Tak for din henvendelse
Du bliver kontaktet hurtigst muligt. Vi glæder os til at fortælle dig mere.
Mange virksomheder er under pres for at levere mere med færre ressourcer. Presset er i mange tilfælde så stort, at det ikke er klaret ved at løbe hurtigere. Det har vi allerede gjort i flere år. Alligevel kan det være svært at kaste sig ud i automatisering af forretningens processer, fordi det kræver ressourcer og betyder forandringer, der ofte berører hele organisationen.
Virksomheder, som har modet til at trække i håndbremsen og kigge processerne efter i sømmene, vil ofte finde op til flere eksempler på:
Har man først for alvor fået øjnene op for, hvor mange forbedringsområder der er, bliver det svært at sige: "Det har vi ikke tid til."
Ved at arbejde med optimering og digitalisering af forretningsprocesserne kan jeres virksomhed opnå:
Det er ikke muligt at blive ved med at høste gevinster via effektivisering og rationalisering af de eksisterende traditionelle arbejdsgange. Til gengæld ligger der store muligheder gemt i at gennemføre en fuld optimering og digitalisering af forretningsprocesserne. Her følger i kort form tre gode råd til at høste gevinster ved at digitalisere forretningsprocesserne:
Brug branchebenchmarks – en systematisk gennemgang af jeres nuværende processer holdt op imod standarder i branchen vil med stor sandsynlighed afsløre flere og store muligheder for at høste både besparelser og konkurrencefordele.
Inddrag hele organisationen – den bedste måde at forbedre og forenkle processer på er ved at spørge dem, som arbejder med processerne og systemerne hver eneste dag. Samtidig sikrer man ejerskab og accept af den endelige løsning internt i virksomheden.
Tænk (også) kortsigtet – kundernes behov og de tekniske krav og muligheder ændrer sig løbende. Derfor er det vigtigt at tænke strategisk – blandt andet ved at definere sine forretningsprocesser som dynamiske og ved at arbejde med en kort tidshorisont fra analyse til implementering.
Procesoptimering handler i høj grad om at sætte ind, der hvor det gør den største forskel. Læs, hvordan Totalkredit og KABOOKI har optimerede processer i praksis.
Udfordringerne var store i Totalkredits kreditafdeling, idet arbejdspresset slet ikke matchede afdelingens ressourcer. Der var ca. 30 medarbejdere, men der var arbejde til 50. Totalkredit gennemførte et forløb, der kunne reducere ressourcebehovet gennem effektivisering. Alle processer blev gennemgået og optimeret med tæt involvering af medarbejderne. Afdelingen kan nu selv løse opgaverne, og der er endda frigivet ressourcer til fortsat udvikling af afdelingens opgaver.
Læs hele casenUanset hvor i verden et barn trækker i et par bukser eller en trøje af mærket LEGO® Wear, er tøjet designet og udviklet af firmaet KABOOKI i Herning. KABOOKI har kontorer flere steder i Europa samt et større kvalitetscenter i Shanghai. Alle virksomhedens forretningsprocesser håndteres i én samlet løsning – fra varen er designet, bestilt og leveret, til kunden er faktureret. Uanset om en medarbejder er i Herning, München eller Shanghai, og uanset om sælgeren eller indkøberen er i marken eller på kontoret, er der altid sammenhæng på tværs af forretningen.
Læs hele casenFå inspiration og lær fra andre virksomheder, der har skabt resultater inden for centrale digitale fokusområder.
Med denne app kan du optimere din forretning og dit forhold til revisor og bank ved at give dem mere indsigt i din virksomhed. Samtidig får du nemt og overskueligt overblik over din forretnings performance og kan benchmarke op imod dine konkurrenter. Du vælger selv, hvor detaljeret du vil gøre det.
De virksomheder, der med succes træder ind i den digitale tidsalder:
1. Træffer bedre datadrevne beslutninger
2. Digitaliserer forretningsprocesser
3. Optimerer kundeoplevelsen
4. Minimerer den teknologiske kompleksitet
5. Skaber nye konkurrencefordele.
Du bliver kontaktet hurtigst muligt. Vi glæder os til at fortælle dig mere.
Der er desværre sket en fejl, men prøv igen. Kontakt webmaster@eg.dk, hvis du får beskeden flere gange.