19. juni 2017

Cloudpioner i detailbranchen: Twilfit forbedrer kundeoplevelsen med Dynamics 365

Twilfits tidligere ERP-system gjorde det vanskeligt at tilbyde en tilstrækkeligt konkurrencedygtig kundeoplevelse. Systemet var udfordret både med hensyn til udvikling og dokumentation, hvilket var en hindring for virksomhedens ønske om at fokusere på relationen med kunden. Derfor besluttede Twilfit sig for at migrere ERP-systemet til skyen – et projekt, som nu er sat i gang.

Med standardisering som ledestjerne
Valget faldt på Microsoft Dynamics 365 og it-udbyderen EG som samarbejdspartner. Målet med projektet var at forbedre kundeoplevelsen, frigøre mere tid til udvikling, lette de administrative byrder og i det hele taget opnå optimerede processer. Alt sammen for at imødekomme de øgede krav og forventninger fra kunderne. Derfor var fokus på en forbedret kundeoplevelse en vigtig faktor i forhold til valget af partner og ERP-system.

"For at kunne imødekomme den moderne kundes forventninger, er der brug for et ERP-system, som er fremtidssikret og skaber forudsætningerne for den ultimative kundeoplevelse. Ved at anvende en standardiseret løsning, som opdateres løbende og er baseret på best practice, vil Twilfit kunne fokusere på de rigtige ting i stedet for at skulle opfinde hjulet igen og igen. Twilfit bliver en af de første detailhandlere i Skandinavien, som kan drage nytte af fordelene i Dynamics 365," siger Edward Bjurström, EG's Director for Retail & Distribution.

Robert Backéus, Twilfits it-chef, supplerer:

"Standardisering gør det muligt for os at effektivisere virksomheden og betyder, at vi kan fokusere på kundeoplevelsen. Det er også vigtigt for os at kunne gøre brug af den nyeste teknologi – både nu og i fremtiden. Vi vil ikke sidde fast i egenudviklede løsninger, som senere bliver tidskrævende og dyre at opgradere."

Vigtigheden af risikominimering og ledelsens engagement
Vejen til skyen er brolagt med store udfordringer, hvilket Twilfit har været klar over fra begyndelsen. For at tackle dette fremhæver Robert Backéus vigtigheden af at være konservativ, når det gælder ændringer og arbejdet med den funktionalitet, som findes i systemet. Butikskæden har også lagt vægt på internt engagement og har et nært samarbejde mellem virksomhedsledelsen og it-afdelingen.

"Det har været meget vigtigt for os, at Twilfit får et moderne system, som er fremtidssikret. Vi har derfor haft et nært samarbejde og en tæt dialog mellem virksomhedsledelsen og it-afdelingen. Projektet kan ikke gennemføres uden en fælles forståelse, hvilket har givet os en stor tryghed. Vores primære fælles fokus er på at forbedre vores kundeoplevelse," afslutter Robert Backéus.

Twilfit arbejder med implementeringen i overensstemmelse med den aftalte tidsplan, og it-chefen regner med, at butikskæden går live med Dynamics 365 i løbet af efteråret.

Om Twilfit
Hos Twilfit finder man lingeri til alle kvinder og til enhver situation. Klassisk og feminint, moderne og funktionelt. Twilfit forhandler sin egen kollektion samt velkendte varemærker og er overbevist om, at det rigtige undertøj bidrager til øget trivsel og bedre selvværd. Ud over BH'er og trusser kan man også købe strømper, nattøj, badetøj og loungewear i sortimentet. Hos Twilfit skal det være let og ukompliceret at prøve, nemt at få eksperthjælp og sjovt at handle.

I 1922 åbnede Twilfit sin første butik på Nybrogatan i Stockholm, og butikken er stadig en af butikskædens største. Siden da har Twilfit forsynet svenske kvinder med det rigtige undertøj, både hvad angår størrelse og aktuel mode. Twilfit har i dag 56 butikker og onlinebutik i Sverige. For mere information læs videre på www.twilfit.se.