"EG Lønservice giver os tre store fordele: Vi sparer tid. Det er brugervenligt og vi får rigtig hurtige, kompetente svar i supporten", siger økonomichef Tina Hansen i entreprenørvirksomheden Georg Berg A/S, der på niende år holder fast i EG Lønservice - selv om andet IT bliver skiftet ud i administrationen.
Vi kan stole på EG Lønservice. Det er bare trygt, når du ved, at alt er i orden
Regnskabsassistent Sofiya Nielsen, Georg Berg A/S
"Trygheden betyder også meget. Vi har en sikkerhed for, at lønudbetalingerne er korrekte", tilføjer regnskabsassistent Sofiya Nielsen, da vi besøger virksomheden Georg Berg A/S i Slagelse og spørger de to medarbejdere om fordelene ved at bruge EG Lønservice i virksomheden, der har anvendt EG Lønservice i ca. ni år.
Virksomheden, der for nylig har haft 45 års jubilæum, startede som et tømrer- og snedkerfirma og er i dag en omfattende entreprenørvirksomhed, der er specialiseret i offentligt byggeri.
Tina Hansen og Sofiya Nielsen i lønadministrationen har gennem årene haft god kontakt til de medarbejdere, der sidder i EG Lønservices support og hjælper med spørgsmål om løn og regler.
Holder fast i EG Lønservice trods skift til nyt økonomisystem
Medarbejderne bag EG Lønservice og deres viden er blandt årsagerne til, at virksomheden holder fast i netop EG's service. Især kendskabet til overenskomsterne i byggebranchen er med til at give sikkerhed, når der laves løn:
"Vi kan stole på EG Lønservice. Det er bare trygt, når du ved, at alt er i orden med de rigtige overenskomstsatser osv. Der sidder meget kompetente medarbejdere i den anden ende ", supplerer Sofiya Nielsen.
"Jeg sidder med tømrerløn og er glad for, at EG Lønservice hjælper med at holde øje med overenskomster og regler, der ændrer sig og også løbende sender brugervenlige informationer, blandt andet satsbreve, årsbrev og andre nyttige "husk nu"-informationer. Det sparer mig for meget tid.
"Derfor har vi også holdt fast i det lønsystem, forklarer Tina Hansen, der står for løn til firmaets funktionærer. "Det var nemlig til overvejelse sidste år, hvor vi skiftede hele vores økonomisystem i Georg Berg ud, og der var det en stor fordel, at vi fastholdt EG Lønservice-systemet, som fungerede – midt i alt det nye.
Lønservicedelen ville vi i hvert fald ikke udskifte, fordi den har vi hele tiden været glade for, og den kører godt. EG Lønservice blev i øvrigt integreret med vores nye NAV-økonomisystem uden problemer".
EG Lønservice hjælper med at holde øje med overenskomster og regler, der ændrer sig. Vi får løbende satsbreve, årsbrev og nyttige "husk nu"-informationer. Det sparer meget tid
Økonomichef Tina Hansen, Georg Berg A/S
Brugervenligt og hurtigt
EG Lønservice kan skaleres i forhold til antal medarbejdere, og har man ansatte, som kun er i firmaet i perioder og altså vender tilbage ved opstart af nye projekter, kan de nemt oprettes igen. Sofiya Nielsen er tilfreds med at arbejde i EG Lønservice:
"Jeg synes det er brugervenligt. Det er nemt at finde de forskellige lønarter eller koder for fx akkord, sygesatser eller ferie, som jeg har brug for. Selv om der er mange, er det let, for de står alfabetisk, så man kan lynhurtigt finde dem.
Med systemet bruger jeg faktisk kun én til halvanden dag hver 14. dag på at lave løn til omkring 50 medarbejdere inklusive lærlinge. Når først du er inde i systemet, går det stærkt. Og lønfilerne bliver eksporteret til lønservicen, der kontrollerer overenskomstsygesatser mm. Det er en stor sikkerhed ved EG Lønservice".
Tina Hansen fortæller, at EG Lønservice er fleksibelt i forhold til, om der er få eller mange ansatte:
"Hvis man har skiftende antal medarbejdere er en af de gode faciliteter fx, at når du skal have en medarbejder ind, som har været her før, så er det hurtigt at oprette vedkommende på ny, fordi systemet husker det i fem år".
EG Lønservice er fleksible og proaktive
Da både Tina Hansen og Sofiya Nielsen er erfarne medarbejdere hos Georg Berg A/S, ringer de kun få gange i kvartalet til EG Lønservices med spørgsmål. Men de to medarbejdere i Georg Berg får ikke kun hjælp fra supporten i EG Lønservice ved selv at ringe. De oplever også, at EG Lønservice kontakter dem proaktivt og tilbyder at hjælpe med en beregning, fortæller Tina Hansen.
"Generelt er EG Lønservice rigtig hurtige til at svare, man skal ikke vente. Med andre supportere har vi oplevet, at det er mere "på langdistancen", og at vi først har fået et svar tilbage efter fx et døgn. Og så ved man, at når de siger noget, så er det sandt. Man kan stole på det og være helt rolig ".
Georg Berg A/S har med mange store komplekse byggeprojekter og et varierende antal medarbejdere behov for et stabilt lønservicesystem, som er effektivt og brugervenligt. Virksomheden har samtidig behov for en lønservice, der automatisk ajourfører virksomheden med overenskomster, satser og arbejdsmarkedets love og regler for at minimere fejl i lønudbetalinger og spare tid i lønadministrationen. Et krav er også, at virksomhedens lønservice giver mulighed for support, så lønmedarbejderne hurtigt kan få svar.
Løsning
EG Lønservice bygger på et indgående kendskab til brancheoverenskomster for håndværkere og installatører og er et brugervenligt lønsystem. Services er blandt andet dobbelt kvalitetskontrol af alle lønsedler, indberetning og indbetaling af lønmodtagers A-skat, pension, videresendelse af feriedata og hurtig adgang til support.
Resultat
Georg Berg A/S har med EG Lønservice et stabilt og brugervenligt lønsystem, hvor de administrative medarbejdere altid er opdateret på branchens overenskomster, love og regler. Resultatet er sparet tid, sikkerhed for korrekte lønudbetalinger og tilfredshed med både hurtige og kompetente svar i supporten.
Om virksomheden
Georg Berg A/S i Slagelse har netop haft 45 års jubilæum. Firmaet startede som en tømrer- og snedker-virksomhed og er i dag en omfattende entreprenørvirksomhed, der udfører fag-, hoved- og totalentrepriser inden for erhvervsbyggeri og offentlige byggerier. Georg Berg A/S har ca. 70 ansatte og tilbyder udover større entrepriser og projekter blandt andet tømrer- og snedkerarbejde i egenproduktion.