Funktioner i EG Xena

Måske er økonomistyring og bogføring ikke lige det, der river dig ud af fjerene om morgenen. Men med EG Xena er det nemmere end nogensinde

I arbejder alle sammen i ét system, som kombinerer både ordrestyring og økonomisystem. Du og dine administrative medarbejdere kan nemt få et godt finansielt overblik, og det er både nemt og gratis at dele informationer med revisor og bank, ligesom du hurtigt får overstået opgaver såsom bankafstemning og momsindberetning.

EG Xena - Bygget til haandvaerkere - velkommen

EG Xena funktioner

Funktioner i EG Xena

Med EG Xena får du alle de værktøjer du skal bruge til at drive en håndværksvirksomhed eller en mindre entreprenørvirksomhed.

Læs mere om alle funktioner:

faktura

Ordrer, tilbud og fakturaer

Ordrer, tilbud og fakturaer

Alt hvad der bliver købt eller solgt i EG Xena findes på en ordre. Det samler alt på ét sted og gør det nemt at organisere arbejdet.

Bevar overblikket

  • Én ordre – flere stadier
    Brug EG Xena til at holde styr på både købs- og salgsordrer. Ud fra den samme ordre kan du lave tilbud, ordrebekræftelser, fakturaer og rykkere.
  • Hold alle opdateret
    Funktionen ordrestatus er fantastisk nem at bruge og en stor hjælp til at holde styr på hvor langt alle ordrer er kommet. Følg med i alle ordrer eller tilpas din visning til det som er relevant for dig. Ordrer kan tildeles medarbejdere, så alle ved hvad de skal lave.

Organiser arbejdet og overhold budgettet

  • Del ordrer op og uddeleger
    Ordrer kan uddelegeres. Del ordrer op i mindre opgaver, som kan faktureres løbende. Store arbejdsopgaver kan grupperes i projekter. Hold øje med om projekterne overholder budgettet og gennemse løbende udgifterne.
  • Split eller flet
    Både købs- og salgsordrer kan splittes op og blive til flere fakturaer. Eller omvendt: Flere ordrer kan flettes sammen og blive til én faktura. Kort sagt: Det er dig, der bestemmer!

Nemt for alle parter

  • Fleksible betalingsmuligheder
    En ordre kan have flere betalere. Øremærk de ordrelinjer som skal betales af en anden partner. Efterhånden som arbejdet skrider frem kan du fakturere dele af ordren, opgave for opgave eller ved hjælp af acontofakturering.
  • Elektronisk fakturering
    Gå trygt nye faktureringskrav i møde, fx til det offentlige. Takket være EG Xenas samarbejdspartner giver vi dig en nem integreret måde at fakturere elektronisk på.
Lommeregner

Regnskab

Regnskab

Et online regnskabsprogram.

EG Xena er bygget til at gøre hverdagen nemmere for dig som bruger og gøre afstanden til dine kunder mindre.

Slip for det meste af tastearbejdet

  • Automatisk bilagsaflæsning
    Tag billeder af eller upload dine bilag, så gemmer EG Xena dem i skyen for dig. Bogfør dem med få klik.
  • Automatisk import af bankposteringer
    Vores bankintegration sikrer, at du får opdateringer fra din virksomheds konti fire gange i døgnet. Det giver en effektiv og nem bankafstemning.

Skru op for effektiviteten

  • Tag gamle data med
    Når du skifter til EG Xena kan du tage dine historiske data med og bruge dem i fremtiden. Dette gælder både finansielle data, kunde- og leverandør data, samt varelister. Så er alt samlet på ét sted.

Alt samlet på ét sted

  • Alle bilag gemt i skyen
    Slut med ringbind og papirer. Når du giver din revisor adgang til dit EG Xena-regnskab, har revisoren adgang til alle de oplysninger, der er nødvendige for at lave en revision. Alle bilag og tal er gemt sikkert i skyen.
  • Med CaseWare
    Hvis du bruger revisorprogrammet CaseWare, kan du bare fortsætte med det. Via dataudveksling har du adgang til alle posteringer i EG Xena.
rapportafvikling

Rapporter og udskrifter

Rapporter og udskrifter

At have indsigt i virksomhedens produktivitet og omsætning er basis for yderligere vækst. Med de forskellige rapporter som kan skabes i EG Xena, får du indsigt i netop disse tal.

Rapporter, der giver indsigt

  • Træk nøgletal fra regnskabet
    Mange ting har indflydelse på en virksomheds regnskab. I EG Xena kan du trække rapporter med de forskellige nøgletal til finans, kunder og leverandører, varer og projekter. Rapporterne fortæller dig om bl.a. balance, saldi, statistikker, dækningsgrader, omsætning og forbrug. Du kan selv vælge, om du vil have tallene i printversion PDF eller som rå data, du kan arbejde videre med i Excel.
  • Automatisk rapportering til din indbakke
    Du kan automatisk få tilsendt de vigtigste rapporter direkte til din e-mail. Du bestemmer selv hvor ofte og hvem der skal have dem. På den måde kan du hurtigt handle på den indsigt du får af rapporterne.

Giv rapporter og udskrifter et unikt præg

  • Tilpas designet af dine udskrifter
    Du kan frit skifte logo og farver, som gælder for alle udskrifter og rapporter. Du kan også tilpasse de enkelte rapporter, tilføje ekstra tekster og vælge andre designs.
Checkliste

Bankafstemning

Bankafstemning

Gratis bankintegration, for enkel afstemning af indkomne og udgående betalinger.

Hurtigt, nemt og sikkert

  • Overførsler af kontobevægelser automatisk
    I forbindelse med bankafstemning skal du bruge kontobevægelserne fra din bankkonto. Få dem hentet ind automatisk hver dag ved hjælp af vores gratis integration, så er du klar til at afstemme din bank.
  • Send til betaling i banken
    I EG Xena kan du skabe betalingslister over regninger der skal betales og sende informationen videre til din netbank. Betalingslisten kan derefter overføres til din finanskladde for let og korrekt bogføring.

Genialt for revisorer og bogholdere

  • Banken er en meget vigtig del af ethvert regnskab. Den skaber som regel udgangspunkt for afstemning af indbetalinger, udbetalinger og meget mere.
dokumentstyring

Dokumenthåndtering og KS

Dokumenthåndtering og KS

Gem dine dokumenter i EG Xena. Del med dine samarbejdspartnere. Søg på indhold. EG Xena hjælper med at dele viden på tværs af virksomheden.

Hold styr på dokumenter

  • Gem filerne dér hvor de er relevante
    Tilknyt dokumenter til partnere, ordrer, varer, bilag eller andre steder. Det kan være kvitteringer, tilbud, aftaler, budgetter, billeder, kontrakter med mere. Så har du altid filerne der hvor du skal bruge dem. Gem fx bilaget på posteringen, ansættelsesaftalen på medarbejderen, kontrakten på leverandøren og aftalen på kunden.
  • Filhistorik
    Alle dokumenter i EG Xena har historik, så du kan se udviklingen eller gå tilbage til en tidligere udgave. Samt en log, så du kan se hvilke medarbejdere der har redigeret dokumentet og hvornår det er sket.
  • Supersøgning i dokumenter
    Find de filer du skal bruge ved at filtrere på dato, navn eller søge på selve indholdet i filerne. Ja, EG Xena kan hjælpe dig med at finde de rigtige dokumenter selvom du ikke kan huske hvad filen hedder; hvis du kender nogle nøgleord fra teksten inde i dokumentet, er det nok.

Altid tilgængelig

  • Del med andre
    Du kan dele dokumenter med andre – eksempelvis dine samarbejdspartnere og andre brugere.

Læs mere om EG Log

Kommunikation

Brugere og kommunikation

Brugere og kommunikation

Det giver overskud at have den sidste nye information til rådighed og at vide hvad man skal gøre.

EG Xena er virksomhedens fælles platform

  • Løsningen som vokser sammen med jer
    EG Xena er lidt anderledes end andre systemer: EG Xena kan sagtens bruges af en lille, nystartet virksomhed, men er faktisk designet til også at løfte de tungere opgaver.
    EG Xena kan have projekt- og afdelingsregnskaber, lagerstyring på flere lagre, lokationer og afdelinger, valutastyring, og meget mere. Det betyder at din virksomhed kan fortsætte med at bruge EG Xena, selvom den vokser. Om I har 10 eller 150 medarbejdere betyder ikke noget. Xena er bygget til at kunne håndtere samtidige brugere.
  • Alle har en rolle
    Alle medarbejdere i et EG Xena-regnskab kan få en rolle, som passer til deres arbejde i virksomheden. Rollerne er skræddersyet til netop deres opgaver. Tildel fx rollerne administrator, bogholder, projektmedarbejder, salgskonsulent og medarbejder.

Tydelig og præcis kommunikation

  • Se historik på alt
    At have de rigtige oplysninger ved hånden og kunne se hvad der er sket, hjælper til at yde en god service. EG Xena fører en log over alle ændringer i løsningen på fx betalinger, kunder, finansposteringer med mere. Du kan se i detaljer, hvem og hvornår der blev ændret på alt.
    Alle dokumenter, e-mails eller kommentarer kan tilføjes til en partner, så det er nemt at yde en effektiv betjening.
Tids- og materialeregistrering

Tids- og materialeregistrering

Tids- og materialeregistrering

Det skal være nemt at planlægge arbejdsdagen, samtidig med at du minimerer tidsspilde, stress og misforståelser hos medarbejderne.

Med EG Go appen til EG Xena, er det slut med traditionelle arbejdssedler. Dine medarbejdere registrerer hurtigt time- og materialeforbrug på deres smartphone, mens de er hos kunden. Informationerne bliver automatisk overført til EG Xena, så du er opdateret omgående.

Det giver indblik i økonomien på samtlige opgaver og gør det nemt at udstede korrekte fakturaer, så du hurtigere kan få betaling for afsluttede opgaver.

Læs mere om EG Go

Kalkulation og opmåling

Kalkulation og opmåling

Kalkulation og opmåling

At give din kunde det helt rigtige tilbud, samtidig med, at du har fuldstændig styr på dine omkostninger, er ikke nogen nem opgave.

Med EG Xena kan du nemt få integreret vores kalkulationsprogrammer:

Sags- og projektstyring

Projekt- og ordrestyring

Projekt- og ordrestyring

At have styr på projekter og ordrer er lettere sagt end gjort, når man har gang i mange ting på én gang. Det kræver overblik.

EG Xena kombinerer det bedste fra regnskabssystemet med projekt- og ordrefunktioner, der er specielt udviklede til byggeprocesserne, og som gør det let for dig, at samarbejde med både kolleger, kunder, leverandører og eksterne partnere.

Læs mere om EG Xena projekt- og ordrestyring