Kundereference

Tårnby Kommune – OIB Borger

I marts 2012 valgte Tårnby Kommune at implementere selvbetjeningsløsningen OIB Borger for at kvalitetssikre dialogen med borgerne og effektivisere den efterfølgende sagsbehandling.

Tårnby Kommune – OIB Borger

Selvbetjeningsløsningerne er et godt skridt på vejen mod at flytte borgernes henvendelser til en effektiv og omkostningsbesparende kanal. Liani Andersen, afdelingsleder, Tårnby Kommune

Nem og overskuelig selvbetjening
Liani Andersen, afdelingsleder i Tårnby Kommune, fortæller her, hvorfor kommunen har valgt at implementere netop OIB Borger: "OIB Borger er en brugervenlig og sikker løsning til at understøtte selvbetjening for borgerne i kommunen."

 

Effektivt med store besparelser for kommune og borger
Tårnby Kommune har høje forventninger til selvbetjeningsløsningen. Med OIB Borger skal kommunens medarbejdere ikke bruge tid og mange ressourcer på at håndtere papiransøgninger, genindtaste data osv., da OIB Borger giver borgerne mulighed for nemt og enkelt at betjene sig selv på nettet. Borgerne kan udfylde de digitale indberetninger ved brug af både NemID, Digital Signatur og underskriftsscanning.

 

Med OIB Borger er selvbetjeningsløsningerne dermed blevet digitaliseret, så ansøgningsprocessen bliver lettere for borgerne og sagsbehandlerne. Foruden bedre borgerservice og tidsbesparelser for borgerne medfører systemet en række fordele for kommunen, da digitale henvendelser sparer kommunen og sagsbehandlerne for både tid og penge.

 

Se kundecasen

Læs også - Egedal Kommune – OIB Borger