Flere og flere kommuner deler selvbetjeningsforløb i EG SmartDesigner
Kommunerne er vilde med deleportalen i EG SmartDesigner, og antallet af delte selvbetjeningsforløb er større end nogensinde.
Halvdelen af alle kommuner anvender nu EG SmartDesigner til at udvikle og dele digitale selvbetjeningsforløb kommunerne imellem, og det sparer dem både tid og penge.
"Interessen for selv at kunne digitalisere små og mindre opgaver er voksende i kommunerne, hvor der hverken er tid eller råd til at vente på, at en leverandør får udviklet IT-løsninger på hverdagens udfordringer," siger Product Manager, Gitte Rosenqvist, EG.
Gør det selv-digitalisering
EG SmartDesigner er et selvstændigt modul til EG Selvbetjening, hvor kommunens medarbejderne selv kan digitalisere et hvilket som helst selvbetjeningsforløb til brug i fx borgerservice eller kundebetjening.
Især deleportalen i EG SmartDesigner er blevet mere og mere populær, ikke mindst fordi det sparer tid hos kommunerne, lige som de digitale forløb gør det lettere for kommunerne at overholde GDPR-reglerne og vedligeholde løsningerne.
Ud over at den enkelte bruger selv kan opbygge egne selvbetjeningsforløb, er der nemlig også mulighed for at skæve til, hvordan andre har løst en konkret opgave.
"På deleportalen kan brugerne hente inspiration eller udstille egne selvbetjeningsforløb, og der ligger nu mere end 1.300 forløb på deleportalen. Alle disse forløb kan downloades og anvendes direkte som de er, eller tilpasses til den enkelte kommune, hvilket gør det virkelig hurtigt at lave et digitalt forløb," siger Gitte Rosenqvist.
Stor vækst i antal delte forløb
På få år er antallet af digitale forløb i deleportalen vokset fra 193 til mere end 1.300 forløb.
De mange selvbetjeningsforløb dækker over digitale forløb til vidt forskellige opgaver, lige fra indberetning af klager over lugt-, støj-, eller støvgener og ansøgning om fritidspas til anmodning om sløfning af olietanke og tro og love erklæring i forbindelse med fri telefon.
"Med mere end 1.300 selvbetjeningsforløb i deleportalen, er der virkelig tale om et værdifuldt idebibliotek, som kommunerne bruger flittigt. Vi forventer derfor, at antallet af delte forløb fortsat vil vokse. Det er godt for alle, for på den måde kommer kommunerne både hurtigt i mål med restdigitalisering, og slipper af med de word- og pdf-dokumenter, der stadig florerer i gamle selvbetjeningsforløb uden at de lever op til GDPR-lovgivningen", siger Product Manager, Gitte Rosenqvist, EG.