Jesper Dalhus

Erhvervscoach, Jemac Kommunikation

Tlf:

Email:

Om Jesper

Jesper er specialiseret i at hjælpe virksomheder med bedre salg, lederudvikling og rekruttering. Han har mere end 20 års erfaring fra byggeriet og uddanner håndværkere i salg samt brugen af sociale medier som LinkedIn og Facebook.

Anbefalinger på nettet giver flere kunder

Du er sikkert ikke i tvivl om, hvordan du nemmest får flere kunder: Personlige anbefalinger fra tilfredse kunder. Og selvom det stadig er nr. 1, når en tilfreds kunde fortæller sin omgangskreds, at de roligt kan ringe til dig, er der også andre muligheder. Læs med her, og få råd fra EG Byggepanel om, hvordan du kan øge din troværdighed og skabe kontakt til flere kunder ved at bruge personlige anbefalinger på nettet.

Det betaler sig at være social

De sociale medier som Facebook og LinkedIn er der, det sker. Også for håndværkere og installatører. Før læste man ugeavisen, når man skulle se, hvad der foregik i lokalområdet. Nu læser man venners, families, kollegers og virksomheders Facebook-updates, så man ved, hvad der rører sig.

5 tips til kommunikation i byggeriets faser

Mens it-værktøjerne hjælper dig med at holde styr på byggeprocessen, er der stadig en faktor, du ikke kan overlade 100 procent til dit it-system: Den direkte dialog med kunden.

Fokus på medarbejdere giver vækst

Som håndværksmester kender du situationen, hvor byggesagerne buldrer af sted, og du mangler arbejdskraft her og nu. Vil du minimere risikoen for, at du i sidste ende lægger en dæmper på væksten, kan det dog godt betale sig at gå i detaljen med, hvilke medarbejdere du ansætter. Det koster mange penge at skulle gentage ansættelsesprocessen, og du risikerer, at dine byggesager kommer til at ligge stille.

10 tips til at bruge de sociale medier

Er du begyndt at bruge Facebook og LinkedIn til at få nye kunder i butikken? Det gør stadig flere og flere håndværkere og installatører, og de har god succes med det. Hvis du gerne vil i gang med at bruge de sociale medier, får du her ti tips til, hvordan du kommer i gang.

Mød kunden, hvor han står

Når du som håndværker skal ind i andre menneskers huse eller udføre et vigtigt stykke arbejde for dem, er det vigtigt, at de stoler på dig. Derfor kan du komme langt med at sætte dig i kundens sted.