EG Xena-integration med Anmeld Håndværker er effektiv
Hovedet på blokken: Vi står inde for det, vi laver
I tømrerfirmaet EM Byg & Konstruktion ApS blev de mere digitale, da de skiftede til EG Xena, der rummer en hel række flere funktioner end de fleste andre regnskabsprogrammer. Blandt andet er EG One integreret med ordningen Anmeld Håndværker, som EM Byg & Konstruktion har været medlem af siden 2018. På hjemmesiden 'anmeld haandvaerker.dk' kan alle kunder skrive og offentliggøre en anmeldelse af det arbejde, som en håndværker, der er medlem af ordningen, har udført hos dem.
EG Xena er integreret med Anmeld Håndværker
"Det it-system, vi har nu, er integreret direkte med anmeld-haandvaerker.dk. Det er ret effektivt. Så snart vi sender en faktura fra systemet, ryger der et spørgeskema med. Det går helt automatisk, og når kunden trykker "besvar spørgeskema", ligger det offentligt, og det kommer også ud på Facebook, at vi har fået en ny anmeldelse. Det er simpelthen hovedet på blokken: Vi står inde for det, vi laver. Det handler om godt håndværk”, forklarer Esben Sørensen, der er ejer af EM Byg & Konstruktion.
Hvor vigtigt er det digitale for jer?
”Alt er bare nemmere, når det er elektronisk, og det er en meget stor ændring at være blevet mere digitale – især fordi vi nu har det hele samlet i EG Xena. Jeg synes, det er supergodt, at vi har det fulde overblik over alle sager. Man kan fx flytte rubrikkerne i hver sag fra "igangværende" til "udført" og "klar til fakturering". Det gør, at man nemt kan overskue det hele: Er der problemer nogle steder, eller hvorfor er vi ikke lige klar osv.
Vi optimerer også vores tid nu, fordi det er fleksibelt sammen med overblikket. Hvis vi fx har en servicesag og tilfældigt har en mand i området, der lige har to timer i overskud, så tager han den servicesag. Og så rummer EG Xena mange funktioner. Alt bliver ført ind: Når vi får en faktura fra en leverandør eller en underentreprenør, ryger den direkte og rigtigt ind i systemet, og jeg kan følge den enkelte faktura på sagen. Jeg synes, det er gennemskueligt”, siger Esben Sørensen.
"Det er så nemt. Man får alt med på sagerne, der er ikke nogen bilag, der går tabt nogen steder, fordi alle medarbejdere har registreret tid og materialer osv. via deres telefoner. Det tager os kun 30 sekunder hver dag at indberette tid osv. Der gør vi i bilen ved fyraften".
Hvorfor er du med i Anmeld Håndværker, og hvad får du ud af det?
"Jeg mener, det er vigtigt for os som håndværkere, at vi ligesom restauranterne står inde for det, vi laver. I vores firma giver det os nogle andre kunder. Man skal selvfølgelig være klar over, at de kunder, man får, stiller højere krav til én. Når du ligger højt i dine anmeldelser, ligger du højt i din kvalitet af arbejdet, og så forventer folk også noget mere af dig.
De ekstra 10 minutter er vigtige
Vores kunder skal være tilfredse, når vi forlader dem. Derfor siger jeg til vores håndværkere, at det er vigtigt, at de lige bruger de ekstra 10 minutter, for det, vi laver, skal være i orden. Hvis der er noget, der ikke er helt i orden, er man nødt til at få det rettet. Jeg vil hellere bruge de ekstra minutter og så tjene lidt mindre på opgaven og være sikker på, at kunden er mere end tilfreds.
Anmeld Håndværker betyder samtidig, at vi får nogle mere spændende opgaver. Vi får de kunder, der nok gerne vil bruge lidt flere penge på tingene – kunder, der ved, at kvalitet koster."
Læs mere om EG Xena