Kundereference

Härjeåns

Energikoncern i front med EdiLink Services.

Härjeåns

Vi har valgt EdiLink Services, fordi vi har stor tillid til Microsofts Azure-platform. Göran Gustafson, systemingeniør, Härjeåns

 

Med EdiLink Services fra EG Utility har den svenske energikoncern Härjeåns skåret en tredjedel af prisen på kundekontakt i forhold til standardprisen. Samtidig giver EdiLink fleksibel cloudkapacitet, så Härjeåns automatisk er gearet til store datatræk. Når energivirksomheder bevæger sig ud på det deregulerede energimarked, skal de håndtere voldsomme mængder af data fra måleraflæsninger, leverandørskift og udveksling af data mellem leverandørerne. Den udfordring løser den svenske energikoncern Härjeåns med cloudløsningen EdiLink Services fra EG Utility.

"Med EdiLink Services har vi altid de nødvendige dataressourcer til rådighed, når vi har behovet. Vi har et voldsomt peak i begyndelsen af måneden i forbindelse med måleraflæsninger, mens vi resten af tiden kan klare os med langt mindre kapacitet. Derudover giver EdiLink os en klar konkurrencefordel i form af en pris på kun 0,80 SEK pr. kundekontakt mod en standardpris på 1,25 SEK hos andre leverandører," siger Göran Gustafson, systemingeniør i Härjeåns.

Med EdiLink kan Härjeåns derfor anvende ressourcerne langt mere effektivt og undgå en situation, hvor man unødigt betaler for en stor serverkapacitet.

"EdiLink varsler en ny tid for Härjeåns, hvor vi ruster os til den skærpede konkurrence på markedet for energihandel. Ud over at have valgt den mest omkostningseffektive løsning mener vi samtidig at have fremtidssikret vores infrastruktur, da EdiLink Services er kompatibelt med alle systemer på energimarkedet," siger Göran Gustafson.

 

Slut med SMTP-servere

Energivirksomheder har traditionelt anvendt fysiske SMTP-servere til at håndtere udvekslingen af information mellem målere og selskaber, men vælger man denne løsning, ender det oftest med en kapacitet, der 80 % af tiden er overflødig og de sidste 20 % af tiden er utilstrækkelig. Derfor kigger mange naturligt mod cloudteknologi for at finde en løsning, der fjerner behovet for de energislugende og vedligeholdelseskrævende servere.

Hos Härjeåns har man i sin søgen efter den rette løsning især lagt vægt på, at EdiLink Services bygger på en gennemprøvet Microsoft Azure-løsning, der er tilpasset energisektorens specifikke behov.

 

EdiLink varsler en ny tid for Härjeåns, hvor vi ruster os til den skærpede konkurrence på markedet for energihandel. Ud over at have valgt den mest omkostningseffektive løsning mener vi samtidig at have fremtidssikret vores infrastruktur, da EdiLink Services er kompatibelt med alle systemer på energimarkedet, Siger Göran Gustafson.

 

EdiLink er ifølge Göran Gustafson nemt at sætte op via nettet og kræver ingen mailserver eller anden hardware.

 

Stort potentiale for energisektoren

Hos EG Utility oplever man i øjeblikket voldsom efterspørgsel på EdiLink Services, hvilket ud over den generelle interesse for cloudcomputing er drevet af et ønske om lavere risiko og mere fleksibilitet.

"Med EdiLink Services opfylder vi energisektorens behov for løsninger, der gør virksomhederne mere konkurrencedygtige, ved at de blandt andet ikke behøver at binde kapital i infrastruktur. Samtidig kan vi tilbyde EdiLink Services med bindingsperiode ned til en måned, så nye kunder risikofrit kan afprøve fordelene ved EdiLink," siger Bo Sundström, udviklingsansvarlig i EG Utility A/S.

Hos EG Utility ser man således med stor interesse på det deregulerede energimarked i Sverige og andre lande i Europa. For at styrke EG Utilitys position som markedsførende leverandør af cloudløsninger vil man blandt andet tilbyde en række nye services og hurtigt implementere disse hos alle kunder via Azure-cloudplatformen.

 

Vi kan på et øjeblik give alle kunder adgang til nye services, og vi vil fremadrettet udvikle nye og værdifulde funktionaliteter. Blandt andet overvejer vi i øjeblikket, hvordan vores kunder kan få gavn af vores stadig større datamateriale om energivaner og forbrugeradfærd, Slutter Bo Sundström