Vejle Kommune
02. december 2021

Vejle Kommune er gået all-in på EG SafetyNet til medarbejderne

Kommunen valgte EG SafetyNet for at håndtere APV-handleplaner til en begrænset del af medarbejderne. Nu er løsningen bredt ud til alle 10.000 ansatte.

Da Vejle Kommune gik i gang med at implementere EG SafetyNet, skete det med forsigtige skridt. I første omgang ønskede kommunen blot at digitalisere arbejdet med arbejdspladsvurderinger og handleplaner for 1.800 medarbejdere i seniorafdelingen.

Siden har kommunen for alvor taget løsningen til sig, og nu anvender de også EG SafetyNet til registrering af arbejdsskader, nærved hændelser, krænkende hændelser, tingsskade, skadesregistrering og -behandling, præmieallokering og forsikringsstyring, arbejdsmiljøhåndtering samt APV og handlingsplaner for alle kommunens 10.000 ansatte.

En af de afgørende årsager til, at Vejle Kommune har taget løsningen til sig, er den brugervenlige registrering af hændelser.

- Efter overgangen til EG SafetyNet er vores antal af registrerede hændelser steget. Stigningen skyldes primært den meget brugervenlige registrering i løsningen, som er blevet taget godt imod af kommunens medarbejdere. Desuden er lokale registreringsmetoder stoppet, og alle kan nu anvende et og samme system, siger risikostyringskonsulent, Kurt Jepsen, Forsikring & Administration, Vejle Kommune.

- Under normale omstændigheder ville en stigning også kræve flere ressourcer til at behandle hændelserne. På grund af den effektive sagsbehandling i EG SafetyNet har vi imidlertid klaret os med lidt hjælp i en overgangsfase. Nu er vi tilbage på normal bemanding, tilføjer Kurt Jepsen.

Vejle Kommune har da også mange idéer til andre anvendelsesområder for EG SafetyNet i kommunen.

Senest har kommunen valgt at implementere EG SafetyNet-app til alle medarbejdere i kommunen, så de får en enkel tilgang til registrering af alle vigtige data, der er relevante for den enkelte medarbejder.

Læs mere om EG SafetyNet