Kundereference

Charlottenlund Privathospital & Øre-næse-halsklinik

EG Clinea dækker alle it-behov for speciallæge

Jacob Fisker, øre-næse-hals-læge i Bagsværd

Godt overblik og færre klik giver mere tid til patienterne

Jeg har valgt EG Clinea som lægesystem i ØNH-praksis og har ikke fortrudt. Jacob Fisker, øre-næse-hals-læge, Charlottenlund

Charlottenlund Privathospital & Øre-næse-halsklinik, er kommet hurtigt i gang med EG Clinea

Hos øre-næse-hals-læge Jacob Fisker i Charlottenlund har overgangen til lægesystemet EG Clinea været meget positiv. Systemet imødekommer blandt andet klinikkens behov for smidig integration af både audiometri, tympanometri og stapediusrefleks-tærskelbestemmelse indført i audiogrammerne.

"EG Clinea kan sættes op til at efterkomme stort set alle de ønsker, jeg har haft. Aktuelt har vi eksempelvis tre forskellige kalendere (læge/sygeplejerske/HA-tilpasning), fem forskellige kø-/huske-/ventelister og total integration af e-modul med journalsystemet, så patienterne selv kan booke tider online og præsenteres for et spørgeskema", siger Jacob Fisker, øre-næse-hals-læge fra Bagsværd.  

EG Clinea giver desuden mulighed for hurtig udskrivning af formularer og blanketter ved hjælp af genvejstaster. Det betyder minimal ventetid, når speciallægen eksempelvis skal oprette info/indkaldelse, operationsindkaldelser eller anæstesiskemaer.

"Jeg er ovenud tilfreds med systemet og især den hastighed, som genvejstaster og personlig tilpasning muliggør. Service og support har været i top. Jeg har valgt den fulde pakke og fået alt leveret og klaret af EG – lige fra lækre, hvide skærme med matchende hvide mus og tastaturer til server, nødstrøm, telefonanlæg og mini-pc'er – og kunne ikke være mere tilfreds", siger Jacob Fisker. 

Spørgeskema forud for konsultation
Speciallægen fremhæver patientportalen, der gør det muligt for patienten selv at booke tider online. Og det er muligt for Jacob Fisker at lægge et spørgeskema ind, som patienten skal besvare forud for konsultationen. Det kan eksempelvis bruges til Epworth ved bestilling af tid til CRM, EPOS ved bestilling af tid til næse-bihuler/allergi, allergispørgeskema, øre-anamnese ved bestilling af tid til aud.

"Spørgeskemaet føres automatisk ind i journalen og overflødiggør dermed store dele af en anamneseoptagelse, idet den allerede ligger klar i journalen, når patienten møder op. På den måde er jeg forberedt på, hvad patienten kommer med, når jeg går ind til patienten", siger Jacob Fisker. 

Integration af telefonsystem
Charlottenlund Privathospital & Øre-næse-halsklinik har også valgt fuld integration af telefonsystemet. Systemet viser automatisk patientens navn på skærmen, når vedkommende ringer, og alle data hentes ind i systemet. Der er ti telefonlinjer og fra alle skærme i klinikken konstant overblik over, hvor mange patienter der er i kø, hvor mange der er akutte, eller om der er en læge med et direkte kald til Jacob Fisker.

"Vi har sms-påmindelse, e-mailudsendelse af indkaldelser og en kalender, som jeg selv kan tilpasse 100 % med forskellige rul, som jeg selv lægger skabeloner for, og jeg har fuld kontrol over, hvor mange svimle, ører, halse, næser mv. jeg vil se på en dag og kan via skabelonerne definere, hvor der skal lægges pauser og akutte ind i dagsprogrammet", siger Jacob Fisker.