Patientportal
24. juni 2024

Fortsat udrulning af Patientportalen til EG WinPLC

Patienterne kan snart selv bestille tid i klinikken, skrive/modtage e-mailkonsultationer og forny recepter i Patientportalen i EG WinPLC.


Pilotafprøvningen startede i april og inden sommer forventes løsningen at være i fuld drift hos alle EG WinPLC-klinikker, som har tilvalgt en online selvbetjeningsløsning.

"Udrulningen har været en stor opgave, men jeg er sikker på, at det har været umagen værd, ikke mindst for patienterne", siger manager Beate Wermar Gade, EG.

I Patientportalen, som er en ny selvbetjeningsløsning, kan patienterne selv bestille tid i klinikken, skrive/modtage e-mailkonsultationer og forny recepter. 

Patientportalen er en online selvbetjeningsløsning, som giver patienter mulighed for at bestille tider, forny recepter og konsultere klinikken via e-mailkonsultationer.

Patientportalen er integreret med både EG Clinea og EG WinPLC, hvor alle patienternes henvendelser kommer ind.

Klinikken har ét unikt link til Patientportalen, som patienterne typisk finder på klinikkens egen hjemmeside.

Portalen erstatter de tidligere løsninger e-mailkonsultation.dk og aftalebogen.dk. 

"Med Patientportalen får klinikkerne en bedre og mere moderne selvbetjeningsløsning, både på udseende og teknikken bag. Så jeg er glad for at vi nu kan levere løsningen i alle vores lægesystemer", siger manager Beate Wermar Gade, EG.

Vi afholdt et webinar i starten af maj, hvor vi præsenterede Patientportalen.

Hvis du gik glip af webinaret eller ønsker at gense det, kan du se det her.