Kundereference

Henrik Lund Lauridsen A/S

Henrik Lund Lauridsen

Henrik Lund Lauridsen

iPads gør registrering nemt, hurtigt og lækkert.

EG Webtid sammen med iPads har været lidt af et gennembrud for brugen af it i vores virksomhed. Det er nemt, hurtigt og appellerende for den enkelte håndværker at komme på. Tømrermester Henrik Lund Lauridsen

Registrering af tid og materialer er blevet hurtigere og bedre.
Investering i EG Webtid sammen med iPads til alle virksomhedens 14 biler sparer både tid, penge og likviditet for tømrermester Henrik Lund Lauridsen.

Tømrermester Henrik Lund Lauridsen fra Maribo har altid været lidt af en pioner med hensyn til brug af it-værktøjer i sin forretning. Han har i mange år brugt Visual Administration til økonomi- og sagsstyring sammen med EG Lønservice og er altid på udkig efter nye muligheder for at gøre tingene smartere.

"Det er vigtigt for os, at der er styr på administration og data, så vi kan bruge så meget tid som muligt ude hos kunderne. Det er der, vi gør en forskel og tjener pengene", fortæller han.

Bedre registrering
Han har for nylig investeret i EG Webtid, som er en løsning til registrering af tid og materialer. Løsningen står for dataopsamlingen ude på byggepladsen hos den enkelte håndværker. Håndværkeren registrerer forbruget af tid og materialer på de forskellige sager. Data flyder igennem systemet og danner grundlag for lønudbetaling samt lønsedler til medarbejderne, fakturaer til kunderne og data til regnskabet.

"Vi har prøvet at lade medarbejderne registrere tid og materialer på flere måder. Først arbejdede vi med, at de registrerede fra hjemmecomputeren, men der var for mange svipsere. Så forsøgte vi os med bærbare computere, men det tog for lang tid og var for bøvlet for den enkelte håndværker at åbne pc’en, komme på nettet og taste informationerne", fortæller Henrik Lund Lauridsen.

Nemt, hurtigt og lækkert
Han investerede derfor i en iPad til hver bil, så alle teams af tømrere, malere, murere og lærlinge har direkte adgang til hurtigt og nemt at registrere tid og materialer på de rigtige sager.

"Det har været lidt af et gennembrud for brugen af it i vores virksomhed. Det er nemt, hurtigt og appellerende for den enkelte håndværker at komme på", fortæller han og tilføjer: "Det betyder, at de spilder mindre tid på det. Det betyder også, at vores data bliver skarpere. Hvis vores grunddata er skarpere, betyder det, at vores fakturaer også bliver skarpere, og at vi kan sende fakturaer for spjældsager, altså mindre sager, hurtigere ud til kunderne".

Mindst 20 % sparet tid
Henrik Lund Lauridsen vurderer, at medarbejderne sparer mærkbar tid med Webtid i kombination med iPads. "Vi sparer mindst 20 % tid på registrering. Dertil kommer fordelen ved, at vi misser færre materiale- og tidsregistreringer, så vi får det hele med på kundens faktura, og så vi ikke skal bruge tid på at korrigere løn, fordi en medarbejder har glemt at registrere nogle timer".

Bedre kommunikation
Brugen af iPads har også den sidegevinst, at kommunikationen mellem håndværkere og hovedkontor er blevet lettere. "Vi kommunikerer både per sms, mobiltale, e-mail og billeder taget med iPad ude på byggepladsen og sendt via internettet. Det gør kommunikationen lettere og hurtigere og sparer mig for en del køreture", fortæller Henrik Lund Lauridsen.