Kundereference

El-installatør fik øget bundlinjen

Hansen El A/S i Fredericia benytter EG Webtid og sparer tid i administrationen, mens bundlinjen øges.

Hansen El

Mobilregistrering kan aflæses på bundlinjen

Som installatør kan papirarbejdet blive en tidsrøver, og administration er for mange et nødvendigt onde. Uden styr på arbejdssedler og fakturering kører forretningen skævt. For installatørvirksomheden Hansen El A/S i Fredericia er mareridtet slut, og indførelsen af EG Webtid har medført et bedre overblik og ikke mindst bedre bundelinje – og endda med en arbejdsmetode, som foretrækkes af både medarbejdere og ledelse.

 

Det er blevet nemmere at være Ove B. Hansen og Simon Hansen. På skrivebordene i deres installatørvirksomhed ligger der ikke længere bunker af arbejdssedler og materialelister, der skal registreres og arkiveres de rigtige steder. Medarbejderne registrerer løbende deres tids- og materialeforbrug på mobilen og senest til fyraften, hvorefter ejerne straks kan se indtastningerne i Centri Administration.

"Før måtte vi sidde og lede efter de rigtige projektnumre, når vi skulle registrere arbejdssedler og materialer. Nu har medarbejderne allerede registreret sig på det rigtige projekt, så det gør det langt hurtigere for os. Vi kan endda fakturere samme dag, hvis det skulle være nødvendigt. For medarbejderen er det også nemmere at registrere materialer og tid på farten, og de har bedre overblik over, hvilke varer de har med i bilen", siger Ove B. Hansen, autoriseret el-installatør og medejer af Hansen El A/S i Fredericia.

 

Økonomisk og administrativ håndsrækning
Ove B. Hansen vurderer, at de samlet set sparer en halv stilling i administrationen, og tiden er brugt langt bedre hos kunderne. Men den administrative besparelse er kun en del af den samlede besparelse: Det store overblik, som den effektive registrering giver, medfører også, at virksomhedsejerne dagligt har et fuldt overblik over økonomien i de enkelte projekter, så informationerne om forretningen bliver samlet ét sted, og det gør en økonomisk forskel.

Vi kunne overhovedet ikke undvære EG Webtid. Vi kan tydeligt se, at det har været med til at øge vores bundlinje, at vi har valgt at indføre mobilregistrering. Overblikket betyder, at vi kan styre forretningen og de enkelte projekter effektivt, og at vi kan nå at justere, så det holder budgettet. Og det har gjort en forskel for vores betalings- og indtjeningsevne. Ove B. Hansen, autoriseret el-installatør og medejer af Hansen El A/S i Fredericia.

 

Nemt for medarbejderne
Successen ved EG Webtid afhænger af, at samtlige timer og alt materiale bliver registreret mobilt af medarbejderne. Derfor skal ledelsen beslutte ikke længere at tage imod gammeldags arbejdssedler. Ove B. Hansen oplever dog, at medarbejderne foretrækker at registrere mobilt i EG Webtid, fordi det er nemt og fleksibelt og kan gøres løbende, mens de er hos kunden, eller før de går hjem hver dag.

Vi har jo nogle folk gående, der ikke lige er vant til at bruge pc hver dag. Da vi ville indføre Webtid, var vi derfor lidt usikre på, hvordan det skulle gå. For det første var det vigtigt, at alle medarbejdere lærte at bruge det, og for det andet skulle vi kunne overvise dem om, at det var en god idé. Men det skulle vise sig, at det nok var de mest skeptiske og "it-begynderne", der endte med at være de mest ihærdige. Ove B. Hansen, autoriseret el-installatør og medejer af Hansen El A/S i Fredericia.