Kundereference

Bornholms Tidende

I samarbejde med EG fik Bornholms Tidende implementeret brancheløsningen Subscription Newspapers – en fælles platform til håndtering af avisens abonnenter.

Bornholms Tidende

Vi har et meget bedre overblik, nu hvor alle vores kundeoplysninger er samlet ét sted. Kim Eland, regnskabschef, Bornholms Tidende

 

Bornholms Tidende har forbedret kundeservicen med brancheløsningen Subscription Newspapers til abonnementshåndtering

Bornholms Tidende har eksisteret siden 1866 og beskæftiger i dag mere end 75 medarbejdere. Avisen udkommer seks gange ugentligt og har et oplag på 12.500 aviser.

Langt det største antal bliver leveret på Bornholm, men avisen udkommer også i København og fra andre salgssteder i Danmark. Bornholms Tidende udgiver derudover Rytterknægten og to forskellige turistbrochurer. Abonnementsløsningen fra EG Medie håndterer samtlige abonnementer.

Brancheløsningen til abonnementshåndtering, Subscription Newspapers, er integreret med Bornholms Tidendes eksisterende Microsoft Dynamics NAV og erstatter en ældre DOS-baseret løsning hos Bornholms Tidende.

"Vi levede ikke længere op til de krav, som kunderne stiller til servicen, fordi vores tidligere system hang dårligt sammen og krævede mange manuelle processer. Når en kunde ringede, var vi ikke i stand til hurtigt at skabe et billede af kundens aktiviteter. Derfor besluttede vi os for at skifte systemet ud", udtaler regnskabschef Kim Eland, Bornholms Tidende.

 

Med Subscription Newspapers har vi nu et komplet overblik over kunden. Derudover er det integreret med vores økonomistyringssystem, så vi på den måde sparer en del arbejdsgange. Derfor er vi i stand til at forbedre vores service, målrette vores tilbud og i sidste ende sælge mere til den enkelte kunde, fortsætter Kim Eland

 

Integration til Dimaps

EG Medie samarbejder med Dimaps, som er førende leverandør af GIS- og distributionsprogrammer. Det giver Bornholms Tidende mulighed for at håndtere alle relevante data om distribution, ruter, gadestykker og distributionstyper.

"Systemet giver os et hurtigt overblik over til- og afgange, hvilket er vores grundlag for produktion af leveringsmaterialer som eksempelvis pakkesedler og rutebeskrivelser til vognmanden. Derfor er vores daglige arbejde med distribution blevet mere fleksibelt", siger Kim Eland.

 

Fortsat samarbejde i fremtiden

Bornholms Tidende arbejder løbende på at forbedre virksomhedens telemarketingaktiviteter. Derfor vil næste skridt være at udvide løsningen med marketingmodulet. Med Subscription Newspapers' marketingmodul er det muligt at give telemarketingsælgerne adgang til præcis den funktionalitet, som er relevant for deres daglige arbejde.

 

Vores telemarketingmedarbejdere efterspørger et enkelt og brugervenligt system, som kan lette arbejdsgangene. Med Subscription Newspapers behøver medarbejderne ikke længere bruge tid på at hente oplysninger flere steder. I stedet har de alle oplysninger samlet ét sted. Og det betyder jo et meget bedre overblik, slutter Kim Eland

 

Læs vores andre cases - Centraltrykkeriet

Læs vores andre cases - Danske Fagmedier