Patientkommunikation hos tandlæger
26. juni 2024

Gør din patientkommunikation mere personlig

Når patienten modtager en besked eller et brev fra tandlægen om næste tandeftersyn eller tid til behandling, kan kommunikationen ofte blive lidt for – undskyld udtrykket – klinisk.


"Rigtig mange tandlæger har i hvert fald efterspurgt bedre muligheder for at gøre patientkommunikationen mere personlig, og det har vi lyttet til og handlet på", siger Team Manager, Mads Kaae Petersen, EG. 

Brugerne af EG Dental har derfor fået en række muligheder for at benytte dynamiske datafelter i de breve og beskeder, som sendes til patienterne. 

"Det kan være flere små og store ting som navn, adresse, patientoplysninger og andre informationer, som kan gøre kommunikationen mere personlig og styrker patients tryghed", forklarer Mads Kaae Petersen. 

Mere personlig kommunikation kan gøre patienterne mere trygge af følgende grunde: 

1. Personlig kommunikation: Brug af dynamiske datafelter, såsom navn, adresse og patientoplysninger, kan gøre kommunikationen mere personlig og øge patientens tryghed. 

2. Kendskab til patienten: Små detaljer, der viser, at klinikken kender patienten, kan øge patientens tryghed og tillid til klinikken. 

3. Bedre service: Personlig kommunikation kan føre til en bedre serviceoplevelse for patienten, hvilket kan øge patientens tryghed og tilfredshed med klinikken. 

"Ofte er det bare de små detaljer, som viser, at tandlægen kender patienten, der øger patients tryghed. Så jeg håber, at den nye og mere fleksible måde at anvende flettefelter på i EG Dental kan være med til at gøre patientkommunikationen mere personlig til gavn for både patient og klink", siger Team Manager, Mads Kaae Petersen, EG.