- Med chauffør-appen slipper vi for en hel del opkald. Chaufførerne skal ikke længere ringe ind på kontoret hver morgen og få at vide, hvor de skal afhente gods. Alt det gør vi i appen nu.
- Det sparer rigtig meget tid og papir, fortæller Lars Romsøe, Group IT Manager i H. Daugaard, der leverer transport- og logistikløsninger i Europa. H. Daugaard transporterer årligt over to millioner ton gods og er i gang med at digitalisere hele virksomheden.
Vi ser et mega potentiale i chauffør-appen, fordi vi kan få meget information direkte ud til vores lastbiler
Lars Romsøe, Group IT Manager, H. Daugaard A/S
- Vi ønsker at gøre vores hverdag så digital som mulig for vores chauffører. Chauffør-appen bruger vi til flere ting.
Når vi kører transporter, sender vi alle informationer om pålæsning af gods ud til appen. Vi kommer også til at bruge den til signering af vores fragtbreve, vi vil arbejde med track and trace, hvor man bekræfter, at man har afleveret godset hos kunden, ligesom vi vil bruge en digital køreseddel, forklarer Lars Ramsøe.
Hos H. Daugaard er chauffør-appen integreret og vil om kort tid være taget i brug i hele virksomheden.
- For vi skal eliminere papir, og det er det, vi flytter ud på appen, siger Lars Romsøe.
Underskriv CMR-fragtbrev med appen
ASPECT4 Transports chauffør-app er brugervenlig og giver et godt overblik over dagens chaufføropgaver. Der er ikke brug for printede kørselslister, og digitale lister er altid ajour med ændringer i kørsel. Som disponent kan du spare tid, trække statistik og dokumentere over for kunderne.
Det er nogle af mulighederne med chauffør-appen, der løbende får tilføjet nye features. Fx kan fragtføreren underskrive via appen og få underskriften direkte over på CMR-fragtbrevet, så det kan bruges som POD.
Chauffør-appen har desuden en chatfunktion, hvor chauffører og vognmænd kan kommunikere med hinanden i appen og ASPECT4.
Disponenten kan også sende en besked ud til chaufføren i chatten. Chaufføren får en notifikation om, at der er sket en ændring på chartekket og kan både læse og besvare beskeden i sin app.
Kunderne ønsker en digital profil
- Vi har funktioner i chauffør-appen, som hænger sammen med vores kundeportal. Kunderne stiller krav og har klart et ønske om, at vi har en digital profil. Vi ønsker så meget information direkte ud til vores chauffører som muligt via appen, siger Lars Romsøe.
Chauffør-appen er en stor del af vores digitalisering
Lars Romsøe, Group IT Manager, H. Daugaard A/S
Appen giver kvalitet i dataflow
- Det sparer tid, og det er nemmere at undgå fejl, når alt sker digitalt. Det er appen med til at understøtte. Vi vil gerne skabe et mere homogent kvalitetsniveau i vores dataflow, siger it-chefen og tilføjer:
- Vores virksomhed har været 100 procent papirdrevet, og det er først inden for det seneste år, vi har sat strøm til - og det involverer både vores ERP-system, vores infrastruktur og digitale platforme.
- Chauffør-appen er en stor del af vores digitalisering, fordi den fører direkte ud til vores lastbiler, siger Lars Romsøe.
Appen indgår dermed i virksomhedens digitale værdiprocesser som en del af en stor digital transformation, H. Daugaard er i gang med.
Digitalisering er nødvendig for konkurrenceevnen
H. Daugaard har mange chauffører, og appen spiller derfor en rolle for meget information, der skal 'ud over rampen i dagligdagen', som Lars Romsøe udtrykker det.
- Vi har både testet appen og har den i drift. Alle vores chauffører skal have appen, ligesom vi har en masse fremmede vognmænd, som kører for os, og dem skal vi også have med i loopet med chauffør-appen.
- I H. Daugaard ønsker vi at gøre alt så digitalt som muligt. Når data udveksles enkelt og mere automatisk giver det markante tidsbesparelser - og dermed konkurrencefordele i markedet. Og det er chauffør-appen en stor del af, siger Lars Romsøe, Group IT Manager, H. Daugaard A/S.
Transport- og logistikvirksomheden H. Daugaard ønsker at digitalisere virksomheden og erstatte papir og manuelle processer med software, der kan optimere forretningen, herunder en mere effektiv kommunikation til chaufførerne.
Løsning
Med chauffør-appen fra ASPECT4 Transport får egne chauffører eller chaufførerne hos samarbejdspartnere en let og overskuelig oversigt over dagens opgaver. Chauffør-appen har altid en opdateret liste med kørsel og omplanlægninger, giver mulighed for digital underskrift af fragtbreve, brug af track and trace og minimerer fejl. Appen indeholder også kortoplysninger om læsse/lossepunkter.
Resultat
H. Daugaard oplever, at chauffør-appen sparer papir, tid og telefonopkald i den daglige godshåndtering, fordi appen giver en enkel, ajourført og effektiv kommunikation med chaufførerne. Samtidig er appen integreret med virksomhedens kundeportal og udgør en værdiskabende del af dataflowet i virksomheden, der er i gang med en transformation fra papirdrevet til en digital virksomhed.
H. Daugaard A/S
Om virksomheden
H. Daugaard koncernen er en international transport- og logistikvirksomhed, der tilbyder at kombinere godtransport inden for vej-, bane- og skibstransport. Virksomheden tilbyder desuden udendørs og indendørs lagerhoteller og råder over 70.000 kvadratmeter til indendørs oplagring. H. Daugaard A/S har mere end 100 års erfaring med transport og logistik, beskæftiger +200 medarbejdere og har hovedkontor i Kolding.
Vil du høre mere om vores produkter og services? Kontakt vores team af brancheeksperter, og fortæl os om din virksomheds behov, og hvordan vi kan hjælpe dig.