Kundereference

Sjællandske Medier

Stor succes med Microsoft Dynamics NAV og Subscription Newspapers.

Hvordan kan I vide, hvad jeg har brug for i min forretning?

Vi kan nu målrette vores tilbud til kunderne og sælge mere til hver kunde. Svend Erik Hansen, økonomichef, Sjællandske Medier.

 

Sjællandske Medier er i dag et komplet mediehus og omfatter både dagblade, distriktsblade, internet, reklamebureau, tv-stationer og radiostationer. EG Medie har leveret en it-løsning, der understøtter den strategiske ekspansion fra dagbladshus til mediehus, som koncernen tog fat på i 2001. Sjællandske Medier og EG Medie har implementeret en fælles Dynamics NAV-løsning for hele mediekoncernen med fokus på økonomi, CRM, time-/sagsstyring til reklamebureau og abonnenter/distribution. Løsningen effektiviserer det daglige arbejde i det interne reklamebureau og de afdelinger, der håndterer telemarketing, salg, abonnenter og økonomi, ligesom den i fremtiden dagligt skal levere dugfriske nøgletal til mediehusets ledelse.

"Visionen i vores strategi er, at vi skal udvikle os til et fuldbyrdet mediehus. En af målsætningerne er, at vi skal tilbyde kunderne en bred vifte af kvalitetsprodukter, der går på tværs af medierne. Den måde at arbejde på stiller store krav til den infrastruktur, vi betjener os af. Især vores it-systemer", forklarer økonomidirektør Svend Erik Hansen.

 

Centrale fordele med Subscription Newspapers

Løsningen til Sjællandske Medier afløser en række løsninger baseret på AS/400-platformen. Sjællandske Medier er nu blevet i stand til at håndtere alle mediehusets abonnenter på tværs af produkterne i én samlet it-løsning, der er 100 % integreret med økonomiløsningen.

 

Vores tidligere systemer hang dårligt sammen og nødvendiggjorde mange manuelle processer, når data skulle overføres mellem systemerne. Når en kunde ringede, var vi ikke i stand til hurtigt at skabe et fuldstændigt billede af den enkelte kundes aktiviteter. Det er vi nu, fordi vores nye løsning har givet os et meget bedre overblik over aktiviteterne. Derfor er vi nu i stand til at forbedre vores service, målrette vores tilbud til kunderne og i sidste ende forhåbentlig sælge mere til hver kunde. Siger Svend Erik Hansen.

 

Fokus på telemarketing

Sjællandske Medier arbejder løbende på optimering af virksomhedens telemarketing-aktiviteter. Med Subscription Newspapers er det muligt at give telemarketingsælgerne adgang til en begrænset del af systemet, så de udelukkende har adgang til den funktionalitet, som er relevant for deres arbejde.

"Vores telemarketingsælgere efterspørger et enkelt og brugervenligt system, som kan være med til at effektivisere deres arbejde. Subscription Newspapers' brugerflade er meget enkel, og skærmbillederne viser præcis de oplysninger om kunden, som er nødvendige. Det betyder, at telemarketingsælgerne ikke længere skal bruge tid på at hente oplysninger flere steder. I stedet har de alle oplysninger samlet i ét enkelt skærmbillede", udtaler Svend Erik Hansen.

"Systemet giver et godt overblik over, hvilke læseinteressenter der er i den enkelte husstand, hvorfor det er nemmere at sælge på tværs af vores produkter. Brugervenligheden sikrer, at det er hurtigt at oplære nye medarbejdere, hvilket er vigtigt i en afdeling med mange studerende og dermed forholdsvis stor udskiftning", tilføjer Svend Erik Hansen.

 

Integration med Dimaps

EG Medie samarbejder med Dimaps, som er en førende leverandør af GIS- og distributionsprogrammer. Det giver Sjællandske Medier mulighed for at håndtere alle relevante data om distribution, ruter, gadestykker og distributionstyper.

"Systemet giver os et hurtigt overblik over til- og afgange, hvilket er vores grundlag for produktion af leveringsmaterialer som eksempelvis pakkesedler og rutebeskrivelser til vognmanden. Derfor er vores daglige arbejde med distribution blevet mere fleksibelt",afslutter Svend Erik Hansen.

 

Systemet giver os et hurtigt overblik over til- og afgange, hvilket er vores grundlag for produktion af leveringsmaterialer som eksempelvis pakkesedler og rutebeskrivelser til vognmanden. Derfor er vores daglige arbejde med distribution blevet mere fleksibelt. Afslutter Svend Erik Hansen.

 

Læs også casen - Bornholms Tidende