Kundereference

Horsens Kommune – NetForvaltning Begravelseshjælp

Horsens Kommune

Horsens Kommune – NetForvaltning Begravelseshjælp

Horsens Kommune halverer sagsbehandlingstiden med NetForvaltning Begravelseshjælp.

Valget faldt på NetForvaltning Begravelseshjælp, da dette system var det mest automatiserede, hvilket var en forudsætning for vores valg. Jan Olesen, afdelingsleder, Borgerservice i Horsens Kommune

Jan Olesen, som er afdelingsleder i Horsens Kommunes borgerservice, fortæller her om, hvorfor kommunen valgte EG Kommuneinformations digitale løsning NetForvaltning Begravelseshjælp, da den var på udkig efter et nyt system til behandling af sager om begravelseshjælp:

"Valget faldt på NetForvaltning Begravelseshjælp, da dette system var det mest automatiserede, hvilket var en klar forudsætning for vores valg. Vi ville have et system, som på meget kort sigt var så digitaliseret som muligt, og blev enige om, at NetForvaltning Begravelseshjælp var det system, der bedst opfyldte vores behov".

Kortere sagsbehandlingstid
Med NetForvaltning Begravelseshjælp får både bedemænd og pårørende til afdøde mulighed for digitalt at ansøge kommunen om begravelseshjælp. Herefter kan kommunen elektronisk viderebehandle ansøgningen, udbetale hjælpen samt orientere ansøgeren om afgørelsen.

Horsens Kommune har opnået en markant tidsbesparelse med implementeringen af NetForvaltning Begravelseshjælp: ”Vi har halveret sagsbehandlingstiden, og de ’nemme’ sager kan vi klare fra dag til dag, hvor vi tidligere havde dem liggende i flere dage. Vi er yderst tilfredse med skiftet og har på ingen måde fortrudt vores valg”, fortæller Jan Olesen.

Nemt at tage i brug
"NetForvaltning Begravelseshjælp er meget let at gå til. Der blev afholdt et kursus på to timer, hvorefter medarbejderne kunne gå til det nye system og begynde at bruge det. De ting, som vi ikke umiddelbart selv kunne løse, blev vi hjulpet med af EG Kommuneinformations supportafdeling. Der var lidt problemer i starten omkring udbetaling, som drillede en lille smule, men det kom hurtigt på plads. Vores forventninger til systemet er indfriet. Jeg kan se, at systemet gør det muligt at automatisere endnu mere, end vi gør i dag, og det vil vi indføre gradvist, efterhånden som vi får mere erfaring med at bruge det. Jeg er sikker på, at når vi har gennemført det til fulde, vil vi blive endnu mere tilfredse".

Kontakt os

Salgsdirektør

Per Mouritsen