Onlinesalg og personligt salg styrker hinanden
- Forårskollektionen har været en deadline for, hvornår vi gik i luften med den nye webplatform, og det gjorde vi i starten af marts, siger digital B2B manager Susanne Rasmussen i tøjkoncernen Godske Group, som efter to måneder gør status over, hvordan det er gået med ambitionen om at vækste onlinesalget.
B2B onlinesalget skulle øges. Man må sige, det er sket, og vores nye B2B platform er med til at skabe succes på vores kunderejse
Susanne Rasmussen, Digital B2B Manager, Godske Group
Hele paletten rundt internt
- Det har været en kæmpe succes. Først og fremmest fordi der har været en holdånd og en forståelse for hinandens arbejde. Internt bliver der jo også lavet om på processer, hvor man skal have medarbejderne med, fortæller Susanne Rasmussen.
- Stamdata kan være fra debitor, fra designeren der opretter varerne, indkøb med priserne eller data fra produktionen og lageret. Det er hele paletten rundt og vigtigt at få kollegerne med på vognen.
Jeg synes, vi har været gode til at involvere. Det er ikke kun salgsafdelingen, man skal sparre med.
Vi har fået en forrygende start. Sammen har vi lavet en nem og overskuelig løsning til vores kunder på kort tid
Susanne Rasmussen, Digital B2B Manager, Godske Group
- Vores hovedformål har været: Det skal simpelthen være nemt at handle hos os for alle brugere på alle platforme. At kunden får succes med at bruge det. Det er helt afgørende for at vækste salget online, at kunden er tryg ved systemet.
B2B platformen er blevet til i et samarbejde mellem Godske, ASPECT4 Fashion og softwarehuset Easyday:
- Et rigtig godt team, hvor vi har komplementeret hinanden godt, slår Susanne Rasmussen fast.
- Det er en stor fordel, at både ASPECT4 og Easyday har lavet projekter før og ved, hvad de snakker om. Ellers havde vi nok ikke nået det.
15 selvstændige modebrands
Familieejede Godske Group sælger kollektionerne internationalt. De nok mest kendte af virksomhedens 15 tøjbrands, målrettet kvinder over 30 år, er Molly Jo, Frandsen, Sunday og Robell. Godske har B2C salg på to brands og B2B salg på alle brands.
55 af de 350 medarbejdere er på hovedkontoret i midtjyske Sunds. Godske er grundlagt i 1970, og ledelsen er bevidst om, at onlinehandel spiller en større og større rolle.