Lizet advopro
24. januar 2025

40 år i branchen: Det handler om indsigt og gode relationer

Hallo, det er Lizet. Hvad kan jeg hjælpe dig med?

Sådan er hun bare. Selv om Lizet Bech er på landevejen på vej til en kunde, der skal have hjælp med nogle Word-skabeloner, har hun altid lige tid til lidt mere. Også når det gælder en artikel om, hvor længe hun egentlig har været i advokatbranchen.

"Ha, ja, det er jo et godt spørgsmål, for det nærmer sig jo 40 år", svarer hun prompte.

Hendes vej til jobbet som Product Manager i EG med ansvar for advokatsystemet EG CapLegal startede, da hun efter uddannelsen som advokatsekretær fik job som sælger af en anden advokatløsning, nemlig AdvoPro for det, der dengang hed EDB-Gruppen, som siden blev til EG.

"Så på den måde har jeg faktisk arbejdet on and off for og især med EG's advokatløsninger siden 1997, og det har ført mig vidt omkring i advokatbranchen", fortæller Lizet Bech.

Kender markedet ud og ind

Undervejs har hun også været ansat på flere advokatkontorer og arbejdet 12 år som selvstændig konsulent, hvor hun har set og arbejdet med en række af de forskellige advokatløsninger, der findes på markedet.

"I 2016 blev jeg så kontaktet af direktøren for softwarehuset Capto, der gerne ville ansætte mig som produktchef på CapLegal. I 2021 blev firmaet opkøbt af EG, og ja, så er jeg jo egentlig tilbage, hvor det hele startede", siger Lizet Bech.

Advokatbranchen har ændret sig

Igennem årene har Lizet været vidne til branchens udvikling og især hæftet sig ved, at der i dag stort set ikke længere findes advokatsekretærer på kontorerne.

"Juristerne har selv overtaget den del af arbejdet, og det stiller store krav til de systemer, som de har brug for i dag. For jurister lever jo af deres tid og timer. Så det skal være nemt at finde og arbejde med de relevante sager, og systemet skal være let at overskue uden for mange knapper. Desuden er det afgørende, at det er nemt at håndtere de administrative opgaver som tidsregistrering og fakturering", siger Lizet Bech, der er oplever, at EG er på omgangshøjde med kundernes ønsker og behov:

"Efter så mange år i branchen er jeg meget glad for, at vi stadig er på samme spor som advokatbranchen. Jeg synes fx vores nye app til tidsregistrering er et godt eksempel på en løsning, der klart efterkommer juristernes behov for at kunne tidsregistrere løbende, hvor de er og når de vil, uanset om det er på pc eller mobil. Det rammer lige ned i branchens behov," siger Lizet Bech.

Indsigt og tætte relationer

Hun mener selv, at det er hendes og kollegernes erfaring fra advokatbranchen og den tætte relation til både kunder og potentielle kunder, der gør en forskel.

"På mange måder opfatter jeg mig lidt som kundernes ambassadør i EG. Jeg kender jo rigtig mange mennesker i advokatbranchen, der jo er en nichebranche, og jeg ved, hvad de bøvler med. Så det har jeg med mig, når jeg kommer med input til, hvordan vi skal udvikle videre på vores løsninger, og når jeg tester om det færdige resultat er til at bruge i praksis. Jeg kan hurtigt mærke, om det vi laver kan bruges i praksis eller ej, og det tror jeg godt vores kunder ved", siger Lizet Bech.

Hendes egen forklaring på, at hun har været i stand til at navigere gennem advokatbranchen i så mange år, er da også ret enkel:

"I bund og grund handler det om indsigt og tillid. Jeg har brugt mit arbejdsliv på at sætte mig ind i branchens arbejdsgange og behov, så jeg kender fagsproget og hverdagens udfordringer. Det tror jeg betyder noget og er med til at skabe en god relation mellem EG som leverandør og den enkelte kunde.

Og hvis der ikke var mere, er det så OK, vi stopper, for jeg er hos kunden nu?", spørger Lizet Bech.

Og det er selvfølgelig ok.