Kundereference
EjendomDanmark: Modernisering med EG Membercare
EjendomDanmark moderniserede medlemsadministrationen med EG MemberCare – og sparede 30% på software og fik bedre service og overblik.
EjendomDanmark moderniserede medlemsadministrationen med EG MemberCare – og sparede 30% på software og fik bedre service og overblik.
For EjendomDanmark stod med en række digitale udfordringer. Systemlandskabet var stort og uoverskueligt med mange manuelle integrationer. Mange interne arbejdsgange var manuelle og tidskrævende. Der manglede overblik og rapporter. Der var ingen selvbetjeningsløsning til medlemmerne og administrationen savnede et ESDH-system.
"Da jeg kom til EjendomDanmark, kunne vi end ikke trække en simpel medlemsliste. Vi var nødt til at gøre noget", siger underdirektør Mikkel Rode, EjendomDanmark.
Han har selv mere end 30 års erfaring med medlemsdrevne foreninger, og han var noget overrasket over, hvor lidt data, der var tilgængelig.
"Vi havde fx ingen ESDH-system, så vi vidste reelt ikke, hvilke medlemsydelser medlemmerne brugte, og alt for mange arbejdsprocesser var manuelle og tidskrævende. Alle rapporter var selvudviklede, og det krævede meget vedligehold og gjorde os personafhængige."
De tunge arbejdsgange og de manglende medlemsdata udgjorde også en konkret trussel for foreningens økonomi, der sælger kurser og uddannelser til medlemmerne for mere end 10 millioner kroner om året.
"Derfor kontaktede jeg hurtig folkene bag EG Membercare, som jeg kendte fra min tid i Dansk Byggeri og Dansk Psykologiforening.
Vi havde ikke tid til en besværlig udbudsproces. I stedet forklarede jeg, at jeg vil have mulighed for mindst en gang om året at kontakte hvert medlem og vise, hvad de har brugt os til i årets løb. Hvor meget har de ringet, hvilke kurser har de benyttet sig af og kom de på generalforsamlingen. Og så oplistede vi i øvrigt alle de andre ting, som vi skulle have fixet. Hurtigt", fortæller Mikkel Rode.
Det viste sig hurtigt at EG Membercare kunne understøtte langt de fleste af EjendomDanmarks behov.
"Vi har nu bl.a. fået automatiseret mange arbejdsgange, meget færre klik, flere services og en ESDH-løsning, som vi ikke havde før.
Samtidig har vi sparet mindst 30% på omkostningerne til it sammenlignet med tidligere", siger Mikkel Rode.
Vi har nu bl.a. fået automatiseret mange arbejdsgange, meget færre klik, flere services og en ESDH-løsning, som vi ikke havde før.Underdirektør Mikkel Rode, EjendomDanmark
"Listen over fordele ved at flytte til EG Membercare er lang. Men nok så vigtigt, så passer EGs mindset rigtig godt til foreningsverdenen. Det gælder især ideen om, at det som den ene forening får udviklet, kommer andre kunder til gode. Derfor er vi godt tilfreds med at være flyttet til EG Membercare", siger underdirektør Mikkel Rode, EjendomDanmark, der kort opsummerer hvorfor Ejendom Danmark valgte EG Membercare:
Medlemmerne af EjendomDanmark er ejendomsejere og udlejere, administratorer, asset managere, pensionskasser, grundejerforeninger, banker, realkreditinstitutter, forsikringselskaber, ejendomsmæglere, grundejerforeninger, ejerforeninger, advokater, revisorer, rådgivere, proptech virksomheder mv.
I den nye sammenhængende medlemsløsning, som EG leverer til EjendomDanmark er inkluderet:
Som kunde bliver Ejendom Danmark en del af et netværk af professionelle foreninger i Norden, der benytter EG Membercare.
EjendomDanmark er brancheorganisationen for ejere, udlejere og administratorer af fast ejendom i Danmark og dækker 85 % af det professionelle ejendomsmarked.
Med EG Membercare kan du automatisere og håndtere alle medlemsdata sikkert og effektivt i et digitalt setup. Løsningen er udviklet specielt til professionelle foreninger med medlemmet i fokus.
Vil du høre mere om, hvordan EG Membercare kan gøre medlemsadministrationen nemmere og skabe stærkere relationer mellem forening og medlemmer?
Vi er som faglig leverandør optaget af at finde den bedste løsning, der passer til jeres forening. Vi står klar til at rådgive jer og fortælle om de muligheder, løsningen rummer.
Sales Executive
Per Søndergaard