08. januar 2018

Åhléns moderniserer købsoplevelsen sammen med EG og Microsoft Dynamics 365

Med 80 millioner kunder om året er Åhléns Sveriges største varehuskæde. Men den øgede konkurrence og kundernes stigende krav til købsoplevelsen gør, at Åhléns hele tiden er nødt til at udvikle og forbedre købsoplevelsen.

For at lykkes med denne forsatte udvikling har Åhléns valgt Microsoft Dynamics 365 med EG som partner for en opgradering af deres butiks- og kasseløsning. Dermed kan Åhléns opnå øget omnichannel-funktionalitet og skabe en sømløs købsoplevelse. 

"EG har dyb branchekendskab inden for detail og stærke kompetencer inden for Microsoft Dynamics 365. Sammen skal vi udnytte den digitale transformations muligheder for at skabe en sømløs kundeoplevelse i verdensklasse".

Ole Toresten, CIO, Åhléns.

 

Målet for Åhléns er at sikre, at man tilbyder sine kunder den bedst mulige købsoplevelse, en parameter, som bliver mere og mere afgørende for konkurrencekraften i detailhandelen.

"Konkurrencen i detailhandlen øges hele tiden. Derfor har vi længe arbejdet for, at vi ved hjælp af Microsofts løsninger kan tilbyde den skandinaviske detailbranche øget konkurrencekraft samt mulighed for at møde forbrugernes stigende krav".

Edward Bjurström, Direktør, Retail & Distribution, EG Sverige

 

Familievirksomheden Åhléns blev etableret i 1899 og er i dag et af Sveriges stærkeste varemærker med 63 varehuse. Koncernen omsætter for 5 milliarder svenske kroner årlig og har 3000 medarbejdere. 

Læs mere om Microsoft Dynamics 365