Privatlivspolitik for EG Altiplan
Opdateret d. 23-09-2021
Vi sætter pris på vores relationer og prioriterer korrekt og lovlig behandling af personoplysninger højt. I denne privatlivspolitik kan du læse nærmere om, hvordan vi behandler personoplysninger i EG Altiplan.
Formål
EG Altiplan behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen, Databeskyttelsesloven, Lov om finansiel virksomhed og EG Altiplans generelle forretningsbetingelser. Enhver form for håndtering af dine personoplysninger er beskyttet ved lov. Det gælder bl.a. indsamling, registrering, brug, videregivelse, blokering og sletning.
Oplysningerne bliver udelukkende benyttet til at imødekomme dine henvendelser og forespørgsler og yde den bedste service til dig som bruger. Du kan være sikker på, at vi ikke beder dig om flere oplysninger, end hvad formålet tilsiger.
Databehandling efter instruks
EG Altiplan optræder som databehandler i relation til EG Altiplan. Dette er tilfældet, fordi vi varetager en opgave for din arbejdsgiver, som er dataansvarlig. Vores behandling af personoplysninger sker alene efter en modtaget instruks. Vi fastsætter i disse situationer ikke selv formålet med indsamling og behandling af personoplysningerne, og vi fastsætter ikke selv de overordnede hjælpemidler til gennemførelsen af de overladte behandlinger. Når vi optræder som databehandler, indgår vi en databehandleraftale med den dataansvarlige, som fastsætter vilkår og instruks for vores behandling af personoplysninger. Aftalerne indgås i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen art. 28.
Hvilke personoplysninger behandles?
Personlige og almindelige oplysninger
EG Altiplan indsamler og behandler almindelige personoplysninger i forbindelse med din vagt- og aktivitetsplanlægning.
I forbindelse med din brug af EG Altiplan indsamles personoplysninger om navn, ansættelsesperiode, Stillingsbetegnelse, Medarbejder ID og timeregistrering.
Derudover kan der indsamles personoplysninger som du selv indtaster i fritekst-felter i form af privat- og arbejds e-mail, adresse, telefonnummer og billede. EG Altiplan stiller desuden fritekstfelter til rådighed for indtastning af personoplysninger om nære pårørende.
Kundespecifikke- og fritekstfelter
Den dataansvarlige indestår for at der i forbindelse med kundespecifikke- og fritekstfelter i EG Altiplan ikke angives andre personoplysninger end de, der er angivet denne privatlivspolitik.
Dataansvarlig instruerer egne medarbejder i ikke at indsætte personfølsomme oplysninger i fritekstfelter i overensstemmelse med denne privatlivspolitik.
Personfølsomme oplysninger
EG Altiplan behandler ikke personfølsomme oplysninger i forhold til brugen af EG Altiplan.
Indsamling af informationer om bruger- og enhedsoplysninger
Vi indhenter oplysninger om hvilke enheder, der anvendes og hvornår, samt hvilke OS-versioner, der bruges og hvilken funktionalitet, der gøres brug af. Vi registrerer oplysningerne i anonym form om brug af Altiplan med henblik på levering af app'ens funktioner og for at gøre app'en mere brugervenlig, effektiv og målrettet.
Hvor indsamles oplysningerne fra?
Vi indsamler oplysninger fra din vagt- og aktivitetsplanlægning, samt de oplysninger som du selv indtaster i app'en.
Hvordan bruges de?
De indtastede oplysninger bliver udelukkende benyttet til at udarbejde din vagt- og aktivitetsplanlægning, samt kunne stille den ønskede funktionalitet til rådighed for dig som kunde og bruger af EG Altiplan.
Videregivelse
Vi videregiver ikke de indtastede personoplysninger til tredjepart.
Hvor længe beholder vi dine personoplysninger?
Dine persondata opbevares ikke længere end nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen. Vi behandler kun dine oplysninger så længe vi har instruks fra den dataansvarlige. Der kan være tilfælde, hvor længere opbevaring er nødvendig for at opfylde lov- og revisionskrav – herunder lovpligtige logningsperioder.
Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
Vi sikrer fortrolighed, integritet og tilgængelighed af de personoplysninger vi behandler gennem tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.
Vi arbejder seriøst og professionelt med informationssikkerhed og tager udgangspunkt i internationalt anerkendte sikkerhedsstandarder – herunder ISO 27001/2.
Vi sikrer lovlig behandling af personoplysninger, herunder at vi overholder de behandlingsprincipper, Databeskyttelsesforordningen og Databeskyttelsesloven opsætter og at vi har et behandlingsgrundlag for vores behandlinger.
Vi gennemfører regelmæssigt interne opfølgninger i forhold til tilstrækkeligheden og efterlevelsen af politikker og foranstaltninger.
Hvad er dine rettigheder?
Du er i persondataforordningen beskyttet af en række rettigheder, som vi respekterer. Rettighederne omfatter;
- retten til at anmode om indsigt i og berigtigelse eller sletning af personoplysninger vi behandler
- retten til at få begrænset vores behandling af personoplysninger om den registrerede
- retten til at gøre indsigelse mod behandling samt
- retten til i visse tilfælde at modtage oplysninger om sig selv udleveret (dataportabilitet)
- retten til ikke at være genstand for afgørelser, der alene er baseret på automatisk behandling
- retten til at trække et samtykke tilbage
- Hvis du som registreret vil udnytte dine rettigheder, skal du kontakte din arbejdsgiver (den dataansvarlige).
Tredjeparter
Vi videregiver ikke de indtastede personoplysninger til tredjepart.
Den dataansvarlige
Den dataansvarlige er din arbejdsgiver.
Du skal kontakte den dataansvarlige angående alle spørgsmål om behandling af personoplysninger om dig og om udøvelse af dine rettigheder i henhold til persondatabeskyttelseslovgivningen.