Kundereference

Snedkermester Arne Pedersen

Snedkermester Arne Pedersen

Håndværksvirksomhed tjener godt på effektiv it

Vi sparer to til tre dages tastearbejde om måneden i forbindelse med lønkørslen. Dorthe Hautop Gross, bogholder, Snedkermester Arne Pedersen A/S

Hurtigt ind, gøre lejligheden klar og hurtigt ud, så der ikke sker huslejetab for den udlejende boligforening. Det er grundfilosofien i den mere end 30 år gamle håndværksvirksomhed Snedkermester Arne Pedersen A/S. Med 90 svende og 25 kontoransatte samt mange forskellige leverandører og en kundegruppe, der i høj grad består af boligforeninger, som stiller krav om hurtig service og fakturering, er der behov for en effektiv maskine, der kører som smurt i alle led. 

Det er lige, hvad virksomheden i Greve syd for København er – en effektiv håndværkermaskine, der kan det hele og forstår at udnytte it-værktøjer til at løfte forretningen. 

 

Vi ser hele tiden effektivitetsgevinster, og det sker hele vejen rundt. Dorthe Hautop Gross, bogholder, Snedkermester Arne Pedersen A/S

 

Elektronisk flow, der hænger sammen 
Når håndværksvirksomheden for eksempel i dag modtager en faktura fra en leverandør, sker det i form af en elektronisk faktura med et EAN-nummer, og den går direkte ind i virksomhedens administrative it-system Artesa Administration. 

Den kreditoransvarlige forsyner fakturaen med sagsnummer, og den ansvarlige konduktør modtager en mail på sin smartphone eller bærbare med besked om elektronisk at godkende eller afvise fakturaen. Når fakturaen er godkendt, bliver den bogført, og systemet foreslår en betalingsdato baseret på forfaldsdato og eventuel kontantrabatmulighed. Den bliver samtidig bogført på sagen, så debitorafdelingen får alle omkostningen med, når de fakturerer. 

Tidligere bestod processerne af gule mapper med købsfakturaer, der blev lagt ud til konduktørerne på deres kontorer. Konduktørerne skulle så godkende, når de var på kontoret, men den proces kunne ofte tage lang tid, fordi de for det meste er ude på opgaver hos kunderne.