Kundereference

MOCON Europe fik indsigt i usynlige udfordringer

Efter at have implementeret Dynamics AX på tværs af sine europæiske datterselskaber oplevede MOCON Europe uforklarlige forstyrrelser og performanceproblemer i sin installation.

"Grundlæggende har vi et rigtig fornuftigt setup. Det store problem var at finde frem til de ting, der kom i vejen for et ellers velfungerende it-system. Og det var her EG Business Care hjalp os," Peter Braun, IT Manager, MOCON Europe

"Vi stod i en situation, hvor nogle af vores brugere pludselig oplevede uforklarlige performancetab, mens andre brugere overhovedet ikke blev påvirket. Det var både generende og forsinkende for medarbejdernes arbejde. Samtidig jagtede vi i it-afdelingen spøgelser, for lige meget hvor vi kiggede, kunne vi ikke forklare problemerne. Vi kunne ikke måle overbelastninger, hverken i systemerne på SQL-serverne eller andre steder, så vi vidste simpelthen ikke, hvor vi skulle lede," forklarer Peter Braun, IT manager hos MOCON Europe, der til dagligt leverer al central it-understøttelse til ca. 140 medarbejdere i 5 europæiske lande.

Boarding-rapport synliggjorde udfordringer
Derfor indgik MOCON Europe en aftale med EG om at installere EG Business Care. Den indledende boarding-rapport fandt frem til en række uhensigtsmæssigheder i bl.a. det grundlæggede databasesetup, som ikke tidligere havde været kendt.

"Vi fandt en række buler på vejen, som vi ikke kunne se før. For eksempel var der ting i det helt grundlæggende serversetup, som vi troede var i orden, men som viste sig ikke at være det. Blandt andet fandt vi nogle tabeller fra en tidligere integration, hvor data burde være midlertidige, men som viste sig at indeholde 500 GB irrelevant data, der bare lå og tog plads."

Et velfungerende it-system
"Efter at vi havde taget os af de største problemer, har systemet siden fungeret uden problemer," fortæller Peter Braun.
"Grundlæggende har vi et rigtig fornuftigt setup. Det store problem var at finde frem til de ting, der kom i vejen for et ellers velfungerende it-system. Og det var her EG Business Care hjalp os," fortæller han.

Efterfølgende har der derfor ikke været meget at tage hånd om.
"Vi har siden fået 15-20 forskellige forslag til forbedringer i småtingsafdelingen. Men 98 % af den værdi, vi fik, fik vi allerede ved den indledende rapport. Og siden da har vores system været pænt optimeret. Vi følger naturligvis situationen tæt via den løbende overvågning, som EG Business Care leverer, så vi kan se toppen af nye isbjerge, inden vi rammer dem."