforhandlere er absolut den største del af vores onlineforretning Nicolai Hartung, salgs- og marketingchef, JBS Textile Group A/S

 

- Vi deler vores onlinesalg op i to dele, fortæller Nicolai Hartung:
- Den ene del, hvor vi sælger via vores egne webshops direkte til slutforbrugeren, med ASPECT4-integration ud til de shops. Vi har flere forskellige webshops, der integrerer til ASPECT4 Fashion, som vi har arbejdet godt sammen med i over 25 år. Vi har webshops som JBS of Denmark, Intimo, North Organic og Mur-shop.

- Den anden del er salg via markedspladser, som er en stor del af vores onlineforretning.

 

Kæmpe eksponering via markedspladser

ASPECT4 Markedspladser giver mulighed for at nå ud til kundegrupper over hele verden og få bred eksponering på troværdige og etablerede shops som blandt andet Zalando, ebay og Amazon, som kunderne er trygge ved at handle på. Med ASPECT4 kan du integrere med markedspladser via en integrator, fx portalen Sello, der sender vareinformationer ud til markedspladserne.

- De seneste par år har vi haft integration til Sello, som gør os i stand til at komme længere ud med sortimentet, end vi kan med egne webshops, siger Nicolai Hartung.

- Selv om vi har fire forskellige webshops, hvor vi sælger direkte, så er det små tal i forhold til det kæmpestore reach, som fx de store markedspladser som Zalando eller Boozt har.

 

Med onlinehandel går vi direkte fra Herning til onlinekanaler i Europa. Der kommer vi til at se en stor del af væksten de kommende år Nicolai Hartung, salgs- og marketingchef, JBS Textile Group A/S

 

Forventer mere vækst i onlinehandel

JBS sælger langt mest via mange fysiske forhandlere ifølge Nicolai Hartung. Alligevel forventer salgs- og marketingchefen, at onlinehandlen kommer til at betyde mere for JBS fremad.

- Der hvor vi trykker mest på med onlinehandel, er eksportmarkeder, eksempelvis Schweiz, hvor vi ikke i forvejen har en stor fysisk handel. Vi vil udvikle med flere forskellige onlinepartnere i Europa, og det giver os mulighed for ny omsætning.
Traditionelt har vi i vores branche tidligere startet med den fysiske handel - med agenter eller distributører i andre lande. Med onlinehandel kan vi nu gå direkte fra Herning til onlinekanaler rundt om i Europa, der giver os salg på nye markeder. Det er meget interessant, og det er helt klart der, vi kommer til at se en stor del af væksten i de kommende år.

Det er især kernen i JBS-kollektionerne, der hitter på nettet.

- Vi har over 20 forskellige varemærker i dag, og vi sælger klart mest undertøj og strømper online, som er kernen i vores forretning. Med den volumen, vi har og det ret store kvantum, vi producerer, kan vi oppebære en stor lagerbeholdning, som også gør os interessante på nye markeder, specielt med vores basisvarer, siger Nicolai Hartung.

 

To gode råd fra JBS om websalg

- Det handler om at give kunderne en god oplevelse online. Nicolai Hartung har to gode råd til andre fashionvirksomheder:

- Start ikke for bredt. Det, der har skabt vores onlinesucces er, at vi er startet med basisprodukterne.
Det er vigtigt ikke at løbe tør for varer, så kunden oplever udsolgte farver og størrelser. Pas derfor på med spotvarer, du kun har få hundrede stykker af, siger Nicolai Hartung.

- Hold også øje med returprocenten og fokuser på de varetyper, der har den laveste returprocent. For returvarer er en af de store omkostninger ved at drive onlinehandel. Der er stor forskel på, om du har 5 eller 40 procent retur.
Desuden er det en god ide at gøre sig klart, at markederne er forskellige. Fx er der på det tyske marked tradition for større returprocenter, fordi kunderne sender flere varer tilbage.

- To lidt lavpraktiske råd, men noget som vi ved boner ud, når vi bliver vurderet som partner efterfølgende, siger Nicolai Hartung fra JBS Textile Group A/S.

Kontakt os og hør mere

Vil du høre mere om vores produkter og services? Kontakt vores team af brancheeksperter, og fortæl os om din virksomheds behov, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Manager, ASPECT4 Fashion

Frank Sørensen

Læs mere Læs mindre

Frank har siden 1984 arbejdet med fashion-branchen og er ansvarlig for EG's ASPECT4 Fashion-afdeling. Frank har arbejdet med virksomheder specialiseret i private label, kollektionshuse, virksomheder med egne butikker og hos virksomheder, der servicerer dagligvaresektoren. Frank har et indgående kendskab til hele værdikæden i fashion-industrien og har erfaring med alt fra produktudvikling, B2B, B2C, indkøb af rå- og færdigvarer, styring af strikkeri- og systuer og helt ud i butikken, hvor varen i sidste ende skal over disken.