Der lød et ramaskrig, da vores produkter pludselig var væk
"Som en del af vores EG-partneraftale med integration til EG Kalkia, kan vores kunder vælge direkte i vores produktsortiment, når de regner tilbud i kalkulationsværktøjet EG Kalkia", siger Flemming Serup, der er CEO i Lan-Com, der leverer datakabler og kabeludstyr til installationsbranchen.
Man skal ikke undervurdere den markedsføring, EG Partneraftalen giver
Flemming Serup, CEO, Lan-Com A/S
"Vi har omkring 1.000 varenumre i Lan-Com's sortiment, og ca. 800 af dem kan de professionelle beregnere vælge i EG Kalkia, som de typisk bruger til større entrepriser. Vi har haft integrationen til kalkulationsprogrammet i 10 år".
"For nogle år siden prøvede jeg at sige det op. Simpelthen fordi jeg ikke troede, at vores kunder brugte dén mulighed", fortæller Flemming Serup.
"Men så lød der er ramaskrig fra vores store kunder. De ringede og sagde, at de ikke kunne finde vores produkter. Det gav ballade. Så gik vi tilbage til EG Kalkia-løsningen", fortæller Flemming Serup med et glimt i øjet.
"Man skal nok ikke undervurdere den markedsføring, det giver. Selv om det måske ikke umiddelbart kan ses eller måles direkte hos os, så fungerer det jo ved, at kunderne rent faktisk både ser og vælger vores produkter inde i programmet. Vi har dog også mange kunder, der ringer direkte til os", siger Flemming Serup.