Kundereference

Egedal Kommune – EG Selvbetjening

Egedal Kommune implementerede EG Selvbetjening – digital selvbetjeningsløsning fra EG, for at gøre det attraktivt for borgerne at betjene sig selv via nettet.

Egedal Kommune

Egedal Kommune – EG Selvbetjening

Slut med tunge arbejdsgange
I Egedal Kommune er lange svartider, tunge arbejdsgange og bunker af papirblanketter blevet erstattet af 130 nye digitale selvbetjeningsløsninger, der skal gøre det nemmere for borgerne at søge om bl.a. folkepension, byggetilladelse og vielse på rådhuset. 

Løsningen er EG's elektroniske selvbetjeningssystem EG Selvbetjening, som gør det muligt for borgerne at bruge digitale selvbetjeningsløsninger, når det passer dem. 

Ved at indføre en række elektroniske løsninger har vi forbedret vores borgerservice. Stina Lyngse, digitaliseringskonsulent

Bedre borgerservice
Digitaliseringskonsulent i Egedal Kommune Stina Lyngse ser positivt på den nye implementering og fremhæver tilgængeligheden for borgerne: "Vi forbedrer vores borgerservice ved at indføre en række elektroniske løsninger på egedalkommune.dk, der giver mulighed for hurtige svar på spørgsmål og langt flere selvbetjeningsmuligheder, når borgerne har tid til det." 

Nemt og enkelt
Egedal Kommune pointerer, at EG Selvbetjening er en enkel og nem måde for borgerne at betjene sig selv på, samtidig med at den interne arbejdsgang i kommunen er blevet forbedret. 

Stina Lyngse udtaler således om forbedringen: "På egedalkommune.dk får borgerne vejledning til at finde den rigtige blanket, og en 'guide' hjælper med at udfylde det hele rigtigt, før man afleverer blanketten på nettet. Ved at indføre en række elektroniske løsninger har vi forbedret vores borgerservice."

Med selvbetjeningsløsningerne fra EG Selvbetjening har Egedal Kommune dermed givet sine borgere mulighed for hurtigere og endnu bedre service, hvilket er til glæde for begge parter.

Kontakt os

Salgsdirektør

Per Mouritsen